Close Menu
    What's Hot

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    • Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review
    • Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    Τετάρτη, 14 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Παύλος Παυλίδης: Από τα Ξύλινα Σπαθιά στο σήμερα – Ένας καλλιτέχνης των αντιθέσεων
    Featured

    Παύλος Παυλίδης: Από τα Ξύλινα Σπαθιά στο σήμερα – Ένας καλλιτέχνης των αντιθέσεων

    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2024-08-12
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Το να κάνω το ντεμπούτο μου στο DEPART, με τον Παύλο Παυλίδη, είναι μία συγκυρία που -στο ρομαντικό μου μυαλό που όλο ψάχνει συνδέσεις- δεν μπορεί να μην εκτιμηθεί. Ας γίνει λοιπόν, αυτός ο μελαγχολικός στιχουργός με την αντιφατικά δυναμική μουσική του, η μούσα μου για ό,τι ακολουθήσει.

    Καλλιτέχνης που μεσουράνησε στα ‘80s και ‘90s, φέρνει ακόμα και τώρα στις δημιουργίες του αυτήν την ονειροπόλα ματιά των παιδιών με τις τζιν σαλοπέτες και τα στερεοφωνικά. Απαραίτητο ντεκόρ κάθε εφηβικού δωματίου. Ο Παύλος Παυλίδης, στα εξήντα του πια, αποτυπώνει με στίχους και μουσική τη φαντασία μιας νιότης που λείπει. Ακόμα και σε όσους δεν τη ζήσαμε από πρώτο χέρι.

    «Μωρό στη Φωτιά» κι εκείνος, το σπίρτο έχει ήδη ανάψει από το ’87. Κάθε στίχος μιλά για παραίτηση και κάθε νότα αντιμιλά με την ένταση του ροκ. Αυτή η ισορροπία μεταξύ απογοήτευσης και οργής, αυτό το πινγκ-πονγκ από τη μοναξιά προς την εξωστρέφεια και πάλι πίσω, σκιαγραφούν το προφίλ του Έλληνα καλλιτέχνη.

    Παύλος Παυλίδης

    Στα Ξύλινα Σπαθιά, αναδεικνύεται πια καθαρά και αυτόνομα η στιβαρή καλλιτεχνική μορφή του Παύλου Παυλίδη, ως τραγουδιστή, κιθαρίστα και στιχουργού. Το συγκρότημα ταρακούνησε την ελληνική ροκ, εισάγοντας ήχο ξεσηκωτικό αλλά όχι αποπροσανατολισμένο. Ανεβαστικό αλλά όχι ανάλαφρο. Η μουσική που γράφει ο Παύλος Παυλίδης διατηρεί τη συγκρότηση της έκφρασης αλλά αποκτά ταυτότητα διαφορετική. Οι αυτοσχεδιασμοί και τα ξέφρενα σόλο στις συναυλίες της εποχής είναι χαρακτηριστικές αυτού του ατίθασου, άγριου συγκροτήματος που ένωσε τη γενιά των ‘90s κάτω από τον ιδρώτα του χορού, τις ανησυχίες που εξατμίζονταν με τον καπνό του στριφτού τσιγάρου και τις διεσταλμένες κόρες μέσα στο σκοτάδι της σκηνής.

    Η μπάντα διαλύεται το 2003, και έκτοτε ο Παύλος Παυλίδης ακολουθεί τον δικό του δρόμο δημιουργίας

    Τα εμβληματικά anthems του συγκροτήματος, “O Βασιλιάς της Σκόνης” και το “Λιωμένο Παγωτό” έχουν γράψει ιστορία, με τον ηλεκτρισμό της μουσικής και με τον πόνο – αλλά όχι την παραίτηση – στον στίχο. Μιλούν για την άβυσσο της εξάρτησης και την αποξένωση. Για τον κόσμο που όλο αλλάζει και μας παρασέρνει στις δίνες του. Άλλα υπέροχα τραγούδια της εποχής εκείνης, είναι επίσης η “Αδρεναλίνη”, για την άρνηση του συμβιβασμού και η “Σιωπή”, για τη νοσταλγία και την απώλεια. Οι στίχοι αποπνέουν έναν σουρεαλισμό, μια σκοτεινιά, μία αίσθηση πως κοιτάζουν πέρα από της κουρτίνες της καθημερινότητας, στον προσωπικό, ανυπεράσπιστο λαβύρινθο κάθε ασυμβίβαστης ψυχής.

    Η μπάντα διαλύθηκε το 2003, και έκτοτε ο Παύλος ακολούθησε τον δικό του δρόμο δημιουργίας. Παράλληλα κάποια στιγμή συνεργάστηκε και με τους B-Movies. Το στυλ του, μουσικό και στιχουργικό, αλλάζει.

    Από το 2006 μέχρι το 2021, έχουν κυκλοφορήσει τα άλμπουμ του “Άλλη μια Μέρα”, “Αφού Λοιπόν Ξεχάστηκα”, “Αυτό το Πλοίο που όλο Φτάνει”, “Ιστορίες που Ίσως Έχουν Συμβεί”, “Στον Διπλανό Ουρανό”, “Μια Πυρκαγιά σ’ ένα Σπιρτόκουτο” και “Μαύρο Κουτί”.

    Η μουσική του, εδώ, βαδίζει σε ρυθμούς πιο αργούς, και συνοδεύεται από μία εξίσου βελούδινη χροιά. Η φωνή του Παύλου Παυλίδη δίνει την αίσθηση μιας νωχέλειας και οι νότες ακολουθούν, σαν υπνωτισμένες, αυτή τη νέα κατεύθυνση.

    Οι δημιουργίες στη σόλο καριέρα του, δίνουν την αίσθηση μιας κατασταλαγμένης προσωπικότητας. Μιας ήρεμης δύναμης, θα λέγαμε. Δίνουν, ακόμα, την αίσθηση μιας στατικότητας, με την πιο θετική και υπερβατική έννοια. Ο Παύλος Παυλίδης παρατηρεί, μένει ακίνητος, σε έναν κόσμο που ταξιδεύει και στροβιλίζεται γύρω του. Πλοία χωρίς λιμάνι, το ημίφως του δειλινού και οι σκιές του, θολές μορφές, ο χρόνος και οι αναμνήσεις που γλιστρούν σαν άμμος μέσα απ’ τα δάχτυλα.

    Οι ήρωες των στίχων δε βρίσκονται πια σε μία έξαλλη απόγνωση, αλλά έχουν εξελιχθεί εσωτερικά

    Τα τραγούδια του γίνονται βαθιά και ποιητικά, ισορροπούν ανάμεσα στη μελαγχολία και τη γαλήνη. Αποκτούν μία διάσταση του ονείρου, γεμίζουν με εικόνες της θάλασσας και του ουρανού. Οι ήρωες των στίχων δε βρίσκονται πια σε μία έξαλλη απόγνωση, αλλά έχουν εξελιχθεί εσωτερικά. Ίσως να έχουν κουραστεί και λίγο από τη μανία των αναζητήσεων. Έχουν αποδεχτεί με ωριμότητα το πεπρωμένο του ανικανοποίητου και ξεχύνονται σε μία παρατήρηση και μία εξερεύνηση του κόσμου, των εμπειριών και των νοημάτων.

    Παύλος Παυλίδης

    Για να σας βάλω λίγο στο κλίμα, ας κάνω μία μικρή αναφορά σε κάποια δικά μου αγαπημένα, από όλο το εύρος της δισκογραφίας του.

    Το “Άλλη μια Μέρα” (από τον ομώνυμο δίσκο του 2006), για τον φαύλο κύκλο ελπίδας και διάψευσης σε μία καθημερινότητα που μας κατατρώει. Ο “Μόχα” (“Αφού Λοιπόν Ξεχάστηκα”, 2007), ο τρελός ναύτης με τη σοφία της θάλασσας και των ταξιδιών στην πλάτη του, που η στεριά ποτέ δεν τον κρατά και η περιπέτεια έγινε η μοίρα του, από επιλογή ή από ανάγκη ούτε ο ίδιος δε γνωρίζει. Η “Λευκή Καταιγίδα” (“Αυτό το Πλοίο που Όλο Φτάνει”, 2010), για το μετάνιωμα μιας χαμένης αγάπης που ήταν ικανή ν’ αλλάξει τον κόσμο μας – και ίσως ακόμα τον αλλάζει, με την απουσία της.

    Και ξαφνικά, ο ήχος επανέρχεται πιο δυναμικός, πιο ξέφρενος και πάλι ηλεκτρονικός ενώ η φωνή του μιλάει με ένταση και όχι πια με τη γαλήνη που ξέραμε

    “O Χρόνος” (“Στον Διπλανό Ουρανό”, 2015) γίνεται ένα ανέμελο παιδί, που παίζει με την αιωνιότητα όπως θα έπαιζε με μία μπάλα και βγάζει γλώσσα στον Θάνατο, αφού οι μικρές ζωές των ανθρώπων είναι γι’ αυτόν μία ταινία που όταν έρθουν οι τίτλοι τέλους, θ’ αλλάξει απλώς κανάλι. “Η Πυρκαγιά σ’ ένα Σπιρτόκουτο” (ομώνυμο άλμπουμ του 2016), ένα τραγούδι σε σουρεάλ αποχρώσεις, με την παραζάλη εικόνων μιας παραλίγο ψυχεδέλειας, για το χάος του πλήθους, τα αλλόκοτα παιχνίδια των σκιών και το μάταιο κυνήγι μιας απώλειας. Και τέλος, έχω βρεθεί “Στο Μάτι του Κυκλώνα” (2021), όπου επικρατεί η πλήρης ακινησία, η απόλυτη ηρεμία, η επιθυμία να βρούμε το λιμάνι μας και να βυθιστούμε στη γαλήνη των πραγμάτων, όσο λυσσασμένα κι αν αλλάζει ο κόσμος γύρω μας.

    Παύλος Παυλίδης

    Ο Παύλος Παυλίδης δε μας αφήνει παραπονεμένους για πολύ. Έχει ήδη κυκλοφορήσει το νέο του άλμπουμ, “Μπρανκαλεόνε”, από τον Απρίλιο του 2024. Και είναι ένα άλμπουμ που αλλάζει πολλά.

    Το “Μπρανκαλεόνε”, άξαφνα τόσα χρόνια μετά, αποδεσμεύεται από τις έως τώρα μουσικές φόρμες του Παυλίδη. Θυμίζει έντονα κάτι από την εποχή των Ξύλινων Σπαθιών, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά. Ο ήχος επανέρχεται πιο δυναμικός, πιο ξέφρενος και πάλι ηλεκτρονικός ενώ η φωνή μιλάει με ένταση και όχι πια με τη γαλήνη που ξέραμε. Οι στίχοι ακολουθούν στο ίδιο μοτίβο, κάπως πιο αναστατωμένοι ξανά, πιο σίγουροι ακόμα και για την αβεβαιότητά τους. Πιο περήφανοι για το χάος τους. Και κατρακυλούν πιο γρήγοροι, ορμητικοί, χωρίς να τους αρκούν πια η ηρεμία και η στασιμότητα.

    Έχουμε μία ελπίδα ότι η τέχνη πάντα θα βρίσκει τρόπο να φωτίζει ακόμα και τα πιο σκοτεινά υπόγεια

    Ξεκινώντας με το “Μπρανκαλεόνε”, το άλμπουμ μας εισάγει στο σύμπαν ενός περιπλανώμενου και αναποφάσιστου, που όμως, δεν πτοείται από την αναποφασιστικότητα και τους δισταγμούς του. Αντίθετα, τα κάνει όπλα και κίνητρα για να ξεκινήσει το ταξίδι του, δίνοντας σε όλους εμάς την ελπίδα πως, ακόμα κι όταν νιώθουμε χαμένοι, πάντα θα βρούμε μέσα μας τη δύναμη να προχωρήσουμε. Άλλωστε, δεν έχει σημασία πού πηγαίνεις, αρκεί να πηγαίνεις κάπου. Αρκεί να μη σου τρώει ο φόβος όλες σου τις ευκαιρίες. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται το “Δεν Ξέρω”, όπου ο ήρωας αναγνωρίζει το χάος του αλλά αντί να τον τρομάζει, το κοιτάζει κατάματα· ο Νίτσε θα ήταν περήφανος.

    Το τραγούδι με τον ειρωνικό τίτλο “Σόσιαλ” μιλά για την απομόνωση που προκύπτει από την επιφανειακή επικοινωνία των ανθρώπων σήμερα. Οι λέξεις παρερμηνεύονται, οι σκέψεις εμποδίζονται και όλα ομογενοποιούνται χωρίς ταυτότητα, ενώ κάθε μέρα είναι μία προσποίηση, μία μονότονη οφθαλμαπάτη που επαναλαμβάνεται.

    Πολύ ενδιαφέρον είναι ότι, λίγο μετά στο άλμπουμ, έρχεται το “Ερχόμαστε από τον Ορίζοντα”, σαν τολμηρή απάντηση: «η ποίηση δε θα εξαφανιστεί». Με την αναφορά σε καλλιτέχνες – σύμβολα της αθανασίας της τέχνης, ενώ παράλληλα βλέπουμε έναν κόσμο εντελώς αγνώριστο, έχουμε μία ελπίδα ότι η τέχνη πάντα θα βρίσκει τρόπο να φωτίζει ακόμα και τα πιο σκοτεινά υπόγεια, πάντα θα επιβιώνει, ακριβώς επειδή είναι συνώνυμη με την ουσία του ανθρώπου.

    Η ποικιλία στο έργο του Παύλου Παυλίδη επιτρέπει σε μεγάλο κοινό να ακολουθήσει τις μουσικές του δημιουργίες

    Το “Κορίτσι με το Κόκκινο Παλτό” είναι αντιπροσωπευτικό των εικόνων που περιγράφει ο γεμάτος φαντασία Παύλος Παυλίδης. Το κορίτσι που συναντά ο αφηγητής σε κάποιον δρόμο, ζωντανεύει τα πάντα γύρω του με το έντονο χρώμα που φορά, κεντρίζει το βλέμμα του και τα πάντα φαίνονται στο αληθινό τους φως… ένα τραγούδι για το πώς ακόμα και οι πιο φευγαλέες, μικρές στιγμές – αν έχουμε μάτια να τις δούμε – μπορούν να είναι έντονες, να μας μεταμορφώσουν και να επηρεάσουν την πορεία μας. Κάτι ανάλογο νιώθουμε και με τον “Γκωγκέν”, όπου ο ήρωας απογοητεύεται αρχικά από την τρέλα και την κακία του κόσμου, αλλά, βρίσκει ένα μικρό καταφύγιο μέσα στις δικές του σκέψεις και ξαφνικά αυτό είναι αρκετό για να τον σώσει.

    Παύλος Παυλίδης

    Το άλμπουμ κλείνει με τους “Δαίμονες”, όπου ο αφηγητής εκφράζει μία αίσθηση προδοσίας, νιώθοντας πως όσα βρίσκονται γύρω του τον βλάπτουν και τον εγκαταλείπουν. Αυτό συμφωνεί με την παρακμή των σχέσεων για την οποία μιλάει ο Παυλίδης σε όλο το άλμπουμ. Στο τέλος του τραγουδιού, όμως, έχουμε μία ανατροπή: ο αφηγητής ονειρεύεται κάτι καλύτερο, βρίσκει καταφύγιο στη φαντασία του, όπως και πριν. Ίσως αυτή είναι η προτροπή του καλλιτέχνη σε όλους μας: όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, έχουμε πάντα τον εαυτό μας. Μας το χρωστάμε, να μείνουμε ακέραιοι.

    Το “Μπρανκαλεόνε” είναι ένα ξύπνημα, μία περιπέτεια. Ο Μπρανκαλεόνε της ταινίας L’ armata Brancaleone, ένας πολεμιστής του μεσαίωνα, θα μπορούσε να τραγουδά τα τραγούδια του Παυλίδη, καθώς ξεκινάει αρματωμένος για τις αποστολές του. Ένας ήρωας λοιπόν, έτοιμος να ξεχυθεί σε νέες δοκιμασίες, ατρόμητος κόντρα στα εμπόδια του κόσμου, είναι και ο νέος αφηγητής του άλμπουμ, αφήνοντας πίσω τη γαλήνη για την ένταση, τη χαλάρωση για την αδρεναλίνη, το κρυφτό για το κυνήγι.

    Οι ψυχές μας είναι ένας αχταρμάς αντιφάσεων, και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να βγάλουμε άκρη

    Η ποικιλία στο έργο του Παύλου Παυλίδη επιτρέπει σε μεγάλο κοινό να ακολουθήσει τις μουσικές του δημιουργίες. Όμως, και ο ίδιος άνθρωπος, ποτέ δεν είναι εντελώς ο ίδιος. Η ποικιλία του Παυλίδη σου δείχνει πως μπορείς ν΄ αγαπάς την ονειροπόληση και την περιπέτεια εξίσου. Όσο αντιφατικό κι αν είναι αυτό, είναι αληθινό. Οι ψυχές μας είναι ένας αχταρμάς αντιφάσεων, και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να βγάλουμε άκρη. Δε χρειάζεται να ξέρουμε πού πάμε ή ποιοι είμαστε ακριβώς, αρκεί να μη σταματήσουμε ποτέ την αναζήτηση, είτε με την αρμονία των εικόνων της φαντασίας και της σκέψης είτε με την αδρεναλίνη της πράξης και της δράσης· αρκεί να μη βολευτούμε. Δε χρειάζεται να έχουμε βρει τον δρόμο μας, αρκεί τουλάχιστον να έχουμε βγει στον δρόμο.

    Info ⓘ

    Artist: Sober On Tuxedos

    Album: Good Intentions

    Label: Heaven Music

    Release Date: 11/12/2020

    Genre: Nu Metal, Metalcore

    Follow Παύλος Παυλίδης

    Facebook | Instagram | YouTube | Spotify

    Παύλος Παυλίδης
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοΟι λατρεμένοι Puressence επιστρέφουν live!
    Επόμενο Gamma Ray: Somewhere Out in Space | Το αστρικό ταξίδι του Kai Hansen

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Ο Παύλος Παυλίδης & οι Hotel Alaska ζωντανά στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

    2023-05-20
    Our Picks

    Septicflesh, 28/09/2024 @ Ωδείο Ηρώδου Αττικού

    2024-09-30

    Deep Purple: Perfect Strangers | H επιστροφή της Mk II

    2024-11-10

    Black Country, New Road: In Athens, for the first time! | Feature

    2023-12-08
    7.0

    The Stranger | Movie Review

    2022-11-01
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Events

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    Από DEPART Staff2025-05-13

    Το An Club υποδέχεται το Σάββατο 31 Μαΐου τέσσερα σχήματα από κάθε γωνιά της χώρας,…

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

    2025-05-12

    Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

    2025-05-09
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Embrace Of Thorns, Agnes Vein, 14/01/2022 @Temple Athens | Live Report

    2023-01-14

    SUSPIRIA (1977): Ένα… αιματηρό αριστούργημα | Midnight Express

    2024-12-05

    Καθυστερεί το prequel του Lord of The Rings για τον Gollum

    2025-02-28
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.