Η εμφάνιση του Tom Morello στο Hellfest 2024 αποτέλεσε ακόμα ένα highlight της διοργάνωσης. Ο κιθαρίστας-θρύλος των Rage Against The Machine παρουσίασε ένα εντυπωσιακό setlist που κάλυπτε διάφορα στάδια της καριέρας του και περιλάμβανε τόσο δικά του κομμάτια όσο και διασκευές. Όλα αυτά με ένα παρασκήνιο, όπου υπέροχες φωτογραφίες του Chris Anthony εναλλάσσονταν σε κάθε τραγούδι, στέλνοντας ηχηρά μηνύματα.
Γιώργος Ξιφαράς
Συντάκτης
Νώντας Εμμανουήλ
Φωτογράφος
O κιθαρίστας ξεκίνησε με το τελευταίο του single, “Soldier in the Army of Love”. Ο Carl Restivo τού κάνει τα καθαρά φωνητικά και ο Tom «ραπάρει». Φυσικά, δεν έχει τη ροή του Zach de La Rocha, αλλά τα καταφέρνει καλά. Ακολουθεί το “Vigilante Nocturno” και το masterclass αρχίζει. O Tom Morello χρησιμοποιεί κάθε δυνατή τεχνική στην κιθάρα και πραγματικά χαίρεσαι να τον βλέπεις να ξεδιπλώνει το ταλέντο του στο όργανο. Φαίνεται, επίσης, ότι χαίρεται και ο ίδιος που βρίσκεται στο Hellfest.
Ενώ η ενέργεια στη σκηνή ήταν θετικότατη, ο κόσμος από κάτω, παρότι το απολάμβανε, δεν συμμετείχε ενεργά. Αυτό έμελλε να αλλάξει όταν ήρθε το πρώτο instrumental RATM medley. Από τις πρώτες νότες του medley, με riffs των Rage Against the Machine, το κοινό μπήκε στο κλίμα. Είναι κρίμα που τα τραγούδια διαδέχονταν το ένα το άλλο. Θα ήθελα να μπορούσαμε να τα απολαύσουμε περισσότερο, αλλά το μεγάλο πλεονέκτημα μιας συναυλίας του Tom Morello είναι ο μουσικός πλουραλισμός.
Ομολογουμένως, κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι είναι περισσότερο μία μπάντα διασκευών παρά ένα solo project. Δε διαφωνώ ιδιαιτέρως, όμως αυτή είναι και η ομορφιά του, το να μετακινείσαι από το ένα μουσικό σύμπαν στο άλλο. Καθώς προχωρούσαν τα κομμάτια, ο μπασίστας του, Dave Gibbs, και ο δεύτερος κιθαρίστας του, Carl Restivo, εναλλάσσονταν στο τραγούδι με εξαιρετική απόδοση.
Ο Tom Morello έκλεισε το σετ του με μια διασκευή του "Power to the People" του John Lennon
Για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να προετοιμαστούμε για το τέλος του σετ, εμφανίζεται μια φωτογραφία του τραγουδιστή Chris Cornell. «Κάποτε ήμουν σε μια μπάντα όπου είχαμε ένα frontman που τον έλεγαν Chris Cornell», είπε ο Tom Morello, προλογίζοντας το επόμενο κομμάτι, και τότε αρχίζουν να ακούγονται οι νότες του “Like a Stone” των Audioslave. Πλέον βρισκόμαστε στη σφαίρα του μυθικού και είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις το πορτρέτο του Chris να εμφανίζεται τόσο μεγάλο και μεγαλοπρεπές. Παράλληλα, ενώ ο Morello και ο Restivo προσπαθούν να τραγουδήσουν, σε κάποια σημεία η φωνή του κοινού τούς καλύπτει και κοιτώντας τους, δεν νομίζω να ενοχλήθηκαν.
Μια άλλη διασκευή ακολουθεί, γνωστή στους οπαδούς του κιθαρίστα και των Rage Against the Machine: το “The Ghost of Tom Joad” του Bruce Springsteen. Ο Tom, σαν άλλος Hendrix, αρχίζει να παίζει με τα δόντια του και αποκαλύπτει την επιγραφή “Cease Fire” (αναφορά στον ισραηλινό βομβαρδισμό της Γάζας) στο πίσω μέρος της κιθάρας του. Καθώς προχωράμε γρήγορα προς το φινάλε, έρχεται η ώρα για ένα τραγούδι που μάθαμε στο σχολείο, όπως αστείασε ο κιθαρίστας.
Ο λόγος για το “Killing in the Name” των Rage Against The Machine, το οποίο, όπως διάβασα, δεν του επιτρέπεται να τραγουδάει λόγω πνευματικών δικαιωμάτων. Κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχει μισός άνθρωπος από κάτω που να μην το ξέρει απ’ έξω. Και να σας πω την αλήθεια, νομίζω ότι ήταν και καλύτερη αυτή η ερμηνεία. Η συναυλία έκλεισε με μια διασκευή του “Power to the People” του John Lennon. Αυτή θα ήταν η τελευταία λέξη.