Close Menu
    What's Hot

    O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

    2025-05-17

    Νέο trailer για το “Superman”

    2025-05-17

    KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

    2025-05-16
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”
    • Νέο trailer για το “Superman”
    • KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205
    • Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν
    • Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore
    • Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή
    • Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;
    • Graver Digger: Γερμανικό μέταλλο, Σκοτσέζικη ψυχή
    Κυριακή, 18 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

      2025-05-17

      Νέο trailer για το “Superman”

      2025-05-17

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

      2025-05-17

      Νέο trailer για το “Superman”

      2025-05-17

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Το πανεπιστήμιο ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

      2025-05-16

      Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

      2025-05-16

      Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή

      2025-05-16

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

      2025-05-16

      Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

      2025-05-16

      Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή

      2025-05-16

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

      2025-05-16

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

      2025-05-16

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Nirvana: Come as You Are | Το μανιφέστο αποδοχής του Cobain
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Nirvana: Come as You Are | Το μανιφέστο αποδοχής του Cobain

    Το “Come as You Are” συνδυάζει μελαγχολία και αντίφαση, αναδεικνύοντας την ευαισθησία των Nirvana και την εσωτερική πάλη του Cobain
    DEPART StaffΑπό DEPART Staff2025-02-21
    Facebook Twitter Copy Link
    Nirvana: Come as You Are | Το μανιφέστο αποδοχής του Cobain
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Τους πρώτους μήνες του 1991, οι Nirvana αναζητούσαν νέα δισκογραφική. Το τρίο από το Σιάτλ – ο Kurt Cobain, ο Krist Novoselic και ο νέος ντράμερ Dave Grohl – είχε ήδη ηχογραφήσει demo στα Smart Studios με τον παραγωγό Butch Vig, παρουσιάζοντας πρώιμες εκδοχές τραγουδιών όπως τα “Polly”, “Breed” και “Lithium”. Καθώς το ενδιαφέρον των δισκογραφικών μεγάλωνε, οι Nirvana υπέγραψαν τελικά με την Geffen Records. Έτσι, ξεκίνησαν τη δημιουργία του “Nevermind”, ενός άλμπουμ που θα άλλαζε ριζικά την εναλλακτική μουσική. Ανάμεσα στα τραγούδια που ηχογραφήθηκαν για το άλμπουμ ήταν και το “Come as You Are”, που σύντομα θα γινόταν ένα από τα πιο εμβληματικά τους.

    Λίγο πριν οι Nirvana μπουν στα Sound City Studios στο Van Nuys της Καλιφόρνια, τον Μάιο του 1991, ο Butch Vig είχε ήδη δουλέψει με το υλικό τους. Όμως, μια τελευταία προσθήκη έφτασε σε πρόχειρο demo κασέτας: το “Come as You Are”. Με ένα περίεργο κιθαριστικό riff που οδηγούσε σε ένα γεμάτο ρεφρέν, το κομμάτι ξεχώριζε ως ένα από τα πιο μελωδικά του “Nevermind”. Σε αντίθεση με το θορυβώδες “Smells Like Teen Spirit”, ανέδειξε την ικανότητα των Nirvana να δημιουργούν έναν πιο εσωστρεφή ήχο.

    Το riff, παιγμένο με το χαρακτηριστικό πετάλι chorus Small Clone της Electro-Harmonix, ήταν μεν απλό, αλλά αξέχαστο δε. Η φωνή του Cobain κινούνταν ανάμεσα σε μελαγχολικές μελωδίες και ένα δυναμικό ρεφρέν, ενισχύοντας τη γοητεία του τραγουδιού. Την ίδια στιγμή, το μπάσο του Krist Novoselic ακολουθούσε την κιθάρα, προσθέτοντας μια ρευστή αίσθηση που ερχόταν σε αντίθεση με την εκρηκτική ενέργεια του μεγαλύτερου μέρους του άλμπουμ.

    Μια θεωρία θέλει το “Come as You Are” να αναφέρεται στη μάχη του Kurt Cobain με τον εθισμό στην ηρωίνη

    Ο Cobain δεν συμπαθούσε ποτέ την υπερανάλυση των στίχων του, όμως το “Come as You Are” παραμένει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα τραγούδια των Nirvana. Οι στίχοι του είναι γεμάτοι αντιφάσεις – «Come as you are, as you were, as I want you to be» – και αποτυπώνουν τα επαναλαμβανόμενα θέματα του Kurt Cobain γύρω από την ταυτότητα και τις κοινωνικές προσδοκίες.

    Nirvana: Come as You Are | Το μανιφέστο αποδοχής του Cobain

    Αυτές οι αντιθέσεις αποτυπώνουν και τις δικές του εσωτερικές συγκρούσεις. Από τη μία, επιθυμούσε την επιτυχία. Από την άλλη, το punk mindset του τον έκανε να απορρίπτει την εμπορευματοποίηση. Συχνά ένιωθε παρείσακτος, παλεύοντας τόσο με τους προσωπικούς του δαίμονες όσο και με την πίεση της δημοσιότητας. Οι αντικρουόμενες φράσεις του τραγουδιού συμπυκνώνουν αυτή την ένταση ανάμεσα στα θέλω του και τις απαιτήσεις των γύρω του. Μια σύγκρουση που χαρακτήρισε τη μουσική των Nirvana και τη δική του καλλιτεχνική ταυτότητα. Ατάκες όπως «Take your time, hurry up, the choice is yours, don’t be late» ενισχύουν αυτή την αντίφαση, αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο για πολλαπλές ερμηνείες.

    Μια ευρέως διαδεδομένη θεωρία λέει ότι το τραγούδι αναφέρεται στη μάχη του Cobain με τον εθισμό στην ηρωίνη, που είχε ήδη ξεκινήσει πριν το “Nevermind”. Ο στίχος «Come doused in mud, soaked in bleach» συχνά συνδέεται με μια καμπάνια του Σιάτλ, η οποία προέτρεπε τους χρήστες να καθαρίζουν τις βελόνες τους με χλωρίνη για να αποτρέψουν τη μετάδοση του HIV. Άλλοι βλέπουν το κομμάτι ως έναν ύμνο στη συμμετοχικότητα. Ο Kurt Cobain φαίνεται να προτρέπει τους ακροατές να αποδεχτούν τον πραγματικό τους εαυτό, χωρίς φόβο για την κριτική των άλλων.

    Ακόμα πριν κυκλοφορήσει, το “Come as You Are” είχε δημιουργήσει ανησυχίες στους Nirvana

    Ο παραγωγός του τραγουδιού, Butch Vig, έδωσε μια πιο απλή ερμηνεία: «Νομίζω ότι το κομμάτι μιλάει για την αποδοχή και τους απροσάρμοστους. Είσαι κουλ, όσο μπερδεμένος κι αν νιώθεις». Αυτό το συναίσθημα ταίριαζε απόλυτα με την προσωπικότητα του Cobain. Ήταν ένας outsider που κατάφερε να αγγίξει αμέτρητους ανθρώπους που αισθάνονταν αποξενωμένοι από την mainstream κουλτούρα.

    Ακόμα πριν κυκλοφορήσει, το “Come as You Are” είχε δημιουργήσει ανησυχίες στους Nirvana. Ο Cobain ήταν επιφυλακτικός λόγω της ομοιότητάς του με το “Eighties”, ένα τραγούδι του 1985 από τους Killing Joke. Οι δύο συνθέσεις είχαν ξεκάθαρες ομοιότητες, καθώς και τα δύο βασίζονταν σε ένα παρόμοιο riff. Παρόλα αυτά, το μάνατζμεντ των Nirvana απέρριψε τις ανησυχίες του Cobain. Θεωρούσαν ότι το “Come as You Are” είχε μεγαλύτερες εμπορικές δυνατότητες από άλλα υποψήφια κομμάτια, όπως το “In Bloom”.

    Οι Killing Joke τελικά αντιλήφθηκαν την ομοιότητα και σκέφτηκαν να κινηθούν νομικά. Συμβουλεύτηκαν μουσικολόγους και έστειλαν νομικά έγγραφα στην ομάδα των Nirvana. Αν και η υπόθεση δεν έφτασε ποτέ στα δικαστήρια, προκάλεσε ανησυχίες στο συγκρότημα για την πρωτοτυπία των συνθέσεών του. Ο Cobain, που συχνά αμφισβητούσε τον εαυτό του, φαίνεται πως έγινε πιο προσεκτικός με τις μουσικές του δομές στο μέλλον.

    Παρά την αρχική ένταση, Nirvana και Killing Joke συμφιλιώθηκαν. Μετά τον θάνατο του Kurt Cobain το 1994, οι Killing Joke αποφάσισαν να αφήσουν την υπόθεση πίσω τους. Χρόνια αργότερα, ο Dave Grohl συνεργάστηκε μαζί τους, παίζοντας ντραμς στο άλμπουμ “Killing Joke” του 2003, επισφραγίζοντας τη συμφιλίωση με έναν πιο δημιουργικό τρόπο.

    Αν και δεν προκάλεσε είχε τον σεισμό του του “Smells Like Teen Spirit”, το “Come as You Are” εδραίωσε τη θέση των Nirvana στο mainstream rock

    Ενδιαφέρον έχει και η προέλευση του “Eighties”, η οποία αμφισβητήθηκε αρκετές φορές. Το τραγούδι είχε ομοιότητες με το “Life Goes On” των The Damned, που κυκλοφόρησε το 1982. Το ζήτημα έγινε ακόμα πιο περίπλοκο όταν ήρθε στο φως ένα λιγότερο γνωστό κομμάτι. Tο “22 Faces” των Garden of Delight, που χρησιμοποιούσε το ίδιο riff. Αν πάμε ακόμα πιο πίσω, το “Baby Come Back” των The Equals από το 1966 παρουσίαζε παρόμοια μελωδική δομή.

    Το “Come as You Are” προοριζόταν αρχικά για lead single του “Nevermind”, όμως το “Smells Like Teen Spirit” το επισκίασε, εξελίσσοντάς το σε πολιτιστικό φαινόμενο. Τελικά, το “Come as You Are” κυκλοφόρησε ως single τον Μάρτιο του 1992 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Μπήκε στο Billboard Hot 100 και έφτασε στο Top 10 του Ηνωμένου Βασιλείου. Αν και δεν προκάλεσε είχε τον σεισμό του του “Teen Spirit”, εδραίωσε τη θέση των Nirvana στο mainstream rock.

    Nirvana: Come as You Are | Το μανιφέστο αποδοχής του Cobain

    Το μουσικό βίντεο, σε σκηνοθεσία του Kevin Kerslake, ανέδειξε τη σουρεαλιστική και φευγαλέα αίσθηση του τραγουδιού. Με υδάτινα, παραμορφωμένα εφέ, έδειχνε τον Cobain να αιωρείται από έναν πολυέλαιο, ενώ παράλληλα εμφανίζονταν εικόνες από διαιρούμενα κύτταρα και ένα μωρό που κολυμπούσε – μια ξεκάθαρη αναφορά στο εξώφυλλο του “Nevermind”.

    Ο στίχος «I swear that I don‘t have a gun» απέκτησε μια ανατριχιαστική σημασία μετά την αυτοκτονία του Cobain το 1994. Με τα χρόνια, πολλοί συζήτησαν τη σημασία του, συχνά βλέποντάς τον ως ειρωνική ή ακόμα και τραγική πρόβλεψη της μοίρας του. Κάποιοι πιστεύουν ότι η φράση αντανακλούσε τη εσωτερική συνεχή πάλη του Kurt Cobain. Άλλοι θεωρούν πως ήταν απλώς ακόμα μια χρήση αντιφατικών εικόνων, κάτι που χαρακτήριζε τη στιχουργική του. Ο ίδιος δεν σχολίασε ποτέ άμεσα το νόημά της. Ωστόσο, η γενικότερη προσέγγισή του στη σύνθεση τραγουδιών δείχνει ότι έδινε μεγαλύτερη έμφαση στο συναίσθημα και τη μελωδία παρά σε συγκεκριμένα μηνύματα.

    Παρά το ανοιχτό του νόημα, το “Come as You Are” παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια των Nirvana

    Αν και μάλλον δεν είχε γραφτεί ως προμήνυμα, η φράση έγινε ένα από τα πολλά στιχουργικά αποσπάσματα μέσα από τα οποία οι οπαδοί προσπάθησαν να κατανοήσουν το ταραγμένο μυαλό του Cobain. Μετά τον θάνατό του, τα τραγούδια των Nirvana -ιδιαίτερα το “Come as You Are”- άρχισαν να ερμηνεύονται μέσα από το πρίσμα της θλίψης.

    Παρά το ανοιχτό του νόημα, το “Come as You Are” παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια των Nirvana. Η επιρροή του διαπερνά γενιές, εμφανίζεται σε ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ακόμα και σε πολιτικά κινήματα που προωθούν τον αντικομφορμισμό. Το 2005, η γενέτειρα του Cobain, το Aberdeen της Ουάσιγκτον, το τίμησε με μια πινακίδα που γράφει: «Welcome to Aberdeen. Come as you are». Ένα ξεκάθαρο φόρο τιμής στον Kurt Cobain, αλλά και μια διαρκής υπενθύμιση του μηνύματος του τραγουδιού: αποδοχή και αυτοδιάθεση.

    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info

    Artist: Nirvana

    Single: Come as You Are

    Label: DGC

    Release Date: 02/03/1992

    Genre: Grunge

    Personnel

    Producer: Butch Vig, Nirvana

    Nirvana: Kurt Cobain (Φωνή, κιθάρα), Krist Novoselic (Μπάσο), Dave Grohl (Τύμπανα, κρουστά, φωνή)

    Follow Nirvana

    Nirvana (OW) | Facebook | Twitter | Spotify | YouTube 

    Grunge Kurt Cobain Nevermind Nirvana
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοTo Dune: Messiah ξεκινάει γυρίσματα το καλοκαίρι
    Επόμενο Darkthrone: A Blaze in the Northern Sky | Η μετουσίωση του σκότους σε ήχο

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Όταν οι Nirvana έλαμψαν σε εθνικό επίπεδο

    2023-12-27

    O Kurt Cobain και η ζάκετα των χιλιάδων δολαρίων

    2023-10-19

    Kurt Cobain | 8 λιγότερο γνωστές ιστορίες για τον εμβληματικό frontman

    2023-10-18

    Nirvana | Η νύχτα που κατέκτησαν το Ηνωμένο Βασίλειο

    2023-10-18

    Nirvana: Nevermind | Ο Δούρειος Ίππος του Kurt Cobain στην τοξική ροκ κουλτούρα;

    2023-09-23

    Nirvana: In Utero | Η σύγκρουση μετά την εκτόξευση

    2023-09-21
    Our Picks

    Stoned Jesus, Fuel Eater, 05/10/2024 @ Gazarte

    2024-10-13

    Rock ‘n’ Roll Children, Adrenalin 05/01/2024 @Kyttaro Live | Live Report

    2024-01-06

    Ne Obliviscaris: Extreme Progression

    2024-07-09

    The Noise Figures | Οι επιρροές μας προέρχονται κυρίως από τα ταξίδια μας

    2023-03-02
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Cine/TV

    O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

    Από DEPART Staff2025-05-17

    Prequel για τον John Rambo ετοιμάζεται από τον σκηνοθέτη του “Sisu”, με στόχο να επανασυστήσει τον ήρωα μέσα από τη βία του Βιετνάμ.

    Νέο trailer για το “Superman”

    2025-05-17

    Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

    2025-05-15

    Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

    2025-05-14
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks
    6.0

    The Quiet Ones | Film Review | Μπορούσε και καλύτερα

    2025-02-23

    Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή

    2025-05-16

    Amityville Horror: Όταν ο τρόμος της πραγματικότητας ξεπερνά τη φαντασία

    2024-06-23
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.