Close Menu
    What's Hot

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    • Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review
    • Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    Τετάρτη, 14 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Iron Maiden: Όταν το heavy metal βρήκε τους σημαιοφόρους του
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Iron Maiden: Όταν το heavy metal βρήκε τους σημαιοφόρους του

    Το ντεμπούτο των Iron Maiden ήταν ωμό, απείθαρχο και καθοριστικό· μια μπάντα που έμαθε να βρυχάται πριν μάθει να ηχογραφεί
    Ξιφαράς ΓιώργοςΑπό Ξιφαράς Γιώργος2025-04-11
    Facebook Twitter Copy Link
    Iron Maiden: Όταν το heavy metal βρήκε τους σημαιοφόρους του
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Όταν οι Iron Maiden μπήκαν στα Kingsway Studios του Λονδίνου τον Ιανουάριο του 1980, δεν θεωρούνταν το μέλλον του heavy metal. Ήταν πέντε παιδιά της εργατικής τάξης του Λονδίνο, με περιορισμένο χρόνο ηχογράφησης, έναν αδιάφορο παραγωγό και μια DIY μασκότ φτιαγμένη από χαρτί. Το ομώνυμο ντεμπούτο του συγκροτήματος κυκλοφόρησε τρεις μήνες αργότερα, στις 14 Απριλίου, και δεν εγκαινίασε απλώς μια καριέρα. Αντιθέτως, γκρέμισε τα θεμέλια του πώς φαινόταν, ακουγόταν και συμπεριφερόταν η σκληρή μουσική.

    Και κανείς δεν εξεπλάγη περισσότερο από τους ίδιους. Ο Steve Harris, τότε μόλις 23 ετών, είχε σχηματίσει το συγκρότημα ανήμερα Χριστουγέννων του 1975. Οι Iron Maiden δεν έγιναν επιτυχία από τη μια στιγμή στην άλλη· ήταν μάλλον βετεράνοι κάθε μουσικής τρύπας στο Λονδίνο μέχρι να τους υπογράψει η EMI, βασιζόμενη στη δυναμική του “The Soundhouse Tapes”. Ποια ήταν η ανταμοιβή τους; Δεκατρείς ημέρες για να ολοκληρώσουν ένα άλμπουμ!

    Iron Maiden: Όταν το heavy metal βρήκε τους σημαιοφόρους του

    «Ξέραμε ότι αυτό που είχαμε ήταν μοναδικό σε σχέση με κάθε άλλη μπάντα εκείνης της εποχής», θα έλεγε αργότερα ο Paul Di’Anno. Μοναδικό, ναι· γυαλισμένο, όχι και τόσο. Η εταιρεία είχε κλείσει τον Will Malone για την παραγωγή, όμως κανείς από το συγκρότημα δεν φαίνεται να θυμάται πώς ή γιατί. Ο Malone, που είχε περισσότερη εμπειρία με ορχηστρικές ενορχηστρώσεις παρά με σκληρό ήχο, περνούσε το μεγαλύτερο μέρος των ηχογραφήσεων διαβάζοντας Country Life και καπνίζοντας πούρα. «Δεν έκανε τίποτα άλλο», θυμάται χαρακτηριστικά ο Harris.

    Χωρίς καμία ουσιαστική καθοδήγηση από τον Malone, η μπάντα βασίστηκε στο ένστικτο της. Ο ηχολήπτης Martin Levan, με εμπειρία κυρίως σε κλασικές ηχογραφήσεις και όχι σε heavy metal, βρέθηκε αντιμέτωπος με μια πραγματική δοκιμασία. Τους βοήθησε να προσανατολιστούν στις τοποθετήσεις μικροφώνων και στις αποφάσεις μίξης, καθώς το συγκρότημα έπαιζε μέχρι εξάντλησης. Ήταν ωμό. Ήταν χαοτικό. Όμως αυτό ακριβώς ήταν το ζητούμενο· αποτύπωνε την ίδια ενέργεια που εξαπέλυαν κάθε βράδυ στη σκηνή.

    Το ντεμπούτο των Iron Maiden ήταν ένα κράμα από punk αγριότητα, prog μυαλό και καμία υποταγή στους κανόνες κανενός

    Δεν ηχογράφησαν απλώς το άλμπουμ· το συναρμολόγησαν σαν πανκ φανζίν με power chords. Το ντεμπούτο των Iron Maiden δεν συστήθηκε με λεπτότητα. Από τη στιγμή που το “Prowler” ξεκινά με ένα στακάτο riff είναι σαφές πως αυτή η μπάντα δεν ήρθε για να υποταχθεί στους κανόνες. Παρά τη γενική περιφρόνηση του Harris προς το punk, η επιθετικότητα του είδους διαπερνά σχεδόν κάθε κομμάτι. Ο Di’Anno, με το skinhead-punk μειδίαμά του και την άρνησή του να ντυθεί σαν τυπικός metal τραγουδιστής, έδωσε στα τραγούδια αίσθηση απειλής δρόμου.

    Το “Running Free” καθιερώθηκε ως το πιο επαναστατικό κομμάτι του άλμπουμ· ένας ύμνος για το ότι είσαι απένταρος, τσαντισμένος και περήφανος γι’ αυτό. Ο Di’Anno υποστηρίζει ότι δεν είχε καμία σχέση με κάποιο υποτιθέμενο skinhead παρελθόν. «Όλα αυτά είναι μ@λακίες», είπε αργότερα. «Αλλά είναι ένα επαναστατικό τραγούδι, έτσι δεν είναι; Είναι “άντε γ@μήσου, δεν θα κάνω αυτό που θες”».

    Iron Maiden: Killers | Η καθοριστική δεύτερη πράξη

    Iron Maiden: Killers | Η καθοριστική δεύτερη πράξη

    Ωστόσο, το άλμπουμ δεν βασιζόταν μόνο στην αντίδραση. Οι progressive επιρροές του Harris αναδύονται στο “Phantom of the Opera”, μια πολυμερής σύνθεση που προηγήθηκε της εμμονής του metal με τα λογοτεχνικά έπη. Το τραγούδι χτίζεται σε στρώματα: απόκοσμες μελωδίες, καλπάζοντες ρυθμοί και συνεχείς αλλαγές τέμπο. Κομμάτια όπως τα “Strange World” και “Remember Tomorrow” δείχνουν αυτοσυγκράτηση και ευαισθησία, ενώ το “Transylvania” υπάρχει καθαρά για να αναδείξει τις μουσικές ικανότητες της μπάντας. Αν το ντεμπούτο των Iron Maiden έχει μια δήλωση, τότε είναι αυτή: punk αγριότητα, prog μυαλό και καμία υποταγή στους κανόνες κανενός.

    Η μουσική δεν ήταν η μόνη δήλωση που έκαναν οι Maiden. Το εξώφυλλο του ντεμπούτου τους σύστησε στον κόσμο τον Eddie –κάτω από μια λάμπα δρόμου– ο οποίος θα γινόταν η πιο αναγνωρίσιμη μασκότ του metal. Ο καλλιτέχνης Derek Riggs, άνεργος ζωγράφος με εμμονή στον Lovecraft και την παρακμή του Λονδίνου, δημιούργησε την αρχική εικόνα που απορρίφθηκε από όλα τα καλλιτεχνικά γραφεία.

    Το κεφάλι του Eddie ήταν εφοδιασμένο με σωλήνες ενυδρείου για να εκτοξεύει ψεύτικο αίμα στο φινάλε του “Iron Maiden”

    Ο Riggs δεν είχε ιδέα ότι δημιουργούσε το πιο διαχρονικό είδωλο του metal. Η έμπνευσή του προήλθε από φεγγαρόφωτους περιπάτους στο Finsbury Park, όπου η αντίθεση των κίτρινων φανών του δρόμου και του απόκοσμου μπλε φωτός του φεγγαριού σημάδεψε το μυαλό του. Ο Eddie ήταν καθρέφτης της εποχής: εν μέρει καρτούν, εν μέρει πτώμα, εν μέρει διαμαρτυρία. Οι Iron Maiden δεν έβαλαν απλώς έναν σκελετό στο εξώφυλλο· ξεκίνησαν μια οπτική μυθολογία που εξελισσόταν με κάθε άλμπουμ.

    Ο μάνατζερ Rod Smallwood είδε τον πίνακα, “Electric Matthew Says Hello”, ζήτησε από τον Riggs να του προσθέσει «περισσότερα μαλλιά» και η ιστορία σφραγίστηκε. Ο Eddie απέκτησε ένα mullet, και το συγκρότημα απέκτησε ένα πρόσωπο που θα στοίχειωνε μπλουζάκια, αφίσες περιοδειών και εφηβικά υπνοδωμάτια για δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια των ζωντανών εμφανίσεων, το κεφάλι του Eddie ήταν εφοδιασμένο με σωλήνες ενυδρείου για να εκτοξεύει ψεύτικο αίμα στο φινάλε του “Iron Maiden”. Το κοινό το λάτρευε. Αντίθετα, το τότε κατεστημένο δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί.

    Iron Maiden: Όταν το heavy metal βρήκε τους σημαιοφόρους του

    Μέχρι τις αρχές του 1980, η ενέργεια των Iron Maiden είχε αρχίσει να τραβά την προσοχή του mainstream. Όταν η μπάντα εξασφάλισε μια θέση στο “Top of the Pops”, τους ζήτησαν να παίξουν playback το “Running Free” – όπως όριζε το καθιερωμένο πρωτόκολλο. Όμως αρνήθηκαν. Αντ’ αυτού, έπαιξαν ζωντανά, περιτριγυρισμένοι από μπερδεμένους οπαδούς της ποπ που δεν ήξεραν πώς να λικνιστούν στους δίδυμους κιθαριστικούς ρυθμούς.

    Ήταν η πρώτη φορά που μια metal μπάντα επέμενε να παίξει ζωντανά στο σόου. Οι παραγωγοί του BBC πανικοβλήθηκαν, καθώς δεν ήξεραν πώς να ρυθμίσουν σωστά το μικρόφωνο του συγκροτήματος. Η εμφάνιση ήταν εκρηκτική, αμήχανη και εντελώς αξέχαστη. Οι τηλεθεατές, που συντονίστηκαν περιμένοντας μια ντίσκο φιλική προς τα charts, δέχτηκαν το “Running Free” στην πιο άγρια μορφή του. Οι Maiden κατέλαβαν έναν mainstream θεσμό και τον έκαναν δικό τους για τρία λεπτά.

    Το ντεμπούτο των Iron Maiden ακούγεται σαν μια μπάντα που μαθαίνει να βρυχάται σε πραγματικό χρόνο

    Ενώ η μουσική ήταν ενιαία, η μπάντα δεν ήταν. Οι punk επιρροές και η συμπεριφορά του Di’Anno άρχισαν να φθείρουν τις ισορροπίες. Ένα βράδυ φόρεσε ένα καπέλο με χοιρινή πίτα στη σκηνή, μόνο και μόνο για να ενοχλήσει τον Harris. Είχε βαρεθεί τα μεγάλα σόλο και τον ελιτισμό του metal. «Συνήθιζα να απολαμβάνω να εκνευρίζω τον Steve και το κοινό», παραδέχτηκε. Οι εντάσεις κλιμακώθηκαν όταν ο Di’Anno προσπάθησε να παραλείψει μια συναυλία λόγω πονόλαιμου. Ο Harris πήρε τη θέση του και τραγούδησε ο ίδιος. Ο Di’Anno παρακολουθούσε από τα παρασκήνια, εξαγριωμένος.

    Μέχρι τη στιγμή που η μπάντα άρχισε να δουλεύει πάνω στο “Killers”, ήταν σαφές ότι ο Di’Anno δεν θα έμενε για πολύ ακόμα. Ο Dennis Stratton επίσης αντικαταστάθηκε – εν μέρει λόγω της αγάπης του για συγκροτήματα όπως οι Eagles και της προτίμησής του να περνά χρόνο με το road crew. Τη θέση του πήρε ο Adrian Smith, η αρχική τους επιλογή για κιθαρίστας, και μέχρι το 1981 είχε προσχωρήσει ο Bruce Dickinson, εκτοξεύοντας τους Iron Maiden στην αρένα.

    Iron Maiden: Seventh Son of a Seventh Son | ‘Οταν το heavy metal ξεπέρασε την τελειότητα
    Iron Maiden: Powerslave | 2 minutes to… eternity

    Iron Maiden: Seventh Son of a Seventh Son | ‘Οταν το heavy metal ξεπέρασε την τελειότητα

    Iron Maiden: Powerslave | 2 minutes to… eternity

    Παρόλα αυτά, ο Di’Anno και ο Stratton αναπολούν το άλμπουμ με υπερηφάνεια. «Αυτά τα δύο άλμπουμ ήταν καθοριστικά», θα έλεγε αργότερα ο Di’Anno. «Όταν γνώρισα τους Metallica, Pantera, Sepultura, μου είπαν ότι αυτοί οι δίσκοι τούς ώθησαν να ασχοληθούν με τη μουσική».

    Ναι, η παραγωγή είναι τραχιά. Ναι, δεν έχει το γυάλισμα των μεταγενέστερων δίσκων. Όμως, το ντεμπούτο των Iron Maiden αντέχει λόγω των ατελειών του. Ακούγεται σαν αυτό που είναι: μια μπάντα που μαθαίνει να βρυχάται σε πραγματικό χρόνο. Ο υβριδισμός punk-metal, οι proto-prog δομές τραγουδιών και η αφιλτράριστη αγωνία συγκλίνουν σε μια τέλεια καταιγίδα νεανικής δημιουργίας.

    Εκ των υστέρων, το “Iron Maiden” είναι ένα προσχέδιο επαναστατικότητας μεταμφιεσμένο σε heavy metal δίσκο

    Ακόμα και σήμερα, περισσότερα από 40 χρόνια μετά, το άλμπουμ παπραμένιο ζωντανό. Μετά τον θάνατο του Di’Anno, οι οπαδοί επέστρεψαν στο άλμπουμ όχι μόνο από νοσταλγία αλλά και από ευλάβεια. Εισήλθε ξανά στα UK Rock & Metal Charts και ανέβηκε στο Official Downloads Chart – ένα κατόρθωμα σχεδόν ανήκουστο για έναν δίσκο 43 ετών. Για μια γενιά που δεν είδε ποτέ τους Maiden σε κάποιο κλαμπ, ήταν μια εκ νέου ανακάλυψη κάτι αρχέγονου: μιας μπάντας πριν από τις αρένες, πριν από το αεροπλάνο, πριν από τη μυθολογία – τότε που η μουσική ήταν το μόνο που είχαν.

    Εκ των υστέρων, το “Iron Maiden” δεν είναι απλώς ένα πρώτο άλμπουμ. Είναι ένα προσχέδιο επαναστατικότητας μεταμφιεσμένο σε ροκ δίσκο. Γι’ αυτό έχει ακόμα σημασία. Όχι επειδή είναι τέλειο – αλλά επειδή ποτέ δεν ήθελε να γίνει τέτοιο. Όπως δεν ήθελε να είναι απαρχή μίας τεράστιας αλλαγής στη μουσική. Αλλά είναι.

    Info ⓘ

    Artist: Sober On Tuxedos

    Album: Good Intentions

    Label: Heaven Music

    Release Date: 11/12/2020

    Genre: Nu Metal, Metalcore

    Info

    Artist: Iron Maiden

    Album: Iron Maiden

    Label: EMI

    Release Date: 14/04/1980

    Genre: Heavy Metal, NWOBHM

    Iron Maiden tracklist

    1. Prowler

    2. Remember Tomorrow

    3. Running Free

    4. Phantom of the Opera

    5. Transylvania

    6. Strange World

    7. Charlotte the Harlot

    8. Iron Maiden

    Personnel

    Producer: Will Malone

    Iron Maiden: Paul Di’Anno (Φωνή), Dave Murray (Κιθάρα), Dennis Stratton (Κιθάρα), Steve Harris (Μπάσο), Clive Burr (Τύμπανα)

    Follow Iron Maiden

    Iron Maiden (OW) | Facebook | Instagram | Twitter | Spotify | YouTube

    Iron Maiden
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοCigarettes After Sex: H πιο γλυκιά αίρεση της μουσικής
    Επόμενο TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

    2025-05-06

    Εφύγε από τη ζωή ο Paul Di’Anno

    2024-10-21

    Iron Beast – Somewhere After Death, 27/01/2024 @Temple | Live Report

    2024-02-01

    Η ιστορία του Eddie: Από σκηνικό σε εμβληματική μασκότ των Iron Maiden

    2023-09-27

    Hellfest 2023: Show επικών διαστάσεων από Iron Maiden, με… ορεκτικό Powerwolf!

    2023-06-18

    Iron Maiden | Θα παίξουν το Alexander the Great στην περιοδεία The Future Past

    2023-01-13
    Our Picks

    The Beyond: Ένας εφιάλτης που απλώνεται χωρίς διαφυγή

    2024-10-19
    7.5

    Tremonti: The End Will Show Us How | Album Review

    2025-01-23
    7.5

    Paleface Swiss: Cursed | Album Review

    2025-01-13

    Best Albums 2023: Οι 10 αγαπημένοι μας δίσκοι από το 2023

    2024-01-02
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Events

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    Από DEPART Staff2025-05-13

    Το An Club υποδέχεται το Σάββατο 31 Μαΐου τέσσερα σχήματα από κάθε γωνιά της χώρας,…

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

    2025-05-12

    Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

    2025-05-09
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Dark Funeral, WEB, 22/09/2024 @ Gagarin 205

    2024-09-25

    Converge: “Η ζωή είναι ένας ωκεανός χάους” | Interview

    2023-06-16

    Οι Βρετανοί Italia 90 στο Arch

    2023-10-29
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.