Close Menu
    What's Hot

    Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

    2025-05-08

    Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

    2025-05-08

    Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

    2025-05-08
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»
    • Venom Inc.: “We are our own gods and devils”
    • Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK
    • Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”
    • Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy
    • Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές
    • Testament: The New Order | Tο manual για ένα πειθαρχημένο χάος
    • Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα
    Παρασκευή, 9 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Οι Alice Cooper επιστρέφουν μετά από 50 χρόνια

      2025-04-22

      Helter Skelter: Όταν το “White Album” έγινε το σκοτεινό soundtrack μιας αληθινής φρίκης

      2025-04-19

      Το “Shōgun” επιστρέφει με δεύτερη σεζόν το 2026

      2025-04-30

      The Smashing Machine: Ο Dwayne Johnson μεταμορφώνεται στον Mark Kerr

      2025-04-30

      Νέο trailer για το “Fountain of Youth” του Guy Ritchie

      2025-04-27

      Πρώτο trailer για τη 2η σεζόν του “Wednesday”

      2025-04-27

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Το “Shōgun” επιστρέφει με δεύτερη σεζόν το 2026

      2025-04-30

      The Smashing Machine: Ο Dwayne Johnson μεταμορφώνεται στον Mark Kerr

      2025-04-30

      Νέο trailer για το “Fountain of Youth” του Guy Ritchie

      2025-04-27
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Machine Head: Unatøned | Album Review

      6.5 2025-04-22

      Hate: Bellum Regiis | Album Review

      7.5 2025-04-22

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Venus Effect: όταν το βλέμμα επιστρέφει μέσα από τη μουσική

      2025-04-03

      Dirty Sound Magnet: «H μουσική είναι το φως μετά το σκοτάδι»

      2025-03-27

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Testament: The New Order | Tο manual για ένα πειθαρχημένο χάος

      2025-05-05

      The Beatles: Let It Be | O «θάνατός» τους σε live μετάδοση

      2025-05-03

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

      2025-05-08

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Popeye’s Revenge | Film Review | Η απόδειξη ότι δεν πρέπει να γυρίζονται ταινίες με generator τίτλων

      3.0 2025-04-11

      Saturday Night | Film Review | Ένα χαοτικό αφιέρωμα σε μια άλλη εποχή

      7.0 2025-04-06

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27

      Morgan Freeman: Mια καριέρα χωρίς επανάληψη

      2025-04-20

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Οι Conifère για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

      2025-02-27

      UP THE HAMMERS FESTIVAL XIX: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ HEAVY METAL ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

      2025-02-26

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Malcolm Χ | 30 χρόνια κραυγής ελευθερίας
    CINEMA

    Malcolm Χ | 30 χρόνια κραυγής ελευθερίας

    Θοδωρής ΖούραςΑπό Θοδωρής Ζούρας2022-11-18
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    * Το αφιέρωμα περιέχει spoiler λίγο έως πολύ γνωστά από τη ζωή του Malcolm X *

    Malcolm Χ | 30 χρόνια κραυγής ελευθερίας

    Η21η Φεβρουαρίου 1965 ήταν μια αποφράδα μέρα στην Αμερικανική μαύρη ιστορία αλλά και στην ιστορία της ανθρωπότητας εν γένει. Η μέρα που ο Malcolm Χ, μουσουλμάνος επίσκοπος και ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα, θα έπεφτε νεκρός υπό τις σφαίρες των εχθρών του, αμέσως πριν ξεκινήσει μια ομιλία του.

    Κατά την διάρκεια του έργου του, θεωρούταν ως η εξτρεμιστική πλευρά του νομίσματος, απέναντι στον Martin Luther King. Ξεκινώντας την πνευματική και ακτιβιστική του πορεία από το Έθνος Του Ισλάμ ήταν αυτός που έλεγε πως οι μαύροι της Αμερικής πρέπει να διαχωριστούν από τους λευκούς και να υπερασπιστούν τα δικαιώματα τους με κάθε δυνατό μέσο. Ακόμα και με τη βία.

    Παρόλα αυτά, μέσω του πνευματικού του ταξιδιού, μέχρι το τέλος της ζωής του είχε δει τη δύναμη και την αλληλεγγύη που θα μπορούσε να υπάρξει μέσω της συνεργασίας, μέσω της ένωσης όλων των ανθρώπων. Η ζωή του Malcolm X ήταν μια ιστορία εξέλιξης και τελικά, μπορεί να μιλήσει σε κάθε άνθρωπο. Αυτή την ιστορία πανανθρώπινου διαφωτισμού έφερε στις οθόνες ο Spike Lee. Ακριβώς 30 χρόνια πριν, το 1992.

    Όταν αναπτυσσόταν η ταινία αρχικά στην Warner Bros δεν ήταν ο Spike Lee σκηνοθέτης. Η εταιρία είχε διαλέξει τον Norman Jewison, έναν σκηνοθέτη που οι μεγαλύτερες καλλιτεχνικές του επιτυχίες, μέχρι τότε, ήταν τα Jesus Christ Superstar, In The Heat Of The Night και And Justice For All. Σίγουρα είχε δείξει αρκετή κοινωνική ευαισθησία στα έργα του και μπορούσε να διαχειριστεί μια ταινία μεγάλης κλίμακας. Αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Spike Lee. Θεωρούσε ότι το Amistad του Steven Spielberg και το Cry Freedom του Richard Attenborough ήταν ταινίες για τη μαύρη εμπειρία στις οποίες οι λευκοί σκηνοθέτες τελικά απέτυχαν να αποδώσουν τις λεπτές εμπειρικές αποχρώσεις τους. 

    MALCOLM X | Ο ΣΕΝΑΡΙΑΚΟΣ & ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ

    ΄Αρχισε να μιλάει δημόσια γι’ αυτό, ζητώντας να σκηνοθετήσει την ταινία, πράγμα που οδήγησε σε μια συνάντηση με τον Jewison. Ο Jewison τον άκουσε, κατάλαβε και παραιτήθηκε από την ταινία. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του Spike Lee. Ένα δύσκολο ταξίδι για αυτόν και τους συνεργάτες του, απαραίτητο όμως για να αποδώσουν έναν από τους σημαντικότερους φόρους τιμής σε έναν από τους σημαντικότερους ανθρώπους που έζησαν ποτέ.

    Στην αρχή της ταινίας ακολουθούμε τον Malcolm Little (ο Malcolm X δηλαδή) καθώς ζει σαν hustler και εγκληματίας στο Brooklyn. Το επώνυμο Little δόθηκε στην οικογένεια του από τους ιδιοκτήτες σκλάβων στους οποίους άνηκαν.

    Ο Malcolm Little έχει ίσιο μαλλί όπως οι λευκοί χάρη σε μια ουσία που το καίει. Τον νοιάζουν τα λεφτά και τα ναρκωτικά και η επίθεση του προς τους καταπιεστές εξαντλείται στο γεγονός ότι έχει λευκή γυναίκα. Μέχρι να φτάσει εκεί, η ζωή δεν ήταν εύκολη. Ο πατέρας του σκοτώθηκε από την ΚΚΚ, η μητέρα του ήταν έγκλειστη σε ψυχιατρείο, αυτός ζούσε σε ανάδοχες οικογένειες κι ενώ ήταν ο καλύτερος μαθητής στην τάξη του, ο δάσκαλος του έλεγε πως το να γίνει δικηγόρος δεν είναι ρεαλιστικό για έναν «νέγρο». Λέξη που άκουγε τόσο πολύ ώστε νόμιζε ότι ήταν το όνομα του. 

    Όταν τελικά καταλήξει στη φυλακή θα τον προσεγγίσει ένα μέλος του Έθνους Του Ισλάμ, αναγνωρίζοντας την εξυπνάδα και τις δυνατότητες του. Όπως και πολλά άλλα μέλη της οργάνωσης θα λάβει το επώνυμο “X” που συμβολίζει το άγνωστο όνομα που χάθηκε όταν πήρανε την οικογένεια του από την Αφρική. Έτσι ξεκινάει η πορεία που θα τον κάνει τον πιο χαρισματικό και ριζοσπαστικό ομιλητή που είδε ποτέ η οργάνωση.

    MALCOLM X | Ο SPIKE LEE ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ

    Ο Spike Lee σαν σεναριογράφος προσεγγίζει τον Malcolm X σαν μύθο, όπως και ο Denzel Washington σαν ηθοποιός. Το σενάριο δεν είναι απόλυτα πιστό στην πραγματικότητα. Είναι απόλυτα πιστό όμως στο πνεύμα και την ισχυρή φιγούρα του ανδρός. Δημιουργεί έναν κύκλο ανάμεσα στον χαμό του πατέρα του και τον δικό του με πολλές προοικονομίες ενδιάμεσα. Επίσης, δημιουργεί ένα δραματικό πορτραίτο μέσα από γεγονότα που δεν είναι σίγουρο ότι υπήρξαν στη ζωή του αλλά βγάζουν νόημα θεματικά και στον χαρακτήρα. Ενός ανθρώπου που δεν φοβόταν να πεθάνει επειδή ήταν εντελώς εξαχρειωμένος στην πρώτη φάση της ζωής του αλλά έως το τέλος της δεν φοβόταν να πεθάνει επειδή είχε βρει την ειρήνη και ο σκοπός που εξυπηρετούσε ήταν μεγαλύτερος από εκείνον. 

    Ο Denzel Washington από τη στιγμή που δέχτηκε τον ρόλο, δεν δέχτηκε κανέναν άλλον για έναν χρόνο. Έκοψε το αλκοόλ, το χοιρινό και μελετούσε το Κοράνι. Άφησε τον Malcolm X να έρθει σε αυτόν μέσα από αυτή τη διαδικασία. Στην τελική του ερμηνεία έχει όλη τη συμπεριφορά του, κινείται και έχει τον ίδιο πύρινο λόγο με εκείνον. Δεν αλλάζει την φωνή του όμως. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό προσδίδει στην μυθική διάσταση του χαρακτήρα. Βλέπουμε τον Denzel Washington να κάνει τον Malcolm X μεγαλύτερο απ’ ό,τι θα μπορούσε ποτέ μια απλή μίμηση. Η επική διάσταση στηρίζεται και από όλη την υπόλοιπη κατασκευή της ταινίας.

    Ο Spike Lee σκηνοθετικά έχει σαν σημείο αναφοράς τον David Lean και το Lawrence Of Arabia. Το είχαν δει μαζί με τον διευθυντή φωτογραφίας του και περισσότερο τους τράβηξαν την προσοχή τα κοντινά από τα τοπία. 

    MALCOLM X | ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

    Ο μεγάλος κόσμος που μπορεί να κρύβεται μέσα σε ένα πρόσωπο. Αυτό είναι έκδηλο στην ταινία, στους ρόλους κλειδιά με ηθοποιούς όπως η Angela Bassett, ο Delroy Lindo, ο ίδιος ο Spike Lee, ο Al Freeman Jr. και φυσικά ο Denzel Washington. Η ταινία δεν στερείται όμως και σε κανένα άλλο τμήμα. Κοστούμια, σκηνικά και τοποθεσίες μας μεταφέρουν λεπτομερειακά στις δεκαετίες που έζησε ο Malcolm X.

    Το soundtrack της ταινίας αποτελείται από ορχηστρικά κομμάτια με έμφαση στα πνευστά, στα έγχορδα και τα κρουστά, άλλες φορές ελπιδοφόρα, άλλες φορές μαχητικά, άλλες απλά τρομακτικά αλλά πάντα κρατώντας υψηλά το συναίσθημα. Ο Spike Lee χρησιμοποιεί πανοραμικά πλάνα, μια κάμερα που κινείται χωρίς να κόβει και πολλά πλήθη για να κάνει την ταινία τεράστια. Η ακαδημαϊκότητα του λειτουργεί και κάνει τα σημεία που εμφανίζονται οι ιδιαίτερες τεχνικές του ακόμα πιο δυνατά. Επαναληπτικό μοντάζ μέσα σε λίγο δευτερόλεπτα, η χρήση του ασπρόμαυρου, η κάμερα να περιστρέφεται 360 μοίρες σε ένα πρόσωπο και το σήμα κατατεθέν του, η τοποθέτηση του ηθοποιού πάνω σε καρότσι dolly ώστε να μοιάζει σαν να αιωρείται. Το σημεία στίξης σε μια ταινία που είναι δική του αλλά αποτελεί και την μεγαλύτερη εξέλιξη του.

    Το στούντιο ήλπιζε αρχικά ότι ο Spike Lee θα έκανε μια Spike Lee ταινία, με περιορισμένο budget, για τον Malcolm X. Aλλά ο Spike Lee ήθελε να κάνει τη μεγαλύτερη δυνατή στουντιακή ταινία για τον μαύρο ήρωα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί πως σε μια προσπάθεια να γλυτώσουν χρήματα πρότειναν οι σκηνές της Αιγύπτου και της Μέκκας να γυριστούν στις παραλίες του New Jersey. 

    MALCOLM X | ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ & ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

    Αυτό δεν μπορούσαν να το δεχτούν όλοι όσοι εργάστηκαν στην ταινία γιατί ήξεραν τη σημασία του Malcolm X και εμπιστεύονταν το όραμα του δημιουργού. H ταινία είχε κι άλλες δυσκολίες για να ολοκληρωθεί, ούσα και πολύ μεγάλη σε διάρκεια. Με τα λεφτά να τελειώνουν ο Spike Lee χρειάστηκε να απευθυνθεί στα εύπορα μέλη της Αφρο-Αμερικανικής κοινότητας.

    Ο Bill Cosby, η Oprah Winfrey, η Janet Jackson, ο Tracy Chapman και ο Prince ήταν μερικές από τις επιφανείς μαύρες προσωπικότητες που συνεισέφεραν για να γίνει αυτή η τόσο σημαντική ταινία. Ο Spike Lee κράτησε τελευταίους τον Magic Johnson και τον Michael Jordan γιατί γνώριζε ότι θα ανταγωνίζονταν για το ποιος θα δώσει τα περισσότερα. Τότε ήταν που το στούντιο άφησε τον δημιουργό να τελειώσει την ιστορία του όπως ήθελε. Μια ιστορία αλλαγής που χτυπάει στην καρδιά της Αφρο-Αμερικανικής εμπειρίας. Δεν κάνει, όμως, μόνο αυτό, καταφέρνει στο τέλος να μιλήσει σε κάθε άνθρωπο.

    Γιατί Malcolm X σημαίνει να παλεύεις για να αλλάξεις τον εαυτό σου και τελικά να αλλάζεις όλο τον κόσμο. Αυτή είναι η γραμμή που συνδέει κάθε περίοδο της ζωής του. Να ξεκινάς με τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα και τελικά να αγγίζεις εκατομμύρια ζωές, απλά και μόνο επειδή άλλαξες προς το καλύτερο και είχες το θάρρος να μεταδώσεις αυτό το μάθημα σε όποιον ήθελε να σε ακούσει. Μπορεί μια περίοδος του κηρύγματος του να περιείχε αρχικά μίσος και αντεπίθεση αλλά αυτό ήταν κομμάτι στην εξέλιξη της κοσμοθεωρίας του. 

    MALCOLM X | Ο ΔΙΠΛΑΝΟΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ & ΓΑΛΗΝΗ

    Μπορεί αυτός να βρήκε την απάντηση στην θρησκεία, όταν έζησε την δοξασία του Αλλάχ μαζί με ανθρώπους από όλες τις φυλές αλλά το τελικό του μάθημα μπορούμε να το ακούσουμε και να το εφαρμόσουμε όλοι. Είναι ο σεβασμός προς τη ζωή και κυρίως του άλλου. Ότι κι ο διπλανός αξίζει την ελευθερία, την γαλήνη και την ειρήνη. Η βελτίωση των συνθηκών με κάθε δυνατό τρόπο, η αλληλεγγύη σαν δεύτερη φύση. Η ζωή να είναι ζωή και όχι μετά βίας επιβίωση πατώντας επί πτωμάτων. Όσοι θέλουν να συντηρούν το τελευταίο σκότωσαν τον Malcolm X. Η μνήμη και τα λεγόμενα του όμως ζουν κι όποιος δεν σκύβει το κεφάλι είναι κι αυτός Malcolm X.

    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info ⓘ

    Movie Name: Malcolm X

    Country: USA

    Duration: 202′

    Year: 1992

    Genre: Biography, Drama, History

    Personnel 🎬

    Director: Spike Lee

    Starring: Denzel Washington, Angela Bassett, Delroy Lindo

    Links 🔗

    IMDB | Rotten Tomatoes

    Ακολούθησε το DEPART στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος όλες τις επερχόμενες συναυλίες, καθώς και τα τελευταία νέα για μουσική, ταινίες, σειρές και θέατρο. Ακολουθήστε το DEPART σε Facebook, Instagram, Twitter, Mastodon, Pinterest, Spotify και YouTube.

    Biography Denzel Washington Drama History Spike Lee
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοBlack Panther: Wakanda Forever | Movie Review
    Επόμενο Αυτές είναι οι 100 κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών!

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    The Apprentice | Movie Review | Πώς δημιουργείς τον Donald Trump;

    7 2024-11-07

    Nyad | Movie Review

    5.0 2023-11-07

    Bodies | Series Review

    9.0 2023-10-24

    Oppenheimer | Movie Review

    10.0 2023-08-28

    Babylon | Movie Review

    10.0 2023-02-06

    Training Day: Όταν ο Alonzo Harris μάς ξενάγησε στη σκοτεινή πλευρά

    2022-09-02
    Our Picks

    Release Athens 2024 | Ξεκίνησε η προπώληση για Massive Attack

    2023-11-30
    8.5

    Allochiria: Commotion | Album Review

    2023-08-25

    Blind Guardian, 07/10/23 @FLOYD (Day 2) | Live Report

    2023-10-09
    9.0

    Haken: Virus | Album Review

    2020-07-24
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    ΜΟΥΣΙΚΗ

    Venom Inc.: “We are our own gods and devils”

    Από Ελευθερία Μαυροκεφάλου2025-05-08

    Venom Inc.’s Tony Dolan explores chaos, duality, and raw sound through There’s Only Black—an album that rejects polish for truth

    Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

    2025-05-07

    The Beatles: Let It Be | O «θάνατός» τους σε live μετάδοση

    2025-05-03

    Το “Shōgun” επιστρέφει με δεύτερη σεζόν το 2026

    2025-04-30
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Οι Ganzi Gun ανοίγουν την τέταρτη μέρα του Rockwave 2023!

    2023-04-26

    Claudio Simonetti: Ο θρύλος της κινηματογραφικής μουσικής τρόμου έρχεται στο Gazarte

    2025-02-25

    ANORIMOI: 30 χρόνια αποτυχίες

    2023-10-02
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.