Close Menu
    What's Hot

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    • Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review
    • Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    Τετάρτη, 14 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » dEUS: How To Replace It | Album Review
    Δισκοκριτικές

    dEUS: How To Replace It | Album Review

    MpmichailΑπό Mpmichail2023-02-17
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Τα τελευταία χρόνια το σενάριο είναι κάπως γνωστό. Πολλές μπάντες που διαλύθηκαν στο παρελθόν και βίωσαν μια περίοδο αδράνειας με αβέβαια συναισθήματα για το μέλλον, ξαναβρίσκονται για να γράψουν μουσική. Και ίσως για να γυρίσουν ακόμα μια φορά τον κόσμο διαδίδοντας την. Σίγουρα αυτή η τάση είναι μεταξύ άλλων και μια συνέπεια του ‘80s-‘90s κύματος νοσταλγίας που ξέσπασε την προηγούμενη δεκαετία. Πολύ πιθανόν βέβαια να οφείλεται απλά στους κύκλους που κάνουν οι ζωές των ανθρώπων. Από μια τέτοια άποψη, η αφετηρία μερικές φορές είναι ταυτόχρονα και προορισμός. Σε αυτήν την κατηγορία μπήκαν και οι dEUS με το “How To Replace It“.

    Αφού η ζωή κάνει κύκλους, η μουσική συνήθως κινείται παράλληλα και στην περίπτωση μου μάλλον έγινε κάτι παρόμοιο. Ο δικός μου μουσικός κύκλος, αυτός που είναι η αιτία για ό,τι διαβάζετε λέγεται dEUS. Βασική αφορμή είναι η πρόσφατη κυκλοφορία του “How To Replace It”. Όπως καταλάβατε οι Βέλγοι είχουν καιρό να δώσουν σημεία ζωής. 

    Oι dEUS "σπάνε" την δεκαετή τους δισκογραφική σιωπή με την κυκλοφορία του How To Replace It

    Το “Following Sea“, η προηγούμενη τους δουλειά, βρίσκεται έντεκα χρόνια πίσω και η είδηση ότι έχουμε νέο album δεν είναι τόσο θορυβώδης, αλλά δεν περνάει και στα “ψιλά”. Η μπάντα που επηρέασε όσο λίγες τον εναλλακτικό ήχο, συμμετείχε ως πρωτοπορία σε αυτό το μουσικό φαινόμενο των ‘90s που ονομάστηκε alternative boom. Το σχήμα που έβαλε το Βέλγιο στον μουσικό χάρτη και εμφάνισε άγνωστες πτυχές ενός ιδιώματος που φαινομενικά έχει κοντά πόδια, επέστρεψε.

    Οι dEUS είναι γνήσια παιδιά των ‘90s και το Worst Case Scenario που το 1994 ξεκίνησε την δισκογραφική τους διαδρομή είναι η πρώτη απόδειξη. Ακούγεται σαν οι Pixies να συνάντησαν τον Frank Zappa και να ανοίγουν συζήτηση. Λίγο κοινότυπη σε κάποιες στιγμές αλλά και αρκετά σουρεάλ, αυτή η κουβέντα χάρισε στο indie rock μια artistic εκδοχή και ένα ιστορικό album που η απλότητα και ο πειραματισμός ισορροπούν με ανέλπιστο τρόπο.

    Αν το σκεφτείτε λίγο, δεν υπάρχουν πολλές μπάντες που να κατόρθωσαν κάτι τέτοιο στο ξεκίνημα τους. Ανάλογη η συνέχεια με το “In a Bar, Under the Sea“, στις νότες του οποίου υπάρχουν αρκετά jazzy στοιχεία. Έκτοτε από λίγο ως πολύ, οι dEUS χρησιμοποίησαν αυτά τα στοιχεία και τα μετέτρεψαν σε αναπόσπαστα κομμάτια του χαρακτήρα τους.

    Είναι οι παλιοί καλοί dEUS, αυτοί που ήξεραν πως το groove πρέπει να βρίσκεται πάνω από οτιδήποτε

    Εδώ χρειάζεται μια μικρή παρένθεση. Ο εναλλακτικός ήχος, ειδικά μετά τα μέσα των ‘90s, είχε πιάσει ταβάνι. Ενώ τα λίγα σχήματα που κατάφεραν να επιβιώσουν, έπρεπε να εξελιχθούν. Άλλες μπάντες πειραματίστηκαν με ηλεκτρονικά μέρη. Κάποιες επέλεξαν μια πιο αφηρημένη post διαδρομή. Σε άλλες περιπτώσεις ο ήχος έγινε ψυχεδελικός ή μπλέχτηκε με την jazz. Οι περισσότερες τελικά μάλλον στράφηκαν σε πιο mainstream ή pop rock κατευθύνσεις. Ενώ μερικές, σίγουρα λιγότερες, ήταν αρκετά γενναίες να προσθέσουν κλασικά όργανα, με σχετική συνήθως επιτυχία. Ε, λοιπόν οι dEUS τα έκαναν σχεδόν όλα αυτά, με παροιμιώδη ευκολία και χωρίς δισταγμό.

    Πάνω σε αυτή την βάση κυκλοφόρησαν τα “The Ideal Crash” και “Pocket Revolution“. Τις δύο δηλαδή καλύτερες δισκογραφικές δουλειές τους, που συνέπεσαν με την πιο δραστήρια συναυλιακή 5ετία τους. Τα “Vantage Point” και “Keep You Close” έπαιξαν με τον μινιμαλισμό του pop rock και δεν τα κατάφεραν ιδιαίτερα αν με ρωτάτε. Σίγουρα δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με ό,τι προηγήθηκε. Το “Following Sea” δεν άργησε να έρθει και ήταν αρκετά καλό. Οι dEUS ευτυχώς επέλεξαν να πειραματιστούν για μια ακόμη φορά και τους βγήκε σε καλό. Τόσο που δεν προμήνυε σε τίποτα την δεκαετή σιωπή που ακολούθησε.

    Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα, οι dEUS επιστρέφουν από το πουθενά με 12 νέες συνθέσεις. Μάλιστα, στη σύνθεση τους υπάρχουν μόνο δύο από τα παλαιότερα μέλη. Οι Tom Barman και Klaas Janzoons μαζί με τους Stéphane Misseghers, Alan Gevaert και Mauro Pawlowski είναι η πεντάδα που πλέον απαρτίζει το σχήμα.

    Οι dEUS μάλιστα, δε σιτάζουν να ειρωνευτούν τους εαυτούς τους - και ίσως και τη σκηνή

    Για να είμαι ειλικρινής, επέλεξα το How to Replace It αποκλειστικά λόγω της περιέργειας να μάθω που ακριβώς “πατάνε” πλέον οι dEUS. Εδώ να σημειώσω ότι τους είχα χάσει για καμιά 15ετία. Τα μισά από τα παραπάνω είναι εντυπώσεις του τελευταίου μήνα και χρειάστηκε να ακούσω τη μισή τους δισκογραφία για να ξέρω ακριβώς τι μου γίνεται.

    Κανένα κομμάτι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με το επόμενο, δείχνοντας ότι οι dEUS πήραν τον χρόνο τους και “μοίρασαν” τον χρόνο δημιουργίας του μέσα σε μια κάπως μακρά περίοδο. Πρακτικά αυτό σημαίνει πολυάριθμες αλλαγές διάθεσης, άπλετος χρόνος για αναθεώρηση και μεγαλύτερη προσοχή στο τελικό αποτέλεσμα. Στο μουσικό μέρος θα βρείτε “μαζεμένη” όλη την δισκογραφία των Βέλγων. Κάτι που είναι αναμενόμενο σε ένα album που σηματοδοτεί μια επιστροφή. 

    Μία δεκαετία χωρίζει το How To Replace It από τον τελευταίο δίσκο των dEUS

    Το ομώνυμο κομμάτι ανοίγει το album με θεατρικό τρόπο και τύμπανα που δίνουν δραματικό τόνο. Έχει διάφορα επίπεδα και χτίζει μεθοδικά την ένταση, εισάγοντας ένα όργανο κάθε φορά. Αρκετά εντυπωσιακή η παρουσία τρομπέτας στο τελευταίο λεπτό. Τα ‘90s vibes στο Must Have Been New είναι ξεκάθαρα. Θα μπορούσε να βρίσκεται σε οποιαδήποτε από τις πρώτες κυκλοφορίες των dEUS και ίσως γι΄αυτό ο τίτλος βγάζει μια ειρωνεία.

    Φυσικά και το How To Replace It έχει τα ψεγάδια του. Αυτά όμως δεν ξεπερνούν τις δυνατές του στιγμές

    Μπορεί το κομμάτι να είναι καινούργιο αλλά σίγουρα δεν ακούγεται σαν τέτοιο. Αλλάζοντας τελείως το ύφος, η εισαγωγή του “Man Of The House” προσπαθεί να υψώσει τους τόνους, με ένα synth session. Μισό λεπτό μετά, το κομμάτι αρχίζει να βγάζει “βρωμιά” και γίνεται λίγο industrial. Κάπως αναπάντεχο το όλο σκηνικό, οι Βέλγοι δεν το συνηθίζουν και σίγουρα μου αρέσει η έμπνευση. Αφού το album κατάφερε να με πιάσει στον “ύπνο” από το τρίτο κιόλας κομμάτι, η ακρόαση αποκτά άλλο ενδιαφέρον.

    Το “1989″ θα μπορούσε εύκολα να είχε βγει το… 1989. Τα keyboards και το ταμπούρο είναι γνήσια παιδιά της εποχής και το αποτέλεσμα θυμίζει Duran Duran. Εδώ η κιθάρα έχει από καθόλου έως ελάχιστο χώρο, θα ακούσετε όμως τον Tom Barman να πιάνει τα φωνητικά μπάσα του Leonard Cohen. Μαζί με τα γυναικεία φωνητικά στον φόντο, δημιουργείται μια αντίθεση σε πλήρη αρμονία.

    Το “Faux Bamboo” γίνεται αμέσως το λιγότερο ενδιαφέρον κομμάτι του album, μέχρι φυσικά να υπάρξει κάποιο άλλο. Είναι “αναιμικό” και minimal, μια pop rock παρτιτούρα με έμφυτη ελαφρότητα που με ξενερώνει λίγο. Τα πράγματα όμως διορθώνονται γρήγορα με το υποχθόνιο μπασάκι του Dream Is A Giver.

    Υπάρχουν σημεία στα οποία οι dEUS με διχάζουν. Δεν ξέρω αν είναι αυτός του, πάντως, μπερδεύουν και αυτό δεν νομίζω ότι είναι γενικά καλό

    Το προσεγμένο beat και τα πλήκτρα που ακούγονται στο φόντο είναι επιτυχημένος συνδυασμός. Αρκετά νταοντεμπο, ακόμα και τα φωνητικά που φλερτάρουν με την ραπ ακολουθούν με παρόμοια διάθεση. Υπάρχει η καλή pop και η κακή pop. Χωρίς να είμαι και καμία αυθεντία του ιδιώματος, πιστεύω πως το “Dream Is A Giver” βρίσκεται στην πρώτη κατηγορία. Δεν θα μπορούσα να πω εύκολα το ίδιο για το “Pirates“, παρόλο που δεν μπορώ να πω και το αντίθετο. Έχει μια μετριοπάθεια που με ξενίζει, από τη μέση και μετά όμως γίνεται αρκετά καλύτερο. Σαν σύνολο με διχάζει γι΄αυτό δεν θα επιμείνω περισσότερο.

    Στην εισαγωγή του “Simple Pleasures” υπάρχει άλλος ένας πιασάρικος συνδυασμός τυμπάνων και μπάσου, από αυτούς κάνουν το κεφάλι να κουνιέται. Είναι οι παλιοί καλοί dEUS, αυτοί που ήξεραν πως το groove πρέπει να βρίσκεται πάνω από οτιδήποτε. Το κομμάτι έχει διάφορα περίεργα sound effects και samples, ακούγεται λίγο funky, με μια “τσαχπινιά” που εκτιμάται γενικότερα από τους φίλους της μπάντας.

    Τελικά, μπορούμε να πούμε ότι οι dEUS και η μουσική τους μας είχαν λείψει

    Αυτό που έχει το “Never Get You High” δε θα το έλεγα τσαχπινιά, είναι όμως κάτι ιδιαίτερο. Η ατμόσφαιρα που δημιουργούν τα κρουστά έχει μια ευχάριστη αφηρημάδα που θυμίζει Carlos Santana και η κιθάρα έχει ένα ψυχεδελικό “τσίγκλισμα”. Είναι ευχάριστο άλλα όχι με την “ελαφριά” έννοια. Ξέρω ότι είναι καλό, χρειάστηκε όμως να το ξανακούσω για να προσδιορίσω το πόσο καλό είναι. 

    Το γενικότερο συμπέρασμα είναι ότι χαίρομαι που οι dEUS επέστρεψαν

    Ενώ το “Why Think It Over (Cadillac)” ξεκινά με καταπληκτικό groove και ένα ενδιαφέρον drum session, ενδιάμεσα προστίθενται διάφοροι ήχοι (πχ. ήχοι από σιτάρ) που με μπερδεύουν. Άλλοι ταιριάζουν κι άλλοι όχι, σε βαθμό που αναρωτιέμαι αν δεν μπορώ να το κατανοήσω επειδή δεν είμαι αρκετά κουλτουριάρης. Δεύτερη φορά που διχάζομαι με κομμάτι του album, αφού ενώ έχει μέσα κάποια ωραία πράγματα, το αποτέλεσμα ακούγεται κάπως σοφιστικέ και αμφιβάλλω αν αυτό βοηθάει την κατάσταση. Δεν ξέρω, αν σας αρέσουν τα δήθεν “ψαγμένα” και είστε κάπως εκκεντρικοί, αυτή εδώ είναι σίγουρα η στιγμή σας. Προσωπικά λέω να προσπεράσω.

    Το “Love Breaks Down” είναι η ξεχασμένη μπαλαντούλα του “How To Replace It”. Σε άλλες περιπτώσεις όπως στο “The Ideal Crash“, η αντίστοιχη μπαλάντα ανέβασε το επίπεδο του album κατακόρυφα. Εδώ νομίζω δεν άλλαξε κάτι, σίγουρα δεν το επηρέασε με αρνητικό τρόπο. Δεν θα γκρινιάξω περισσότερο, είναι αναμφίβολα dEUS, μπορώ να αρκεστώ σε αυτό. Το “Le Blues Polaire” έχει γαλλικούς στίχους και συνεπώς περίμενα να έχει κάποια λεπτότητα. Το ξέρω, ακούγεται λίγο σαν στερεότυπο αλλά εντάξει αυτός είμαι.

    Μια λεπτότητα πάντως σίγουρα την κατέχει, έχει όμως και μπόλικο “γρέζι” στις κιθάρες. Το τελευταίο 2λεπτο είναι πραγματικά σκαλωτικό, αφού ένα γαλλοπρεπές “λαλαλα” συνδυάζεται ανέλπιστα με το προαναφερόμενο “γρέζι”, μέσα σε μια ατμόσφαιρα που θυμίζει καλό post rock. Πείραμα είναι και μάλλον πέτυχε, τα πλήκτρα στο τέλος με αναγκάζουν να το παραδεχτώ.

    Όταν η προσμονή δεν μεταφράζεται σε έντονη ανυπομονησία, τότε η πιθανή δυσαρέσκεια χάνει κι αυτή σε μέγεθος

    Όπως ανέφερα στην αρχή, η περιέργεια μου ήταν η αιτία που με “τράβηξε” στο How To Replace It. Μια επιστροφή δημιουργεί συνήθως κάποιες προσδοκίες, οι δικές μου δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλες όταν έμαθα για το album και για αυτόν το λόγο, το όποιο αποτέλεσμα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί δικαίωση. Όταν η προσμονή δεν μεταφράζεται σε έντονη ανυπομονησία, τότε η πιθανή δυσαρέσκεια χάνει κι αυτή σε μέγεθος.

    ‘Αν τη κοιτάζω συνολικά, δεν έχω απολύτως κανένα παράπονο από την νέα δουλειά των Βέλγων. Παρά τα ελάχιστα ψεγάδια, η ποιότητα της είναι αδιαμφισβήτητη. Αντίθετα, είμαι ικανοποιημένος που βρίσκονται ξανά μαζί μας πιο ώριμοι από ποτέ κι ελπίζω σε λίγα χρόνια να μας απασχολήσουν ξανά. Τότε όμως τα δεδομένα θα έχουν αλλάξει αρκετά και οι προσδοκίες θα έχουν δικαιολογημένα αυξηθεί. Καλή ακρόαση.

    Info ⓘ

    Artist: Sober On Tuxedos

    Album: Good Intentions

    Label: Heaven Music

    Release Date: 11/12/2020

    Genre: Nu Metal, Metalcore

    Info

    Artist: dEUS

    Album: How To Replace It

    Label: PIAS Recordings

    Release Date: 17/02/2023

    Genre: Indie Rock, Alternative Rock

    How to Replace It tracklist

    1. How To Replace It

    2. Must Have Been New

    3. Man Of The House

    4. 1989

    5. Faux Bamboo

    6. Dream Is a Giver

    7. Pirates

    8. Simple Pleasures

    9. Never Get You High

    10. Why Think It Over (Cadillac)

    11. Love Breaks Down

    12. Le Blues Polaire

    Personnel

    Producer: Adam Noble

    dEUS: Tom Barman (Φωνή, κιθάρα), Klaas Janzoons (Βιολί, πλήκτρα), Mauro Pawlowski (Κιθάρα), Alan Gevaert (Μπάσο), Stéphane Misseghers (Τύμπανα)

    Follow dEUS

    dEUS (OW) | Facebook | Instagram | Spotify | YouTube 

    dEUS

    7.5

    Το How to Replace It μπορεί να μην είναι δισκάρα. Διαθέτει όμως την ωριμότητα του μουσικού που δεν βιάζεται, γιατί θέλει πριν από οτιδήποτε άλλο να αποφύγει τη μετριότητα. Αυτού που προτιμά να σεβαστεί τον εαυτό του και κατ’ επέκταση το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

      Alternative Rock Indie Rock
      Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
      Share. Facebook Twitter Copy Link
      ΠροηγούμενοΟ Αρχοντας των Δαχτυλιδιών: Rings of Power | Μαθαίνουμε ποιος είναι ο Sauron;
      Επόμενο Έκτακτο αντι-Μουντιαλικό #HumbaOnAir, παρουσία του Depart

      ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

      Venus Effect: Venus Effect | Album Review

      8.0 2025-04-19

      The Veils: Asphodels | Album Review

      9.0 2025-03-30

      AWOLNATION: Candy Pop | Album Review

      8.0 2023-11-17

      The Noise Figures | Οι επιρροές μας προέρχονται κυρίως από τα ταξίδια μας

      2023-03-02

      Madrugada | Oι Sirens επιστρέφουν

      2022-09-09

      Morrissey: I Am Not a Dog on a Chain | Album Review

      6.0 2020-03-20
      Our Picks

      Sick Of It All, Black Mamba, Blood*Shot*Down, Last Hope, 10/06/2023 @AN Club | Live Report

      2023-06-11
      8

      Nick Cave and the Bad Seeds: Wild God | Album Review

      2024-09-03
      6.0

      Suffocation: Hymns from the Apocrypha | Album Review

      2024-01-05
      6

      HammerFall: Avenge the Fallen | Album Review

      2024-08-16
      Stay In Touch
      • Facebook
      • Twitter
      • Instagram
      • Threads
      • Spotify
      ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
      Events

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      Από DEPART Staff2025-05-13

      Το An Club υποδέχεται το Σάββατο 31 Μαΐου τέσσερα σχήματα από κάθε γωνιά της χώρας,…

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09
      About Us
      About Us

      Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

      Email Us: [email protected]

      Our Picks

      Discharge, Αντίδραση, 08/02/2025 @Aux Club

      2025-02-10

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      Sepultura: Arise | Κάνοντας το καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον

      2024-03-24
      Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • CINEMA
      • POP CULTURE
      • DEPARTISTS
      ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

      © 2025 DEPART

      Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.