Close Menu
    What's Hot

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

    2025-05-13

    The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

    2025-05-12
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    • Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review
    • Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    • Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει
    • Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn
    Τρίτη, 13 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Οι Conifère για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

      2025-02-27

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Barbie | Movie Review | Ένα ισχυρό “όχι” στην πατριαρχία
    CINEMA

    Barbie | Movie Review | Ένα ισχυρό “όχι” στην πατριαρχία

    Κώστας ΠαπανικολάουΑπό Κώστας Παπανικολάου2023-07-23
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Το κείμενο που ακολουθεί περιλαμβάνει spoilers για το Barbie Movie

    Ας ξεκινήσουμε από τα σημαντικά. Στην αίθουσα για να δω Barbie πήγα με πουκάμισο κοντομάνικο με χρώματα ροζ, απαλό κίτρινο και ανοιχτό πράσινο. Δεν ξέρω ακριβείς ονομασίες αποχρώσεων, αλλά ΤΟ ΕΖΗΣΑ. Όπως μου επιτρέπω να το “ζω” γενικά. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι αν με δεις Σάββατο μεσημέρι να βγάζω τα σκουπίδια, θα καταλάβεις ότι είμαι μεταλλάς. ΚΛΓΔ σίγουρα όχι, αλλά μεταλλάς από τα 11 μου. Παουεράς, έστω.

    Και έπειτα από αυτό, ας πάμε στο δεύτερο σημαντικότερο. Ταινία Barbie. Με μεγάλα ονόματα. Ένα από τα καλύτερα marketing plans που έχω δει όσο παρακολουθώ σινεμά (από τα 12, μαζί με Blind Guardian πήγαινε και το all-you-can-eat της Pizza Hut, προφανώς ήταν αφορμή για φαΐ η αίθουσα τότε, τώρα έχει 17€ τα δύο εισιτήρια ή θερινό και χάνεις 150 κιλά νερό σε 10′, σταματάω). Η Warner Bros. προώθησε το Barbie τόσο, ώστε αν ψάξεις “Barbie movie” στη μηχανή αναζήτησης της Google, ΣΚΑΝΕ ΡΟΖ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΡΟΖ.

    Και πολύ καλά κάνουν. Άλλωστε μιλάμε για μια κούκλα η οποία όταν κυκλοφόρησε, έσπασε στεγανά δεκαετιών. Η Mattel δεν έφερε στην αγορά τότε, στις 9 Μαρτίου του 1959, ένα παιχνίδι που έμοιαζε εξωγήινο. Σε έναν κόσμο που ξεχείλιζε πατριαρχία σε εξαιρετικά άγρια μορφή (αναρωτιέμαι αν υπάρχει και άλλη…), η Mattel έφερε μια κούκλα θηλυκού γένους που εργαζόταν!!! Ω ΜΟΝΤΙΕ. Γυναίκα που βγάζει τα δικά της λεφτά. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ!!1!11!!

    Σε έναν κόσμο που ξεχείλιζε από ακραία πατριαρχία, η Mattel έφερε το 1959 τη Barbie, το πρώτο παιχνίδι που ήταν τόσο empowering για τις θυληκότητες

    Όπως θα έχετε καταλάβει, θα συζητήσουμε για ώρα το γεγονός ότι η πατριαρχία χρειάζεται χτυπήματα από όλα τα μέτωπα. Και ναι, με ΟΛΑ τα μέσα. Ακόμη και τον κινηματογράφο. Αν δεν έχει καταστεί σαφές, επειδή πρέπει να γράψω για την ταινία, θα το γράψω χωρίς ροζ γράμματα, γιατί μάλλον το αγνόησες παραπάνω.

    Η κοινωνία έμαθε και μαθαίνει στους άνδρες ότι είναι ικανότεροι και αξίζουν περισσότερα. Πληρωνόμαστε παραπάνω χωρίς κανέναν λόγο, τις σκοτώνουμε και μας αθωώνουν. Έως και εμείς που δηλώνουμε υπερήφανα φεμινιστές, πρέπει να το “βουλώσουμε”. Να ακουστούν τα θύματα του εγκλήματος αιώνων. Χιλιετιών, για την ακρίβεια. Πάμε στην ταινία τώρα.

    "Αράξτε λίγο, η ταινία αφορά εμένα", θα μπορούσε να λέει κάλλιστα η Barbie της Margot Robbie (κέντρο) στους Ken των Simu Liu (αριστερά) και Ryan Gosling (δεξιά)

    Πάμε στην ταινία η οποία δεν διαφέρει πολύ από το παραπάνω. Εδώ έχουμε 114 λεπτά τα οποία από το πρώτο δευτερόλεπτο έως το τελευταίο είναι γεμάτα με αλύπητα χτυπήματα σε βάρος της πατριαρχίας. Μιας πατριαρχίας την οποία η Stereotypical Barbie (Margot Robbie) και ο Ken της (Ryan Gosling) ανακαλύπτουν όταν ένα glitch στο πολυσύμπαν αρχίζει να “χαλάει” τη Barbie. Αναζητά τρόπο να το λύσει και τον βρίσκει χάρη στη Weird Barbie (Kate McKinnon). Της λέει ότι πρέπει να πάει στον πραγματικό κόσμο και να βρει το άτομο που την έχει ανάγκη. Μόνο έτσι θα κλείσει η πληγή που έχει ανοίξει.

    Πριν μπούμε βαθύτερα στην πλοκή, να τονίσουμε ότι η Greta Gerwig έκανε εξαιρετικό casting για το Barbie Movie και το σύνολο του cast δίνει “ρέστα”

    Όσο γελοίο και αν φαίνεται το premise ότι η βασική πλοκή ξεκινάει με την Stereotypical Barbie να πατάει στα πόδια της και με τις φτέρνες στο πάτωμα, πάρτε λίγο χρόνο να το σκεφτείτε. Η Barbie μπορεί να έφερε επανάσταση, αλλά στην εποχή που κυκλοφόρησε, το να φορούσε μια γυναίκα στις ΗΠΑ flat παπούτσι ήταν περίεργο. Σαν να έβγαινες έξω χέρι-χέρι με το άτομο που αγαπούσες και αυτό να ήταν του ίδιου φύλου (σ.σ. ακόμη δεν το έχουμε αποτινάξει πλήρως και αυτό). Και ως εκ τούτου, η κούκλα είχε πάντα πόδια στη στάση που απαιτείται για να φορέσεις ψηλοτάκουνα.

    Εδώ έχουμε 114 λεπτά τα οποία από το πρώτο δευτερόλεπτο έως το τελευταίο είναι γεμάτα με αλύπητα χτυπήματα σε βάρος της πατριαρχίας

    Το ταξίδι τους στον πραγματικό κόσμο προκαλεί σοβαρές αναταραχές στη Mattel. Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας και ο CEO της (Will Ferrell) πανικοβάλονται σε ακραίο βαθμό. Δεν χρειάζεται να σας αποκαλύψω ότι το ΔΣ της Mattel αποτελείται αποκλειστικά από άνδρες. Το φαντάζεστε. Ούτε να σας πω τι συμβαίνει όταν ο Ken συνειδητοποιεί ότι αντίθετα με το Barbie World, στον πραγματικό κόσμο οι άνδρες κάνουν απόλυτο κουμάντο. ΚΑΙ οι γυναίκες περνούν άσχημα. ΚΑΙ ΑΛΟΓΑ.

    Κάπως έτσι αντιλαμβάνεται ο Ken την πατριαρχία. Άνδρες και άλογα. Μπαίνει σε μια βιβλιοθήκη, παίρνει βιβλία για την πατριαρχία, πάει πίσω στο Barbie World και το κάνει σαν τα μούτρα μας. Οι Barbies γίνονται υπηρέτριες των Kens, οι οποίοι σαν Chads ξεχειλίζουν τοξικότητα προς κάθε κατεύθυνση.

    Την ίδια ώρα, η Stereotypical Barbie έρχεται πιο κοντά με την Gloria (America Ferrera). Η Gloria είναι μητέρα της Sasha (Ariana Greenblatt), μιας βαθιά συνειδητοποιημένης έφηβης. Το παιχνίδι της Gloria και της Sasha με τις Barbie της πρώτης γέννησε τη νοσταλγία που έφερε τη Barbie στον πραγματικό κόσμο. Μονάχα αν η Gloria αποδεχθεί το παιδί που κρύβει μέσα της και το αναδείξει, θα γίνουν τα πράγματα και πάλι καλά. Αν η κοινωνία δε, αποδεχθεί ότι ΚΑΙ οι θηλυκότητες έχουν ακόμη μέσα τους και τον παιδικό τους εαυτό, θα γίνουν και εδώ τα πράγματα αρκετά καλύτερα.

    Αν η κοινωνία δε, αποδεχθεί ότι ΚΑΙ οι θηλυκότητες έχουν ακόμη μέσα τους και τον παιδικό τους εαυτό, θα γίνουν και εδώ τα πράγματα αρκετά καλύτερα

    Η Gloria καθώς προχωράει η ταινία ξεδιπλώνει το γεγονός ότι είναι μια χειραφετημένη γυναίκα σε έναν τοξικό κόσμο. Μια θηλυκότητα που έχει βιώσει στο πετσί της την τοξική αρρενωπότητα και την πολεμάει όσο αναπνέει. Ένας εμπνευσμένος μονόλογός της προς τις Barbie, αποτελεί την κορύφωση της αυτο-ενδυνάμωσης των θηλυκοτήτων. Υψώνεται ως το λάβαρο της επανάστασης απέναντι στην πατριαρχία.

    Η Greta Gerwig δεν σταματάει να σφυροκοπά το κοινό με το μήνυμα αυτό. Επί 114 λεπτά, είναι σαν ο θεατής να βιώνει αυτό που βίωσε ο Alex του Malcolm McDowell στο “A Clockwork Orange”. Φυσικά, δεν μας έδεσε κανείς σε καρέκλα να μας δείχνει τις φρίκες που έχει διαπράξει ο άνθρωπος. Απλώς δεχθήκαμε απανωτά μηνύματα για το πόσο παράλογη και εμετική είναι η διαφορά μεταξύ προνομιούχων, straight ανδρών και πρακτικά όλων των υπολοίπων.

    Δεν υπάρχει σκηνή στο σύνολο του φιλμ η οποία να μην επικοινωνεί το μήνυμα της Gerwig. Η ίδια είπε ότι προσπάθησαν από την παραγωγή να της κόψουν τη σκηνή που η Barbie της Margot Robbie είναι σε στάση λεωφορείου στον πραγματικό κόσμο. Δίπλα της, μια ηλικιωμένη γυναίκα. Κοιτάζονται για ώρα και η Barbie της λέει με αγνό τρόπο: “Είσαι πολύ όμορφη”. Η γυναίκα απαντάει: “Το ξέρω”. Empowerment. Ευτυχώς, η Gerwig πάτησε πόδι διότι αυτή είναι η μια από τις δύο πλέον συγκινητικές στιγμές του φιλμ. Η δεύτερη έρχεται στο τέλος.

    Δεν υπάρχει σκηνή στο σύνολο του φιλμ η οποία να μην επικοινωνεί το μήνυμα της Gerwig

    Όπως αντιλαμβάνεστε, το Barbie Movie εξελίσσεται βάσει της αρχικής του συνταγής. Κορυφώνεται με ένα κυνηγητό, με το ΔΣ της Mattel να κυνηγάει τη Barbie και να μπαίνει στο Barbie World. Στην πορεία όλων αυτών, η Barbie της Margot Robbie μαζί με μια ομάδα από Barbies καθώς και δύο Kens και ο Alan (Michael Cera) που δεν έχουν δεχθεί πλύση εγκεφάλου, προσπαθούν να πάρουν πίσω τα κεκτημένα τους.

    Χαρακτηριστικά, η Robbie λέει στη Barbie Γιατρό “Μα είσαι γιατρός, γιατί τους αφήνεις να σε μετατρέπουν σε υπηρέτρια;”. Αυτό είναι μια εξαιρετικά σημαντική προσθήκη. Οι γυναίκες μπορούν να είναι ό,τι ΜΑ Ο,ΤΙ γουστάρουν. Δεν είναι μόνο μανάδες και αδερφές και κόρες. Ούτε αποτελεί αυτό το ορθό επιχείρημα σε μια συζήτηση για την απαίτηση απόλυτα ίσων δικαιωμάτων. Κάθε μέλος του είδους μας, πρέπει να έχει ίσα δικαιώματα. Το μόνο που δεν έχει λογική είναι να θεωρείς λογικό ότι ελευθερία του λόγου είναι το να εκφράζεις ρατσιστικές, πατριαρχικές, ομοφοβικές, σεξιστικές και παρεμφερείς τοξικές απόψεις. Αυτό, είναι εκμετάλλευση της ελευθερίας του λόγου.

    Στη διάρκεια λοιπόν του κυνηγητού, η Barbie της Margot Robbie συναντά στο υπόγειο της Mattel μια ηλικιωμένη ακόμη. Κάθεται μαζί της, συζητούν και εν τέλει της δίνει τρόπο διαφυγής. Όταν πια το φιλμ φτάνει στο τέλος του, αυτή η κυρία εμφανίζεται ξανά. Όλοι κάνουν άκρη και πρακτικά υποκλίνονται στη σπουδαία Ruth Handler (Rhea Jo Perlman). Η εφευρέτρια της Barbie με έναν συγκλονιστικό μονόλογο, δίνει στη Barbie την ευκαιρία να γίνει άνθρωπος. Παρότι την προειδοποιεί για το γεγονός ότι το είδος μας έχει ημερομηνία λήξης (σ.σ. θάνατος), της εξηγεί πως σημασία έχει να είσαι ελεύθερος να κάνεις αυτό που θέλεις.

    Η εμφάνιση της εφευρέτριας της Barbie, Ruth Handler, στο φιλμ της Greta Gerwig, προσθέτει στο ήδη συγκινητικό σενάριο

    Η λογική επανέρχεται στο Barbie World και όλοι οι Kens καταλαβαίνουν το μήνυμα που αποστέλλεται προς μεριάς τους. Καταλαβαίνουμε ότι η πατριαρχία όπως την αντιλήφθηκε ο Ken και την εφάρμοσε στον κόσμο των Barbies, είναι η πατριαρχία που βιώνουμε και σήμερα. Ο ίδιος, στον πραγματικό κόσμο ένιωσε ότι αναγνωρίζεται, αντίθετα με αυτό που θεωρητικά συνέβαινε στο Barbie World. Δεν αναγνωρίστηκε όμως επειδή εκτιμήθηκε ο ίδιος, αλλά επειδή απλά είναι άντρας. Ο ρόλος του Ryan Gosling είναι ξεκαρδιστικός και αυτό είναι ακόμη ένα σπουδαίο κατόρθωμα της Gerwig. Μετατρέπει την τοξική αρρενωπότητα σε κάτι που προκαλεί το γέλιο των θεατών, και αυτό είναι μια μεγάλη νίκη.

    Παρότι όταν ακούς “Barbie Movie” στο μυαλό σου -λόγω πατριαρχίας- έρχεται μια χρωματική παλέτα που αποτελείται ΜΟΝΟ από αποχρώσεις του ροζ, η πραγματικότητα κρύβεται αλλού. Οι Ken όλοι μαζί τραγουδούν στο τέλος “I am just Ken, I am Kenough”. Δεν χρειάζονται κάτι να τους προσδιορίζει. Μπορούν επίσης να κάνουν ό,τι θέλουν, χωρίς να χρειάζεται να φορέσουν (ή να μην φορέσουν) συγκεκριμένα χρώματα ή ρούχα. Το φιλμ είναι empowering και για τους άνδρες. Σε 114′ λεπτά, εγώ εξέλαβα ένα μήνυμα πιο έντονα από οποιοδήποτε άλλο:

    ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΧΑΡΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ!

    Υ.Γ. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η Barbie έθεσε και πολλά στερεότυπα. Η Mattel δηλαδή. Για αυτά τα στερεότυπα μιλάει εκτενώς η νεαρή Sasha, στην ίδια την Stereotypical Barbie. Σημασία όμως έχει να καταλαβαίνεις την κοινωνία γύρω σου, έστω και αργότερα. Η Mattel το έπραξε και το ότι η Stereotypical Barbie πρακτικά αποσύρθηκε από τη συλλογή αφού έγινε άνθρωπος, σημαίνει ότι η εταιρία σπάει τα στερεότυπα που έθεσε κάποτε. Δεν είναι εύκολο.

    Rating:
     9/10
    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info ⓘ

    Movie Name: Barbie

    Country: USA

    Duration: 114′

    Year: 2023

    Genre: Adventure, Comedy, Fantasy

    Personnel 🎬

    Director: Greta Gerwig

    Starring: Margot Robbie, Ryan Gosling, Issa Rae, Will Ferrell, Emma Mackey, Simu Liu

    Links 🔗

    Barbie (OW) | Barbie on IMDB | Barbie on Rotten Tomatoes

    Ακολούθησε το DEPART στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος όλες τις επερχόμενες συναυλίες, καθώς και τα τελευταία νέα για μουσική, ταινίες, σειρές και θέατρο. Ακολουθήστε το DEPART σε Facebook, Instagram, Twitter, Mastodon, Pinterest, Spotify και YouTube.

    Barbie

    9.0
      Barbie Margot Robbie Ryan Gosling
      Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
      Share. Facebook Twitter Copy Link
      ΠροηγούμενοRelease Athens 2023: The Prodigy, Primal Scream, Lip Forensics, 21/07/2023 @Πλατεία Νερού
      Επόμενο Death Disco Open Air Festival | Day 1 Live Report

      ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

      Babylon | Movie Review

      10.0 2023-02-06
      Our Picks

      Η Μεταμόρφωση του Nick Cave: Από το Post-Punk στο Ατμοσφαιρικό Μινιμαλιστικό Ύφος

      2024-08-30
      7.5

      Angra: Cycles of Pain | Album Review

      2023-11-08

      Είναι το Death Note το καλύτερο anime όλων των εποχών;

      2024-10-18
      7.0

      Avatar: The Way of Water | Movie Review

      2022-12-06
      Stay In Touch
      • Facebook
      • Twitter
      • Instagram
      • Threads
      • Spotify
      ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
      Μουσικά Νέα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      Από DEPART Staff2025-05-13

      Το άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem με τον Phil Campbell παρόντα και μια τελετή αφιερωμένη στον θρύλο των Motörhead

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09
      About Us
      About Us

      Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

      Email Us: [email protected]

      Our Picks

      Madrugada | Oι Sirens επιστρέφουν

      2022-09-09

      Uriah Heep: Πέφτει η αυλαία για τους θρύλους του progressive rock

      2024-09-24

      Dua Lipa: Νέα νίκη σε υπόθεση πνευματικών δικαιωμάτων για το “Levitating”

      2025-03-28
      Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • CINEMA
      • POP CULTURE
      • DEPARTISTS
      ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

      © 2025 DEPART

      Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.