Η “Ballerina” φέρει δύο μεγάλες ευθύνες στους ώμους της: από τη μία, να διευρύνει το σύμπαν του John Wick χωρίς να το διαστρεβλώσει· από την άλλη, να αναδείξει την Άνα ντε Άρμας σε αυτόνομη action ηρωίδα. Το πρώτο το πετυχαίνει εν μέρει. Το δεύτερο, ίσως όχι όσο χρειάζεται.
Το μοντάζ και η σκηνοθεσία δεν στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, τουλάχιστον στη μισή ταινία.
Η Eve Macarro (ντε Άρμας), πρώην χορεύτρια και νυν δολοφόνος, αναζητά εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα της από μια μυστικιστική αίρεση εκτελεστών με ηγέτη τον Chancellor (Γκάμπριελ Μπερν). Το σενάριο κινείται σε απόλυτα γνώριμα μονοπάτια: οικογενειακή απώλεια, κώδικες τιμής, υπόγειες συμφωνίες και πυροτεχνήματα αίματος. Η ταινία τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στο “John Wick: Chapter 3 – Parabellum” και το “Chapter 4”, αλλά το timeline στην ταινία μας είναι γενικά μπερδεμένο.
H αφήγηση χάνει συχνά την εστίασή της, πηγαίνοντας από σκηνές οριεντάλ μυστικισμού σε αμήχανες παρεκβάσεις χωρίς λόγο ύπαρξης. Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες στο σενάριο του Shay Hatten, αλλά αντί να γίνει επιλογή των πιο δυνατών, παραδόξως μπήκαν όλες. Το μοντάζ και η σκηνοθεσία δεν στέκονται επίσης στο ύψος των περιστάσεων, τουλάχιστον στη μισή ταινία.

Ο Len Wiseman δείχνει αδύναμος μπροστά στις απαιτήσεις ενός σύμπαντος που έμαθε το κοινό να περιμένει μακροσκελείς, καθαρές και κομψές σεκάνς δράσης. Οι πρώτες σκηνές μάχης παραπέμπουν περισσότερο σε φτηνή τηλεοπτική παραγωγή με ταχυπαλμικό μοντάζ, κουνημένη κάμερα και χτυπήματα που δεν “γράφουν”. Κι όμως, κάπου στο δεύτερο μισό της ταινίας με τις χορογραφίες να σταθεροποιούνται, την κάμερα να παίρνει ανάσα, και ξαφνικά το πράγμα να θυμίζει, κάτι από την εφευρετικότητα του Chad Stahelski.
H Ana De Armas πείθει σαν πρωταγωνίστρια, μολονότι το σενάριο λειτουργεί εναντίον της.
Η ίδια η ντε Άρμας δείχνει να το έχει. Δεν είναι ο John Wick, αλλά είναι σίγουρα πιο πειστική από πολλούς σύγχρονους action stars. Το πρόβλημα δεν είναι η φυσική της παρουσία, αλλά το πώς την τοποθετεί το σενάριο: άλλοτε παλεύει σαν avatar σε βιντεοπαιχνίδι, άλλοτε φορτώνεται με διάλογο που μοιάζει να βγήκε από ντραφτ σειρών του CW. Και όμως με κάποιον τρόπο, μολονότι υπάρχουν πολλοί προβληματικοί παράγοντες, σε πείθει και δίνει μια νέα διάσταση στο σύμπαν που όλοι αγαπήσαμε.
Οι δεύτεροι ρόλοι, κατα κύριο λόγο, περιορίζονται σε καθαρά διακοσμητική λειτουργία. Ο Νorman Reedus εμφανίζεται και χάνεται χωρίς αντίκρισμα, ενώ ο Μπερν υποδύεται έναν villain από άλλη ταινία, με τόνο περισσότερο καρικατουρίστικο παρά απειλητικό. Η Anjelica Huston, από την άλλη, φέρνει το απαραίτητο εκτόπισμα στον ρόλο της Διευθύντριας των Ruska Roma, αλλά το σενάριο δεν της προσφέρει τίποτα ουσιαστικό πέρα από την αισθητική της παρουσίας. Ο Winston και ο Charon δίνουν μια νότα σταθερότητας με την στιβαρή τους παρουσία, δίνοντας ένα μεγαλειώδες αντίο στον αείμνηστο Lance Reddick.

Και φυσικά, υπάρχει ο John Wick. Όχι αρκετός ώστε να δικαιολογηθεί η προβολή του ονόματός του, αλλά αρκετός ώστε να φέρει τη γνώριμη αύρα ενός χαρακτήρα που σηκώνει με την απλότητά του έναν ολόκληρο κόσμο. Το cameo του είναι καθαρά fan service, αλλά λειτουργεί — γιατί είναι ο Keanu Reeves. Στην τελευταία πράξη της ταινίας, ο ρόλος του διευρύνεται, χωρίς ποτέ να κλέβει τη σκηνή από την πρωταγωνίστρια· το σύμπαν του Wick, άλλωστε, είναι τόσο στιβαρό που ακόμη και μία μικρή του εμφάνιση αρκεί για να κρατήσει τις ραφές ενωμένες.
To Ballerina είναι μια διασκεδαστική περιπέτεια που γνωρίζει που ανήκει, ακόμη κι αν δεν καταφέρνει να σταθεί μόνη της.
Η “Ballerina” είναι μια ταινία που θα μπορούσε να αποτελέσει ένα στιβαρό spin-off, αν είχε λιγότερα σεναριακά παρακλάδια, καλύτερη αρχιτεκτονική στις σεκάνς δράσης και λιγότερες φιλοδοξίες που δεν μπορεί να υλοποιήσει. Παρά τα λάθη της, δεν είναι αποτυχία. Είναι μια καθαρά διασκεδαστική περιπέτεια που γνωρίζει πού ανήκει, ακόμη κι αν δεν καταφέρνει να σταθεί μόνη της. Ίσως τελικά δεν χρειάζεται να την κρίνουμε με τα μέτρα του John Wick, αλλά να την δούμε σαν μια ενδιάμεση γέφυρα· μια πρόβα για κάτι πιο συνεκτικό και ουσιαστικό στο μέλλον. Αν η Eve επιστρέψει, όπως όλα δείχνουν, το σύμπαν θα πρέπει να της δώσει μια ιστορία που να της αξίζει.
Artist: Morrissey
Album: I Am Not a Dog on a Chain
Label: BMG
Release Date: 20/03/2020
Genre: Indie Rock
Movie: From The World of John Wick: Ballerina
Year: 2025
Duration: 125′
Genre(s): Action, Thriller
Director(s): Len Wiseman
Ana de Armas, Anjelica Huston, Gabriel Byrne, Lance Reddick, Catalina Sandino Moreno, Norman Reedus,Ian McShane, Keanu Reeves
From The World of John Wick: Ballerina
Η "Ballerina" είναι ένα καλοφτιαγμένο αλλά άνισο spin-off του σύμπαντος του John Wick, με πρωταγωνίστρια την Άνα ντε Άρμας σε έναν ρόλο που συνδυάζει χάρη και βία. Αν και η σκηνοθεσία και το σενάριο κάνουν κοιλιές, η δράση στο δεύτερο μισό απογειώνει την εμπειρία. Δεν στέκεται επάξια δίπλα στην τετραλογία, αλλά προσφέρει τίμια διασκέδαση.