Close Menu
    What's Hot

    Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

    2025-05-11

    Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

    2025-05-10

    Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

    2025-05-10
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn
    • Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση
    • Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας
    • A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια
    • Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου
    • Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror
    • Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max
    • Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24
    Κυριακή, 11 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Οι Alice Cooper επιστρέφουν μετά από 50 χρόνια

      2025-04-22

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Machine Head: Unatøned | Album Review

      6.5 2025-04-22

      Hate: Bellum Regiis | Album Review

      7.5 2025-04-22

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Venus Effect: όταν το βλέμμα επιστρέφει μέσα από τη μουσική

      2025-04-03

      Dirty Sound Magnet: «H μουσική είναι το φως μετά το σκοτάδι»

      2025-03-27

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Testament: The New Order | Tο manual για ένα πειθαρχημένο χάος

      2025-05-05

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

      2025-05-08
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Οι Conifère για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

      2025-02-27

      UP THE HAMMERS FESTIVAL XIX: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ HEAVY METAL ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

      2025-02-26

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

    Το “Spawn” του HBO παραμένει η πιο πιστή και ώριμη αποτύπωση του χαρακτήρα σε οποιοδήποτε μέσο εκτός κόμικ
    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2025-05-10
    Facebook Twitter Copy Link
    Todd McFarlane's Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

    Στις τηλεοπτικές αποδόσεις υπερηρώων υπάρχει μια σπάνια περίπτωση που έκανε τα πράγματα διαφορετικά — και ίσως, πιο ουσιαστικά. Πρόκειται για το “Spawn” του HBO, ένα animation που προβλήθηκε από το 1997 έως το 1999. Σε αντίθεση με τους πολλούς υπερήρωες που κατακλύζουν τις οθόνες σήμερα, το “Spawn” πρότεινε κάτι που ούτε η Marvel ούτε η DC είχαν επιχειρήσει τότε. Σειρές όπως το “Batman: The Animated Series” και το “X-Men” πλησίασαν πιο ώριμα θέματα. Όμως, παρέμειναν δεμένες με τους περιορισμούς της τηλεόρασης και τις απαιτήσεις του νεανικού κοινού. Το “Spawn” δεν ακολούθησε αυτή την κατεύθυνση. Άφησε στην άκρη τις ηθικολογίες και τις καθαρές λύσεις. Προσέφερε μια σκοτεινή, ψυχολογική ιστορία σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν είναι σίγουρο και κανείς δεν μένει αλώβητος από τη φθορά. Ήταν μια σειρά animation με φιλοσοφικές ανησυχίες, ηθικά διλήμματα και επικεντρωνόταν στο τραύμα, την εξουσία και την απώλεια, χωρίς να τα ωραιοποιεί.

    Μια κόλαση χωρίς διαφυγή

    Το κόμικ του Todd McFarlane δεν είχε καμία σχέση με φαντασίωση δύναμης. Επικεντρωνόταν στην ιστορία του Al Simmons, ενός πράκτορα που προδόθηκε από το κράτος και γύρισε από τους νεκρούς ως Hellspawn. Το κόμικ συνδύαζε εντυπωσιακές εικόνες με τρόμο και αντιηρωικά στοιχεία. Η σειρά κινουμένων σχεδίων διατήρησε τον ζοφερό τόνο. Ωστόσο, άφησε πίσω της τις υπερβολές του κόμικ και διάλεξε μια πιο σφιχτή, ψυχολογική προσέγγιση. Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι τι επέλεξε να μην κάνει. Δεν αφηγείται μια ιστορία λύτρωσης. Ο Simmons δεν επέστρεψε για να σώσει τον κόσμο ή να βρει γαλήνη. Γυρνούσε σε σοκάκια, γεμάτα φθορά, διαφθορά και υπαρξιακή αγωνία. Δεν πάλευε να διορθώσει κάτι. Απλώς ήθελε να αντέξει ό,τι του συνέβη. Η σειρά δεν ζήτησε από το κοινό να τον θαυμάσει. Ζήτησε να τον καταλάβει.

    Σκιά, θόρυβος και παρακμή

    Την ώρα που άλλες σειρές animation της εποχής παρέμεναν σε οικογενειακές φόρμες, το “Spawn” ξήλωσε κάθε ίχνος αθωότητας. Προβαλλόταν μεταμεσονύχτια στο HBO, χωρίς λογοκρισία και χωρίς καμία διάθεση για συμβιβασμό. Ενώ οι υπόλοιπες σειρές άγγιζαν το σκοτάδι επιφανειακά, το Spawn βούτηξε μέσα του χωρίς δισταγμό.  Το αίμα, ο ψυχολογικός τρόμος και η διαφθορά στους θεσμούς ήταν βασικά χαρακτηριστικά της σειράς. Το αποτέλεσμα δεν προσπαθούσε να γίνει άνετο ή οικείο. Παρουσίαζε έναν ζωντανό εφιάλτη γεμάτο γραφειοκρατία, διαλυμένα σώματα και πνευματική φθορά.

    Οπτικά, το “Spawn” είχε μια ξεχωριστή noir-gothic αισθητική που ακόμα εντυπωσιάζει. Έμπειροι δημιουργοί animation όπως ο Eric Radomski, γνωστός από το “Batman: The Animated Series”, «βούλιαξαν» το show στις σκιές. Πολλές φορές, ο ίδιος ο Spawn παρουσιαζόταν σαν αρνητικός χώρος — μια σκοτεινή σιλουέτα με πράσινα μάτια που τρεμόπαιζαν και κάπα που έμοιαζε ζωντανή. Τα τοπία της πόλης έμοιαζαν με προεκτάσεις της ψυχικής του κατάστασης, που έδειχναν σταδιακή φθορά. Έτσι, η οπτική ταυτότητα της σειράς σπάνια παρείχε διευκρινίσεις και σχεδόν πάντα δημιουργούσε ανησυχία.

    Todd McFarlane's Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

    Κομβικό ρόλο στην ατμόσφαιρα της σειράς είχε η μουσική της Shirley Walker. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σκηνή όπου ο Spawn επισκέπτεται τον τάφο του στο ξεκίνημα. Τα χαμηλά, σκοτεινά έγχορδα και οι μακρινοί χορωδιακοί ψίθυροι ενισχύουν την απομόνωση και τη θλίψη, χωρίς την ανάγκη διαλόγου. Η Walker, γνωστή για τη δουλειά της στο “Darkman”, έγραψε μια μουσική που απέφυγε τις ηρωικές μελωδίες. Αντί για αυτό, επέλεξε λιτά μουσικά μοτίβα. Η σειρά ακουγόταν σαν κάτι ζωντανό που σε παρακολουθεί.

    Από πλευράς αφήγησης, το “Spawn” δεν φοβόταν τον αργό ρυθμό. Η πρώτη σεζόν, ειδικά, έμοιαζε με μια αστική ιστορία τρόμου. Η πλοκή ξεδιπλωνόταν σταδιακά, καθώς ο Al Simmons ερχόταν αντιμέτωπος με δαίμονες, εγκληματίες πολέμου και διεφθαρμένους μηχανισμούς εξουσίας. Ο ρυθμός ήταν επίτηδες αργός. Η σειρά ήθελε να δώσει χώρο στις συνέπειες. Να δείξει τι σημαίνει να επιστρέφεις απ’ τον θάνατο όχι ως σωτήρας, αλλά σαν κτήμα. Σαν ένα εργαλείο στα χέρια μιας κόλασης στην οποία δεν πίστεψες ποτέ.

    Η φωνή που έδωσε σχήμα στον Spawn

    H φωνή του Keith David ως Spawn έδινε βάρος σε κάθε σκηνή. Η ερμηνεία του δεν καθόρισε μόνο τη σειρά. Επηρέασε και τον τρόπο με τον οποίο θα βλέπαμε τον χαρακτήρα στα επόμενα χρόνια. Η φωνή του David έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας του Spawn. Πρόσθεσε σοβαρότητα και ψυχολογικό βάθος που τα κόμικς συχνά δεν κατάφερναν να αποδώσουν. Έθεσε ένα νέο πρότυπο για τους αντιήρωες στο animation. Έδειξε πως η σιωπή και το σκοτάδι έχουν περισσότερη δύναμη από τις φανφάρες.

    Με ηρεμία και ένταση μαζί, ο David έκανε τον Simmons να μοιάζει αληθινός. Όχι σαν υπερήρωας, αλλά σαν άνθρωπος διαλυμένος, παγιδευμένος σε ένα αλλόκοτο σώμα. Η ερμηνεία του είναι τόσο χαρακτηριστική που πολλοί ακούν ακόμα τη φωνή του όταν διαβάζουν το κόμικ. Ο Spawn συγκίνησε όχι με φωνές και θυμό. Συγκίνησε με πίκρα, κόπωση και στιγμές που φανέρωναν βαθιά ανάγκη για κάτι ανθρώπινο.

    Ούτε ήρωας, ούτε σωτήρας

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η σειρά απομακρύνθηκε από τα συνηθισμένα κλισέ του είδους. Ο Spawn δεν έγινε ποτέ πιο ηρωικός όσο περνούσε ο καιρός. Δεν αποδέχτηκε τη νέα του φύση, ούτε οδηγήθηκε σε κάποιο μεγάλο πεπρωμένο. Ίσα-ίσα, όσο έμενε στη Γη, τόσο πιο κλειστός και αποκομμένος γινόταν. Οι δυνάμεις του προέρχονταν από μια περιορισμένη πηγή νεκροπλάσματος. Τις χρησιμοποιούσε με φειδώ, και κάθε φορά είχε σοβαρές συνέπειες. Δεν υπήρχαν λόγοι εμπνευσμένοι, ομάδες υπερηρώων ή σωτηρίες του σύμπαντος. Η αφήγηση ήταν σκληρή, λιτή και χωρίς ωραιοποιήσεις. Ήταν η πιο αγνή μορφή αντιηρωικού storytelling.

    Todd McFarlane's Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

    Η απόφαση να μπουν μυθολογικά στοιχεία στην τρίτη σεζόν λειτούργησε με δύο τρόπους. Από τη μία, άγγελοι και βαμπίρ ταίριαζαν στο σύμπαν της σειράς. Από την άλλη, η αφήγηση κάποιες φορές λύγισε κάτω από το βάρος τους. Η ποιότητα του animation έπεσε μετά τις αλλαγές στο στούντιο. Παράλληλα, άρχισαν να εμφανίζονται αστάθειες στον τόνο. Παρ’ όλα αυτά, ο βασικός άξονας της σειράς έμεινε σταθερός. Ο Spawn δεν έγινε ποτέ πιο “καλός”. Δεν άλλαξε για να υπερασπιστεί το σωστό ή για να δώσει απαντήσεις. Έμεινε ένα πλάσμα καταραμένο. Ένα ερωτηματικό που κινείται μέσα σε σοκάκια και στις σκιές κάθε ηθικού συστήματος.

    Όταν το σινεμά δεν άντεξε το βάρος

    Ας μιλήσουμε για το προφανές: την ταινία “Spawn” του 1997. Έχει το κοινό της — και αν ήσουν έφηβος τότε, το CGI της κάπας ίσως σου φάνηκε εντυπωσιακό. Αν τη δούμε σήμερα, όμως, είναι ξεκάθαρο πως βασίστηκε σε συμβιβασμούς. Η ιστορία είναι μπερδεμένη και ο τόνος ασταθής. Ο John Leguizamo ως Violator έδωσε μια αξέχαστη ερμηνεία. Όμως, ακόμα και οι υποστηρικτές της ταινίας – όπως ο γράφων – παραδέχονται ότι δεν πέτυχε αυτό που ήθελε. Η ταινία έμοιαζε περισσότερο με προϊόν παρά με ολοκληρωμένη αφήγηση. Σε αντίθεση με αυτό, η σειρά του HBO άφησε στην άκρη το εντυπωσιακό περιτύλιγμα και εστίασε στην ουσία.

    Το “The Dark Saga” ήξερε την αλήθεια

    Έχει ενδιαφέρον το πόσο ταιριάζει θεματικά το Spawn με το concept album των Iced Earth, “The Dark Saga”, το οποίο βασίζεται στον ίδιο τον χαρακτήρα. Το άλμπουμ αφηγείται την εσωτερική πάλη του Spawn — ενός άντρα καταδικασμένου στην κόλαση, παγιδευμένου ανάμεσα σε ό,τι απέμεινε από την ανθρώπινη ταυτότητά του και τα καθήκοντα ενός στρατιώτη της Κόλασης. Και τα δύο αποτυπώνουν έναν χαρακτήρα που δεν παρουσιάζεται σαν ήρωας, αλλά σαν κάποιος που ζει αιώνια τιμωρία. Ένας πρώην άνθρωπος που κρατιέται μόνο από μερικά θολά ίχνη αγάπης. Μουσική και τηλεόραση, μέσα από δύο διαφορετικές φόρμες, φτάνουν στο ίδιο συμπέρασμα. Ο Spawn είναι ένας χαρακτήρας που ποτέ δεν χώρεσε σε έναν και μόνο ρόλο.

    Ένα πείραμα που προηγήθηκε της εποχής του

    Το Spawn ήταν ένα πείραμα για το τι μπορεί να γίνει το animation όταν απελευθερωθεί από τα στερεότυπα των παιδικών σειρών και τη θετική οπτική των υπερηρώων. Το 1997, αυτή η προσέγγιση ήταν κάτι σπάνιο. Το “Adult Swim” δεν είχε καν ξεκινήσει. Το Netflix δεν είχε ακόμη αποκτήσει σοβαρή παρουσία στον χώρο των animations. Η ιδέα ότι ένας animated υπερήρωας μπορούσε να βρίζει, να ματώνει και να ζει μέσα στην απόγνωση — χωρίς ίχνος ειρωνείας — φαινόταν ακραία. Ακόμα και σήμερα, μια τέτοια προσέγγιση θεωρείται τολμηρή.

    Todd McFarlane's Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

    Το Spawn υπενθυμίζει ότι οι ιστορίες υπερηρώων δεν χρειάζεται να είναι θορυβώδεις ή γεμάτες εφέ. Μπορούν να είναι σκοτεινές, στοχαστικές και απόλυτα ανθρώπινες. Δεν απαιτούνται δεκάδες επεισόδια ή ατέλειωτα spin-offs. Καμιά φορά, δεκαοκτώ επεισόδια γεμάτα εσωτερική κόλαση είναι αρκετά για να αφήσουν το σημάδι τους. Μένει τώρα να δούμε τι θα φέρει η επερχόμενη κινηματογραφική επιστροφή του Spawn και αν μπορεί, μετά από τόσα χρόνια, να σταθεί δίπλα σε μια σειρά που ακόμη θεωρείται η καλύτερη αποτύπωση του όχι-και-τόσο-ήρωα σε οτιδήποτε άλλο πέραν του χαρτιού.

    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info

    Series: Spawn

    Creators: Todd McFarlane

    Seasons: 3

    Episodes: 18

    Genre: Animation, Horror, Action, Adventure, Drama, Sci-Fi

    Starring
    Keith David, Richard Dysart, Michael Nicolosi, James Hanes, Dominique Jennings, James Keane, John Rafter Lee, Victor Love, Michael McShane, Kath Soucie
    Useful links

    IMDB | Rotten Tomatoes 

    Action Adventure Animation Horror
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοConan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας
    Επόμενο Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Rambo: First Blood | Πώς ο Sly άλλαξε το αρχέτυπο του ήρωα δράσης

    2024-10-18

    Echo | Season 1 | Review

    4.0 2024-01-10

    Invincible | Season 2 | Episode 1 | Review

    8.5 2023-11-05

    Indiana Jones and the Dial of Destiny | Movie Review

    7.0 2023-09-08

    BraveStarr, εσύ SUPER STAR(R)

    2023-09-04

    Μία ωδή στον Colt των Αστρομαχητών

    2021-05-06
    Our Picks

    Έρχεται το New Long Fest 2023 με Σάκη Τόλη, Planet of Zeus και πολλούς ακόμη!

    2023-07-04

    Soen | Be the one who wakes up all of those who roam!

    2023-09-03
    8.0

    Profanatica: Crux Simplex | Album Review

    2023-09-26

    Touche Amore: We Say Goodnight At Different Times

    2025-03-06
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Cine/TV

    Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

    Από DEPART Staff2025-05-09

    Η Alison Brie και ο Dave Franco πρωταγωνιστούν στο “Together”, ένα body horror που εξερευνά μια εφιαλτική υπερφυσική ένωση.

    Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

    2025-05-09

    Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

    2025-05-09

    Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

    2025-05-09
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks
    7.0

    Overkill: Scorched | Album Review

    2023-09-12

    System Of A Down: Toxicity | Το μουσικό σοκ του 21ου αιώνα

    2022-09-04

    Death: Human | O Chuck Schuldiner επαναπροσιορίζει το death metal, ξανά

    2024-10-18
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.