Βασισμένη στην ομώνυμη σειρά βιντεοπαιχνιδιών, η σειρά “Fallout” δημιουργήθηκε από τους Geneva Robertson-Dworet και Graham Wagner. Τα επεισόδια της σειράς σκηνοθετούν οι Jonathan Nolan, Daniel Gray Longino, Clare Kilner, Frederick E.O Toye και Wayne Yip. Το cast της σειράς περιλαμβάνει τους Ella Purnell, Aaron Moten, Walton Goggins και Kyle MacLachlan. Παίζουν οι Sarita Choudhury και Leslie Uggams.
Βασισμένη σε μια από τις μεγαλύτερες video game σάγκες όλων των εποχών, το “Fallout” είναι μια ιστορία για τους έχοντες και τους μη έχοντες. Σε έναν κόσμο όπου δεν έχουν απομείνει πολλά για να «έχει» κανείς. Διακόσια χρόνια μετά την αποκάλυψη, μία κάτοικος ενός από τα καταφύγια Fallout αναγκάζεται να βγει στην επιφάνεια. Και τότε, σοκάρεται όταν ανακαλύπτει τι είναι αυτό που την περιμένει.
Το “Fallout” πρωτοκυκλοφόρησε το 1997. Ενώ αρχικά σχεδιάστηκε ως ένα rpg, με την πάροδο των ετών έγινε περισσότερο ένα παιχνίδι δράσης. Παρά το post-apocalyptic σκηνικό του και την ιστορία που διαμορφώνει τον κόσμο στον οποίο κινείται ο παίκτης, το έπος του “Fallout” δεν έλαμψε ποτέ χάρη στην αφηγηματική του ικανότητα. Αυτό το “κενό” αποφάσισε να καλύψουν το Prime Video και ο Jonathan Nolan. Αν το όνομα σας θυμίζει κάτι είναι επειδή πρόκειται για τον αδελφό του Christopher Nolan. Βέβαια, αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος για να τον θυμάται κάποιος. Ο Jonathan Nolan είναι και δημιουργός μιας από τις πιο ενδιαφέρουσες σειρές επιστημονικής φαντασίας των τελευταίων ετών. Του “Westworld“.
Στο επίκεντρο της σειράς βρίσκονται τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες. Γύρω από αυτούς περιγράφεται μια μετα-αποκαλυπτική Αμερική. Συγκεκριμένα, 219 χρόνια μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο που άλλαξε για πάντα τη μοίρα της ανθρωπότητας. Ένας αριθμός επιζώντων επιβιώνει μέσα σε μερικά Vaults που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη τη χώρα. Σε ένα από αυτά, το 33, συναντούμε τη Lucy (Ella Purnell).
Η ζωή της ανατρέπεται μετά την επίθεση που δέχεται το σπίτι της από επιδρομείς. Ο πατέρας της, Hank (Kyle MacLachlan), πιάνεται όμηρος. Έτοιμη να κάνει τα πάντα για να σώσει τη ζωή του πατέρα της, αποφασίζει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους του εξωτερικού κόσμου. Μία περιοχή με το δυσάρεστο όνομα The Contaminated Zone.
Στο δρόμο της γνωρίζεται με τον Maximus (Aaron Moten) και τον μυστηριώδη Ghoul (Walton Goggins). Όπως ακριβώς και στην υπόθεση του βιντεοπαιχνιδιού, το “Fallout” ξεκινά την ιστορία του μέσα στα περίφημα Vault Tec Vaults. Η πλοκή απλώνεται βασιζόμενη στο πώς ένας συνηθισμένος άνθρωπος βρίσκεται αντιμέτωπος με τους κινδύνους του “νέου κόσμου”. Σε αντίθεση όμως με τα βιντεοπαιχνίδια, η σειρά του Prime Video καταφέρνει να στήσει μια ενδιαφέρουσα, ενίοτε και σατιρική αφήγηση. Μια σειρά γεμάτη μικρές και μεγάλες ανατροπές.
Αν το έπος του βιντεοπαιχνιδιού “Fallout” «υπέφερε» από μια αρκετά απλοϊκή αφήγηση, η τηλεοπτική σειρά αποφεύγει αυτόν τον κίνδυνο. Όχι μόνο αλλάζει το παιχνίδι, αλλά εμβαθύνει και σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα από την οπτική γωνία των πρωταγωνιστών του. Τα οκτώ επεισόδια διαδραματίζονται σε ένα Λος Άντζελες που έχει καταστραφεί από πυρηνικό πόλεμο. Η παρουσία της Πόλης των Αγγέλων αποτελεί καινοτομία αφού στην «πραγματικότητα», το L.A. δεν υπάρχει σε κανένα παιχνίδι. Αυτό προσφέρει στους συγγραφείς σχεδόν απόλυτη ελευθερία δράσης. Αλλά αν πιστεύετε ότι αυτή η ελευθερία ισοδυναμεί με ασέβεια στο source material, τότε δεν θα μοπρούσατε να κάνετε περισσότερο λάθος.
Η σειρά ποντάρει πολλά στη λεπτομέρεια. Αυτό από μόνο του είναι κάτι ξεχωριστό, καθώς δύσκολα συναντάται σε live-action μεταφορές βιντεοπαιχνιδιών. Αφήνοντας για λίγο στην άκρη τη σκηνογραφική/εικαστική πτυχή, το “Fallout” καταφέρνει να στήσει έναν ενδιαφέροντα και πολύπλοκο κόσμο τον οποίο ο θεατής θέλει να ανακαλύψει. Το χτίσιμό του περνάει μέσα από τους τρεις πρωταγωνιστές, οι οποίοι όχι μόνο αναπτύσσονται σωστά, αλλά και μας μεταφέρουν όλα τα αποτελέσματα μέσα σε αυτό το μετα-αποκαλυπτικό μέλλον. Παρόλα αυτά, η σειρά κλείνει διαρκώς το μάτι στους gamers. Παράλληλα, παραμένει ενδιαφέρουσα για τον θεατή που έρχεται σε επαφή με αυτόν τον κόσμο για πρώτη φορά.
Ανάμεσα στις πληροφορίες για την πλοκή, η ιστορία που έγραψαν οι Wagner και Robertson-Dworet εξερευνά και πιο βαθιά ζητήματα. Το “Fallout” καταφέρνει να προβληματίσει για τον σημερινό κόσμο και την έννοια του πολέμου, η οποία συνοψίζεται σε μια φράση-κλειδί, γνωστή στους fans: «Ο πόλεμος δεν αλλάζει ποτέ». Ένα επίκαιρο και δύσκολο θέμα, το οποίο η σειρά αντιμετωπίζει χάρη στις πολυάριθμες σατιρικές της στιγμές, οι οποίες, όμως, δεν αφαιρούν τίποτα από το βάρος του ζητήματος.
Το “Fallout” φέρνει στην οθόνη ένα παράδοξο για όλες τις χρήσεις. Από τη μία πλευρά έχουμε έναν καλά δομημένο κόσμο. Χάρη και στις στέρεες βάσεις του video game, καταφέρνει να λειτουργήσει ως υπόβαθρο μιας ιστορίας χωρίς πολλά προβλήματα. Από την άλλη πλευρά, όμως, έχουμε τρεις πρωταγωνιστές, τους οποίους οι σεναριογράφοι έπρεπε να διαχειριστούν κατά τη διάρκεια των οκτώ επεισοδίων. Δυστυχώς αυτό δε συμβαίνει πάντα με ισορροπημένο τρόπο.
Η Lucy της Ella Purnell είναι ο λιγότερο πολύπλοκος χαρακτήρας. Ένα κορίτσι που ζούσε πάντα μέσα σε έναν θόλο ανακαλύπτει έναν κατεστραμμένο κόσμο όπου η βία κυριαρχεί. Η εξέλιξή της μέχρι το τέλος της πρώτης σεζόν δεν έχει επαναστατικά στοιχεία, αλλά καταφέρνει να λειτουργήσει στην οθόνη. Αυτό θα μπορούσαμε να πούμε επιτυγχάνεται κυρίως χάρη στην ερμηνεία της ηθοποιού.
Ο Ghoul που υποδύεται ο Walton Goggins είναι ο πιο μυστηριώδης και πολύπλοκος πρωταγωνιστής της σειράς. Ακριβώς όπως ένας καουμπόι σε κάθε γουέστερν, ο Ghoul κινείται στην ερημιά αναζητώντας κάτι ή κάποιον που θα μπορούσε να του δώσει απαντήσεις για το παρελθόν του. Είναι ο χαρακτήρας που φέρνει μαζί του τις σημαντικότερες και, κυρίως, τις πιο εκπληκτικές στιγμές της σειράς, οι οποίες ανοίγουν ένα ολόκληρο αφηγηματικό τόξο που δεν έχει εξερευνηθεί ποτέ μέσα στα βιντεοπαιχνίδια.
Τέλος, ερχόμαστε και στον αδύναμο κρίκο των πρωταγωνιστών: τον Maximus. Ως ένα κομμάτι της Brotherhood of Steel, ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Aaron Moten έχει τους δικούς του στόχους. Αυτοί, όμως, στην πορεία της ιστορίας δεν αναδεικνύονται ποτέ πλήρως. Επίσης, η ηθική του ασάφεια περιπλέκει και άλλο τα πράγματα λόγω της όχι και τόσο πειστικής ερμηνείας του Moten. Ίσως αφιερώνοντας λιγότερο χώρο στον χαρακτήρα ή με μια πιο αιχμηρή γραφή, ο Maximus θα μπορούσε να αποδειχθεί ένας πολύ πιο ενδιαφέρων χαρακτήρας.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το “Fallout” αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα οπτικά και θεματικά χαρακτηριστικά που έκαναν το franchise των βιντεοπαιχνιδιών εμβληματικό. Στο παρελθόν, πολλές μεταφορές video games είχαν παραμορφωθεί με πολλούς τρόπους προκειμένου να φτάσουν στην οθόνη. Επίσης, δεν ήταν λίγες οι φορές που η οπτική/σκηνογραφική πτυχή ξεχώριζε αρνητικά. Σε αντίθεση με το παρελθόν, η σειρά του Prime Video σέβεται με κάθε λεπτομέρεια τον κόσμο που έχουν βιώσει εκατομμύρια παίκτες.
Το “Fallout” καταφέρνει να αξιοποιήσει το LA στο έπακρο και να τo κάνει να μοιάζει μετα-αποκαλυπτικό. Όπως ακριβώς η Βοστώνη, η Ουάσινγκτον και το Λας Βέγκας. Στη συνέχεια, φυσικά, υπάρχει η πανοπλία T-60, που αναδημιουργήθηκε στην εντέλεια. Οι μεταλλαγμένοι που κατακλύζουν τη μολυσμένη ζώνη, η Nuka Cola. Kαι, τέλος, το εμβληματικό Pip-Boy που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι των Vaults που βρίσκονται διάσπαρτοι σε όλες τις Η.Π.Α. Τα εύσημα για όλα αυτά ανήκουν στην ομάδα παραγωγής που βασίστηκε στο αρχικό υλικό για να παράξει την καλύτερη δυνατή μεταφορά στην οθόνη.
Τα σκηνικά της σειράς χτίστηκαν από το μηδέν και είναι εξαιρετική η δουλειά που έχει γίνει στα cgi. Η σκηνοθεσία, παρά τους πολλούς σκηνοθέτες που εναλλάχθηκαν, δεν χάνει ποτέ τη στιλιστική της άποψη. Φυσικά, τον τόνο δίνει ο Jonathan Nolan. Σκηνοθετώντας τα τρία πρώτα επεισόδια κατάφερε να μεταφέρει την ουσία του μετα-αποκαλυπτικού κόσμου του “Fallout” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι σκηνοθέτες που ακολούθησαν, πάτησαν πάνω στη δουλειά του και εδραίωσαν την σκηνοθετική τοποθέτηση της σειράς.
Τέλος, μια αποθεωτική παράγραφος αξίζει να αφιερωθεί και στο soundtrack. Ενώ κάποια κομμάτια από τη δεκαετία του 1950/60 γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι του ρετρό φουτουριστικού κόσμου του “Fallout”, το soundtrack, από την άλλη πλευρά, έχει δημιουργηθεί από τον διάσημο μουσικοσυνθέτη Ramin Djawadi. Γνωστός από τη δουλειά του σε “Game of Thrones” και “Westworld“. Η μουσική του Djawadi ταιριάζει απόλυτα με τον κόσμο που χτίζεται στην οθόνη, καταφέρνοντας πάντα να διατηρεί μια συνοχή με αυτό που προβάλλεται.
Το Amazon Prime Video πετυχαίνει το στόχο του για άλλη μια φορά. Το “Fallout” είναι μία σειρά φτιαγμένη για τους οπαδούς του παιχνιδιού και όχι μόνο. Εκτός από το να εκπλήσσει θετικά τους gamers, η σειρά που δημιούργησαν οι Geneva Robertson-Dworet και Graham Wagner καταφέρνει να προσεγγίσει το ευρύ κοινό και να το μυήσει στον μετα-αποκαλυπτικό κόσμο του “Fallout”. Οι ηθοποιοί καταφέρνουν να αποδώσουν πλήρως την ουσία των χαρακτήρων τους (με μία εξαίρεση) και του σύμπαντός του. Ενώ ο τόνος των οκτώ επεισοδίων που απαρτίζουν τη σεζόν κινείται από το δραματικό στο σατιρικό και στο γουέστερν, προσφέροντας έτσι ένα εξαιρετικά ποικίλο και μοναδικό αποτέλεσμα.
Artist: Morrissey
Album: I Am Not a Dog on a Chain
Label: BMG
Release Date: 20/03/2020
Genre: Indie Rock
Series: Fallout
Season: 1
Episodes: 8
Platfrom: Prime Video
Year: 2024
Genre: Action, Adventure, Drama
Creators: Geneva Robertson-Dworet, Graham Wagner
Writer: Jonathan Nolan
Starring: Ella Purnell, Aaron Moten, Walton Goggins, Kyle MacLachlan, Sarita Choudhury, Leslie Uggams
Fallout
Το "Fallout" έχει όλα τα εχέγγυα για να γίνει μια από τις νέες ναυαρχίδες του Prime Video χάρη σε μια φανταστική πρώτη σεζόν που ανεβάσει τον πήχη των σειρών της πλατφόρμας.