Close Menu
    What's Hot

    Death: Scream Bloody Gore | Ο Chuck Schuldiner πριν γίνει “Godfather”

    2025-05-23

    Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume

    2025-05-23

    Grave Digger, Triumpher, 18/05/2025 @Κύτταρο

    2025-05-22
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Death: Scream Bloody Gore | Ο Chuck Schuldiner πριν γίνει “Godfather”
    • Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume
    • Grave Digger, Triumpher, 18/05/2025 @Κύτταρο
    • Metallica, 29/06/2024 @Clisson, France | Hellfest
    • Metallica: Όλες οι λεπτομέρειες για τα εισιτήρια
    • Metallica: Eπιστρέφουν στην Αθήνα για μια και μοναδική εμφάνιση το 2026
    • Οι Metallica επιστρέφουν στην Ελλάδα
    • Covenant, NNHMN και The Man & His Failures ζωντανά στο Θέατρο Πέτρας
    Κυριακή, 25 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume

      2025-05-23

      Metallica: Όλες οι λεπτομέρειες για τα εισιτήρια

      2025-05-22

      Metallica: Eπιστρέφουν στην Αθήνα για μια και μοναδική εμφάνιση το 2026

      2025-05-22

      Οι Metallica επιστρέφουν στην Ελλάδα

      2025-05-22

      F1 – Ο Brad Pitt επιστρέφει στη δράση στο πιο ρεαλιστικό racing φιλμ των τελευταίων ετών

      2025-05-21

      Chief of War – Ο Jason Momoa γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε επική σειρά για την ιστορία της Χαβάης

      2025-05-21

      Jurassic World Rebirth – Νέοι δεινόσαυροι, νέοι ήρωες και μια απειλή που δεν μοιάζει με καμία άλλη

      2025-05-21

      Street Fighter – Ο Jason Momoa και ο Andrew Koji σε συζητήσεις για τη νέα live-action ταινία

      2025-05-21

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume

      2025-05-23

      Metallica: Όλες οι λεπτομέρειες για τα εισιτήρια

      2025-05-22

      Metallica: Eπιστρέφουν στην Αθήνα για μια και μοναδική εμφάνιση το 2026

      2025-05-22

      Οι Metallica επιστρέφουν στην Ελλάδα

      2025-05-22
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Sleep Token: Even In Arcadia | Album Review

      8.0 2025-05-19

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      DVNE on the road: Λιγότερο rock & roll, περισσότερος ρεαλισμός (και podcasts)

      2025-05-20

      Stygian Path: «Ο ένας στηρίζει τον άλλον, και αυτό αξίζει όσο τίποτα»

      2025-05-19

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Death: Scream Bloody Gore | Ο Chuck Schuldiner πριν γίνει “Godfather”

      2025-05-23

      Mayhem: De Mysteriis Dom Sathanas | Κανένας και τίποτα ξανά

      2025-05-21

      My Dying Bride: The Angel and the Dark River | Θλίψη χωρίς φίλτρα

      2025-05-21

      A Perfect Circle: Mer De Noms | Το ντεμπούτο που δεν έμοιαζε με ντεμπούτο

      2025-05-21

      Death: Scream Bloody Gore | Ο Chuck Schuldiner πριν γίνει “Godfather”

      2025-05-23

      Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume

      2025-05-23

      Mayhem: De Mysteriis Dom Sathanas | Κανένας και τίποτα ξανά

      2025-05-21

      My Dying Bride: The Angel and the Dark River | Θλίψη χωρίς φίλτρα

      2025-05-21
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Covenant, NNHMN και The Man & His Failures ζωντανά στο Θέατρο Πέτρας

      2025-05-22

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Grave Digger, Triumpher, 18/05/2025 @Κύτταρο

      2025-05-22

      Metallica, 29/06/2024 @Clisson, France | Hellfest

      2025-05-22

      Rock ‘n’ Roll Children (Dio greek tribute band), 17/05/2025 @Κύτταρο

      2025-05-21

      Venom INC, Krisiun, Hate, Αter, 16/05/2025 @ Gagarin 205

      2025-05-20

      Grave Digger, Triumpher, 18/05/2025 @Κύτταρο

      2025-05-22

      Metallica, 29/06/2024 @Clisson, France | Hellfest

      2025-05-22

      Covenant, NNHMN και The Man & His Failures ζωντανά στο Θέατρο Πέτρας

      2025-05-22

      Rock ‘n’ Roll Children (Dio greek tribute band), 17/05/2025 @Κύτταρο

      2025-05-21
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Σπιρτόκουτο: The Musical, 24/11/2022 @Στέγη Ωνάση
    Ανταποκρίσεις παραστάσεων

    Σπιρτόκουτο: The Musical, 24/11/2022 @Στέγη Ωνάση

    Θοδωρής ΖούραςΑπό Θοδωρής Ζούρας2022-12-02
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    * Η παράσταση “Σπιρτόκουτο: Τhe Musical” ανεβαίνει στη Στέγη Ωνάση κάθε Τετάρτη με Κυριακή, έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Προπώληση: https://www.onassis.org/el/whats-on/matchbox-the-musical

    Η καινούργια μόδα των μεγάλων θεατρικών παραγωγών μας είναι η μεταφορά των μεγαλύτερων cult ελληνικών ταινιών σε μιούζικαλ. Είχαμε το Φθηνά Τσιγάρα του Ρένου Χαραλαμπίδη, θα έχουμε την Στρέλλα του Πάνου Χ. Κούτρα αλλά αυτήν την στιγμή όλα τα φώτα είναι πάνω από το Σπιρτόκουτο: The Musical, που βασίζεται στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Οικονομίδη.

    Σπιρτόκουτο: Τhe Musical | Μία παράσταση βασισμένη στην ταινία του Γιάννη Οικονομίδη

    Το Σπιρτόκουτο έχει μείνει διαχρονικό γιατί εκμηδένισε την αγία ελληνική οικογένεια. Μπορεί πάντα να γελάγαμε με τα ακραία μπινελίκια και συμπεριφορές, αλλά η αλήθεια του ήταν και είναι σκληρή και κρατάει καλά ακόμα. Μέσα στους τοίχους των ελληνικών σπιτιών, στους γείτονες, τους φίλους και την οικογένεια, υπάρχει μια πυριτιδαποθήκη έτοιμη να εκραγεί. Αρκούν τα απωθημένα μιας ζωής και μια πολύ ζεστή μέρα χωρίς κλιματισμό. Η κορύφωση της βίας κατά των γυναικών και των παιδιών τα τελευταία χρόνια και μήνες το κάνουν ξεκάθαρο. Δυστυχώς δε βελτιωθήκαμε, επιδεινωθήκαμε και το Σπιρτόκουτο είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.

    Δεν έχετε δει και δεν πρόκειται να δείτε σύντομα ξανά μια παράσταση σαν το Σπιρτόκουτο: The Musical. Κλαυσίγελος, γροθιά στο στομάχι, εξέλιξη του είδους και δυστυχώς υπενθύμιση της κατάστασης μας.

    Αυτό δήλωσε ευθέως και ο Οικονομίδης σε συνέντευξή του για την παράσταση, οπότε είναι και λογικό να επιστρέψει σε αυτό. Έχοντας την ευθύνη για το λιμπρέτο και την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης, παραδίδει τα ηνία της σκηνοθεσίας στον Γιάννη Νιάρρο, ο οποίος υπογράφει και μουσική και στίχους για τα τραγούδια, ώστε το Σπιρτόκουτο: The Musical να αναδυθεί σαν ολοκαίνουργια γροθιά στη σαπίλα μας, πατώντας πάντα στη βάση της κλασικής πλέον ταινίας. Η γροθιά της δημιουργίας όμως, δεν είναι ποτέ στεγνή γροθιά. Περιέχει την εκτόνωση, την ψυχαγωγία, την διασκέδαση και τελικά μια λύτρωση, που τίποτα δεν προσφέρει με αντίστοιχο τρόπο. Το Σπιρτόκουτο: The Musical πετυχαίνει σε όλα αυτά και δείχνει ότι ακόμα και στους πιο ζοφερούς καιρούς μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αναλογιστούμε την κατάσταση μας, αλλά και να γελάσουμε μπροστά στα μούτρα του τέρατος.

    Το μεταμοντέρνο τουρλουμπούκι της Ελληνικής μη-κουλτούρας

    Ο πρωταγωνιστής μας είναι ο Δημήτρης (Γιάννης Αναστασάκης), ένας πάτερ φαμίλιας με ένα μεγάλο όνειρο αλλά και πολλά νεύρα. Θέλει να ανοίξει ένα εστιατόριο πολυτελείας στον Κορυδαλλό, το μοναδικό για την περιοχή. Ο συνεργάτης του και αδελφός της γυναίκας του, Μαρίας (Αγορίτσα Οικονόμου), ο Γιώργος (Μάριος Σαραντίδης), του κάνει νερά σχετικά με την χρηματοδότηση και του φωνάζει για να φτιάξει το κλιματιστικό αυτή την πολύ ζεστή μέρα του καλοκαιριού. Η Μαρία φαίνεται να είναι κάπως πιο ψύχραιμη και να τους βάζει στη θέση τους αλλά, φυσικά, όχι για πολύ. Μαζί τραμπουκίζουν/στηρίζουν τον υπάλληλο τους, Βαγγέλη, (Απόστολος Ψυχράμης) που έχει αφήσει έγκυο την Αλβανή Λίντα. Από κοντά ο Λουκάς (Γιώργος Κατσής) και η Κική (Νάνσυ Σιδέρη), τα παιδιά του, που φαίνεται να τα απασχολούν περισσότερο οι γκομενοδουλειές τους από οτιδήποτε άλλο. Οι άλλοι χαρακτήρες έχουν μικρότερους αλλά εξίσου σημαντικούς ρόλους για τις σκηνές που εμφανίζονται. Το ίδιο και ο πανταχού παρών χορός των γειτόνων, και όλοι έχουν τον χώρο για να δώσουν τις δυνατότερες ερμηνείες.

    Όλοι οι ηθοποιοί στέκονται στο ύψος μιας σύνθετης και δύσκολης παράστασης. Οι διάλογοι κρατάνε την ποιητικότητα της ταινίας, πράγμα ήδη απαιτητικό, καθώς χρειάζεται μια διαρκής ένταση για να είναι πειστική αυτή η επανάληψη. Τα τραγούδια, όμως, είναι το κέντρο της παράστασης κι εκεί φαίνεται η πραγματική δεινότητα τους. Με ένα ρεπερτόριο που περνάει από την τζαζ, στο σκυλάδικο, στο χιπ-χοπ, στην τραπ, στην οπερέτα, στο εκκλησιαστικό, στα δημοτικά και φτάνει μέχρι και τα μιούζικαλ της Disney. Κάθε εκτέλεση είναι αξιομνημόνευτη, τεχνικά αξιοζήλευτη και πάρα μα πάρα πολύ αστεία.

    Δυστυχώς δεν βελτιωθήκαμε, επιδεινωθήκαμε και το Σπιρτόκουτο είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.

    Με το Σπιρτόκουτο σαν ταινία γελάγαμε για λόγους πρωτοπορίας. Δεν είχαμε ξαναδεί κάτι αντίστοιχο και το τόσο ακραίο υβρεολόγιο φυσικά και θα καταλήξει αστείο. Εδώ, το υβρεολόγιο είναι πολύ πιο ευφάνταστο και η μουσική ποικιλία ενισχύει το μεταμοντέρνο τουρλουμπούκι, που αποτελεί τη μη-κουλτούρα των ελλήνων. Για να μείνει επίκαιρο το Σπιρτόκουτο: The Musical έπρεπε να φύγει από τον πανκ νατουραλισμό του σκέτου βόθρου της ψυχής και να συνοψίσει το γαϊτανάκι παράνοιας που ζούμε με όλα τα δυνατά μέσα. Αυτό γίνεται με τον καλύτερο τρόπο στο τραπ ρεσιτάλ του Κατσή στην μέση του έργου. Μια ακραιφνώς σωματική ερμηνεία στο μουσικό είδος, που προκαλεί τον ηθικό πανικό πλέον, αλλά και τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το κοινό σε ένα έργο που καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης κάνει τον τέταρτο τοίχο χίλια κομμάτια.

    Η σημαντικότερη νοηματοδότηση του έργου μέσω της φόρμας

    Από την πρώτη απεύθυνση του Δημήτρη στο μαέστρο, όντας πάνω στο πιάνο του, οι ηθοποιοί, ο χορός και η ορχήστρα μπλέκονται οργανικά σ’ ένα παιχνίδι αλληλεπίδρασης, που σχολιάζει την ίδια την παράσταση την ώρα που συμβαίνει. Αυτό ήταν το αγαπημένο μου στοιχείο από όλο το έργο, το πως απευθύνονταν στο κοινό και ρίχνανε τη λογική των προσχημάτων της ρεαλιστικότητας στα σκουπίδια. Ο χορός να πετάει κομφετί στους ηθοποιούς, που θα χρησιμοποιηθεί στις μετέπειτα σκηνές, ο γιις να μοιράζεται τις κόκες του με την ορχήστρα, η σκηνή να περιστρέφεται με τρόπο απαραίτητο για την πλοκή και την σκηνοθεσία. Ένας ανοιχτός διάλογος μαζί μας που δεν μπορούσαμε να συγκρατήσουμε τα γέλια μας. Αυτή η ιδιαιτερότητα στη φόρμα είναι και η σημαντικότερη νοηματοδότηση, κατά την άποψη μου, για τους καιρούς που ζούμε. Ζούμε σε μια εποχή που αλληλεπιδρούμε με κάθε γεγονός σε πραγματικό χρόνο μέσω των social media. Ο βασιλιάς είναι γυμνός, τα προσχήματα έχουν πέσει κι άμα πεις κακή κουβέντα, ο Μπογδάνος μπορεί να σε απειλήσει με μήνυση σε ιντερνετικό σχόλιο. Δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές, χορός και κοινό. Είμαστε όλοι ένα, διανύοντας τον πιο γελοίο αιώνα της ανθρωπότητας, που προέκυψε από την εκμαύλιση των λαών και τη μεγιστοποίηση του συλλογικού ψυχικού ζόφου.

    Γιατί για όλα τα γέλια του Σπιρτόκουτο: The Musical, ο ζόφος είναι ακόμα εκεί. Υπάρχουν σκηνές που όλες οι μάσκες πέφτουν και βιώνουμε απλά την κτηνωδία. Αυτό που πάντα χαρακτηρίζει την Ελληνική οικογένεια. Βία, ψέμα, μυστικά που σκάνε με τη δύναμη πυρηνικής βόμβας. Σκηνές που ξαφνικά σταματάγαμε να γελάμε και το πανηγυράκι έδινε τη θέση του στον εκμηδενισμό του ανθρώπου.

    Ενώ όταν βγήκα από την αίθουσα σκεφτόμουν ότι αυτές οι σκηνές είχαν λιγότερη δύναμη από την ταινία, καθώς περικλείονταν από τόνους κωμωδίας, όσο περνάνε οι μέρες σκέφτομαι το αντίθετο. Αυτή η εναλλαγή είναι η πιο σκληρή υπενθύμιση για την εποχή μας. Την εποχή που ο θάνατος είναι παντού και κανείς δε φαίνεται διατεθειμένος να κάνει κάτι γι’ αυτό, παρά να υπερτονίζουμε και να ενισχύουμε την προφανή τελική γελοιότητα των τεκταινομένων. Όλοι οι άρχοντες μας κοροϊδεύουν στη μούρη μας, με τους μισούς να χειροκροτούμε και τους άλλους μισούς να είμαστε πολύ εξαντλημένοι και φοβισμένοι για να κάνουμε οτιδήποτε. Ένα τσίρκο που κανείς δεν περίμενε να έρθει, όμως, στην πραγματικότητα ήταν πάντα εδώ και η ακρότητα των συνθηκών το ξεμπρόστιασε.

    Έτσι όμως πετυχαίνει το Σπιρτόκουτο: The Musical τους συναισθηματικούς στόχους της τέχνης, που έθεσα στην εισαγωγή μου. Εκτόνωση, ψυχαγωγία, διασκέδαση, λύτρωση. Προσθέστε κι έναν μικρό μαρασμό, όταν αναλογιζόμαστε ότι το πλαίσιο μπορεί να αλλάζει πάντα, αλλά η σκοτεινή ουσία μένει ίδια και απαράλλαχτη. Αυτός είναι ο θρίαμβος του Νιάρου, του Οικονομίδη και όλων των συντελεστών της παράστασης. Σε μια εποχή που οι μεταφορές παλαιών ταινιών σε μιούζικαλ γίνεται μόδα, πήραν αυτή που μιλάει για τα απαίσια μύχια όλων μας και τίναξαν τη φόρμα της στον αέρα. Δεν έχετε δει και δεν πρόκειται να δείτε σύντομα ξανά μια παράσταση σαν το Σπιρτόκουτο: The Musical. Κλαυσίγελος, γροθιά στο στομάχι, εξέλιξη του είδους και δυστυχώς υπενθύμιση της κατάστασης μας γιατί, 20 χρόνια από την πρώτη προβολή της ταινίας, αυτοί εξακολουθούμε να είμαστε. Οι σάπιοι που ήμασταν πάντα.

    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info ⓘ

    Παράσταση: Σπιρτόκουτο: The Musical

    Θέατρο: Στέγη Ωνάση

    Πρεμιέρα: 11/11/2022

    Έως: 31/12/2022

    Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη με Κυριακή

    Ώρα έναρξης: 20:3ο

    Τιμές εισιτηρίων: από 5€

    Συντελεστές 🎭

    Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Αναστασάκης, Αγορίτσα Οικονόμου, Μάριος Σαραντίδης, Γιώργος Κατσης, Αποστόλης Ψυχράμης, Νάνσυ Σιδέρη, Δάφνη Δαυίδ, Ελένη Μπουκλη, Βασίλης Δημακόπουλος, Δανάη Μουτσοπούλου, Θεοδοσία Σαββάκη

    Μουσικοί: Σοφία Ευκλείδου, Δημήτρης Κλωνης, Αλέξανδρος Λιβιτσάνος, Γιώργος Μπουλντής, Σπύρος Νίκας, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιάννης Παπαδόπουλος, Κώστας Σαπούνης, Δημήτρης Στασινός

    Συντελεστές: Γιάννης Νιάρρος (Σκηνοθεσία – Στίχοι), Γιάννης Νιάρρος, Αλέξανδρος Λιβιτσάνος (Μουσική), Γιάννης Οικονομίδης, Δωρης Αυγερινόπουλος (Λιμπρέτο), Γιώτα Καλλιμάνη (Χορογραφίες), Γιάννης Οικονομίδης (Καλλιτεχνική Επιμέλεια), Αφροδίτη Παναγιωτάκου (Καλλιτεχνική Επιμέλεια για τη Στέγη), Αλέξανδρος Λιβιτσάνος (Ενορχήστρωση – Μουσική Διεύθυνση), Εύα Γουλάκου (Σκηνικά), Ιωάννα Τσάμη (Κουστούμια), Νίκος Βλασόπουλος (Φωτισμοί), Γιάννης Λαμπρόπουλος (Ηχοληψία), Μανώλης Μανουσάκης (Σχεδιασμός Ήχου), Μαργαρίτα Παπαδημητρίου (Φωνητική Διδασκαλία), Γιώργος Κουτλης, Βασίλης Μαγουλιώτης (Συνεργάτες Μουσικής Δραματουργίας), Αναστασία Στυλιανίδη (Βοηθός Σκηνοθέτη), Ισαβέλλα Κασιμάτη (Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη), Γιώργος Καρουμπαλος (Βοηθός Ενορχηστρωτή), Κώστας Στυλιανού (Βοηθός Σχεδιαστή Ήχου), Βασίλης Αλεξόπουλος (Βοηθός Ηχολήπτη), Βάσω Καριώτη (Βοηθός Μουσικής Συνοδείας), Έλλη Παπαδάκη (Βοηθός Σκηνογράφου), Αλεξάνδρα Ντελιθέου, Βασιλική Σουρρή (Βοηθοί Ενδυματολόγου), Βασίλης Χαραλαμπόπουλος (Κατασκευή Σκηνικού), Nathan Carey (Βοηθός Κατασκευών), Νίκος Χαραλαμπίδης (Τεχνικός Συντονιστής Παραγωγής), Polyplanity Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου, Βίκυ Στρατάκη (Εκτέλεση Παραγωγής), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Παραγωγή), Γρηγόρης Σταθόπουλος, Μαίρη Θεολόγου, Πάτρα Μαρουση (Υπερτιτλισμός για κωφά και βαρήκοα άτομα), Γρηγόρης Σταθόπουλος, Χρίστος Παπαμιχαήλ (Χειρισμός Υπέρτιτλων), Βανέσσα Καλπια, Μαρία Θρασυβουλίδη (Σενάριο Ακουστικής Περιγραφής), Μαρία Θρασυβουλίδη, Γιώργος Φραντζεσκάκης (Αφήγηση Ακουστικής Περιγραφής και Απτική Ξενάγηση), Κερασια Μιχαλοπούλου (Επιμέλεια Υπότιτλων και Ακουστικής Περιγραφής), Ανδρονίκη Ξανθοπούλου, Κωνσταντίνος Χριστοδουλάκος, Αντώνης Χριστοφόρου (Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα), Liminal (Συντονισμός – Παραγωγή Υπηρεσιών Προσβασιμότητας), Φάρος Τυφλών της Ελλάδος (Μεταγραφή και Εκτύπωση Εντύπου Παράστασης Braille)

    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοΑυτές είναι οι 100 κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών!
    Επόμενο Kirstie Alley | Έφυγε από τη ζωή η τηλεοπτική Rebecca Howe

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Death: Scream Bloody Gore | Ο Chuck Schuldiner πριν γίνει “Godfather”

    2025-05-23

    Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume

    2025-05-23

    Grave Digger, Triumpher, 18/05/2025 @Κύτταρο

    2025-05-22

    Metallica, 29/06/2024 @Clisson, France | Hellfest

    2025-05-22

    Metallica: Όλες οι λεπτομέρειες για τα εισιτήρια

    2025-05-22

    Metallica: Eπιστρέφουν στην Αθήνα για μια και μοναδική εμφάνιση το 2026

    2025-05-22
    Our Picks
    9.0

    Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

    2025-03-31

    Bolt Thrower: …For Victory | Απόηχοι από τα πεδία μάχης

    2024-11-15

    Έφυγε από τη ζωή η Sinead O’Connor

    2023-07-26
    6.0

    Morrissey: I Am Not a Dog on a Chain | Album Review

    2020-03-20
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Μουσικά Νέα

    Μια νέα ερμηνεία του “Purple Rain” γεννιέται από την κοινή έμπνευση των Dominos και Le Baume

    Από DEPART Staff2025-05-23

    Μια νέα, ευλαβική ερμηνεία του “Purple Rain” από τους Dominos και Le Baume, με ξεχωριστό σόλο φυσαρμόνικας και τροπική αύρα.

    Metallica: Όλες οι λεπτομέρειες για τα εισιτήρια

    2025-05-22

    Metallica: Eπιστρέφουν στην Αθήνα για μια και μοναδική εμφάνιση το 2026

    2025-05-22

    Οι Metallica επιστρέφουν στην Ελλάδα

    2025-05-22
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Howl’s Moving Castle: 20 χρόνια Αντιπολεμικού Λυρισμού

    2024-09-01

    Harakiri for the Sky, Kiva, 26/10/2024 @ Arch Club

    2024-10-30

    Υπάρχει μία φήμη για crossover ταινία GI Joe/Transformers

    2023-05-29
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.