Close Menu
    What's Hot

    Stygian Path: «Ο ένας στηρίζει τον άλλον, και αυτό αξίζει όσο τίποτα»

    2025-05-19
    8.0

    Sleep Token: Even In Arcadia | Album Review

    2025-05-19

    Parkway Drive: Tο “Sacred” ανοίγει τον επετειακό κύκλο

    2025-05-19
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Stygian Path: «Ο ένας στηρίζει τον άλλον, και αυτό αξίζει όσο τίποτα»
    • Sleep Token: Even In Arcadia | Album Review
    • Parkway Drive: Tο “Sacred” ανοίγει τον επετειακό κύκλο
    • O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”
    • Νέο trailer για το “Superman”
    • KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205
    • Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν
    • Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore
    Τρίτη, 20 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Parkway Drive: Tο “Sacred” ανοίγει τον επετειακό κύκλο

      2025-05-19

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14

      Τα πανεπιστήμια ανεβαίνουν στη σκηνή και παίζουν Metallica

      2025-05-14

      Queens of the Stone Age: Yπόγεια εμπειρία με το “Alive in the Catacombs”

      2025-05-14

      O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

      2025-05-17

      Νέο trailer για το “Superman”

      2025-05-17

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Parkway Drive: Tο “Sacred” ανοίγει τον επετειακό κύκλο

      2025-05-19

      O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

      2025-05-17

      Νέο trailer για το “Superman”

      2025-05-17

      Οι Elephant στο Electricity Sound Studio

      2025-05-14
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Sleep Token: Even In Arcadia | Album Review

      8.0 2025-05-19

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Stygian Path: «Ο ένας στηρίζει τον άλλον, και αυτό αξίζει όσο τίποτα»

      2025-05-19

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

      2025-05-16

      Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

      2025-05-16

      Iron Maiden: Piece of Mind | Ο Ίκαρος, ο Τennyson και η λοβοτομή

      2025-05-16

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15

      Stygian Path: «Ο ένας στηρίζει τον άλλον, και αυτό αξίζει όσο τίποτα»

      2025-05-19

      Sleep Token: Even In Arcadia | Album Review

      8.0 2025-05-19

      Ian Curtis:  Ένας frontman που δεν ήθελε να τον κοιτούν

      2025-05-16

      Rainbow: Rising | Η αντεπίθεση του Blackmore

      2025-05-16
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

      2025-05-16

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      KYLESA, SADHUS the smoking community 12/05/2025 @Gagarin 205

      2025-05-16

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Babylon | Movie Review
    CINEMA

    Babylon | Movie Review

    Θοδωρής ΖούραςΑπό Θοδωρής Ζούρας2023-02-06
    Facebook Twitter Copy Link
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Ο Damien Chazelle είναι από αυτές τις περιπτώσεις auteur που έχουν αναδυθεί τα τελευταία χρόνια στο Hollywood. Θα τον συνέκρινα με τον Robert Eggers, παρόλο που κάνουν εντελώς διαφορετικές ταινίες για διαφορετικά κοινά αλλά ταιριάζουν οι πορείες τους. Λίγες ταινίες, με αρκετές επιτυχίες και σκάσανε σαν βόμβα στα πρώτα τους σημαντικά βήματα. 

    Με το Whiplash μας έκανε όλους να δώσουμε την προσοχή μας, καθώς η ταινία κέρδισε τρία Όσκαρ αλλά ήταν και υποψήφια γι’ αυτό της Καλύτερης Ταινίας και Σεναρίου. Εκτόξευσε και την καριέρα του πρωταγωνιστή της Miles Teller.

    Στην επόμενη του προσπάθεια, La La Land, κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας με ένα γράμμα αγάπης προς την καλλιτεχνική σκηνή του Los Angeles κι έφτασε πολύ κοντά στο να κερδίσει κι αυτό της Καλύτερης ταινίας, αν θυμάστε την «πατάτα» με τον φάκελο στην τελετή.

    Συνεχίζει με το First Man για τη ζωή του Neil Armstrong, το οποίο δεν έγραψε ο ίδιος και δεν είχε τόση επιτυχία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έπεσε το σκηνοθετικό του επίπεδο. Φτάνουμε λοιπόν στο τελευταίο του πόνημα, το Babylon. Εδώ μας ταξιδεύει στην ασυδοσία του πρώιμου, βωβού ακόμα Hollywood κι αποτελεί με έναν τρόπο την αντίστροφη στην ζαχαρένια πατίνα του La La Land. Με έναν άλλον τρόπο, κουβαλάνε αρκετές ομοιότητες στην καρδιά τους.

    Σύντομα θα «κρασάρει» το πάρτι η Nellie LaRoy (Margot Robbie) μια άσημη αλλά πανέμορφη κι όπως θα αποδειχθεί, θεότρελη κοπέλα με μεγάλα όνειρα. Αφού την βοηθήσει να περάσει το προσωπικό ασφαλείας της βίλλας, θα της δείξει το δωμάτιο των ναρκωτικών, οπού θα μοιραστούν μια γερή δόση κοκαΐνης αλλά και τα όνειρα τους. Να είναι μέρος της κινηματογραφικής βιομηχανίας και μέσα σ’ αυτή να κάνουν σπουδαία πράγματα. 

    Βλέποντας τον Brad Pitt, την Margot Robbie και τον Diego Calva στην πρώτη σκηνή, τρόπον τινά, έχεις δει όλο το Babylon

    Αυτό θα το καταφέρουν γρηγορότερα απ’ όσο περιμένουν, ευλογία και κατάρα μαζί. Στο πάρτι παρευρίσκεται και ο Jack Conrad (Brad Pitt), ο μεγαλύτερος αστέρας της εποχής που θα δώσει και στον Manny την πρώτη του ευκαιρία, ακριβώς την επόμενη μέρα, αφού ο δεύτερος θα τον οδηγήσει επειδή μέθυσε στο σπίτι του.

    Βλέποντας τον Brad Pitt, την Margot Robbie και τον Diego Calva στην πρώτη σκηνή, τρόπον τινά, έχεις δει και την υπόλοιπη ταινία
    Βλέποντας τον Brad Pitt, την Margot Robbie και τον Diego Calva στην πρώτη σκηνή, τρόπον τινά, έχεις δει και την υπόλοιπη ταινία

    Η Nellie θα έχει την ίδια μέρα τη δική της ευκαιρία ως αντικαταστάτρια μιας ηθοποιού που βρέθηκε στο νοσοκομείο. Το πρώτο από τα αρκετά θύματα της βιομηχανίας που θα δούμε στην ταινία. Σ’ αυτή την εναρκτήρια σεκάνς ανθολογίας (όπως κι οι περισσότερες που θα ακολουθήσουν) θα γνωρίσουμε και τους υπόλοιπους βασικούς χαρακτήρες μας.

    Μια μεσήλικα κριτικό που καταστρέφει και φτιάχνει καριέρες. Mια ασιάτισσα και λεσβία δημιουργό διαλογικών καρτών. Και μια τραγουδίστρια κι έναν νέγρο τρομπετίστα. Αυτά είναι τα γεμάτα πάθη άτομα που θα καθορίσουν το ξεκίνημα της βιομηχανίας των ονείρων όπως μας το δίνει ο Damien Chazelle στο παράλληλο σύμπαν του.
    O Brad Pitt στον ρόλο Jack Conrad στο Babylon του Damien Chazelle
    O Brad Pitt στον ρόλο Jack Conrad στο Babylon του Damien Chazelle

    Για το πρώτο μισό της ταινίας, η δομή της ακολουθεί μια λογική που θυμίζει μικρού μήκους ταινίες δομημένες γύρω από κάποιο επικό set-piece. Με ασταμάτητο ρυθμό και πολύ ακραία συμβάντα. Έτσι, έχουμε τους χαρακτήρες να τρέχουν σαν κοτόπουλα χωρίς κεφάλι για να υπηρετήσουν το θέαμα.

    Είναι ένα σταθερό μοτίβο, είτε μας δείχνει γύρισμα, είτε πάρτι, είτε παίρνει και καμιά μικρή ανάσα ανάμεσα τους με άλματα στον χρόνο.

    Όλες αυτές οι σεκάνς καταλήγουν σε κάποιο μεγάλο συναίσθημα. Είτε ερωτικό, είτε εκστατικό, είτε θλιβερό .Πάντως ,σίγουρα η μανία της περιρρέουσας ατμόσφαιρας συντηρείται κατά τη διάρκεια και ξεφουσκώνει στο φινάλε τους.

    Μαεστρικά ο Damien Chazelle μετατρέπει το Babylon σε οπτικοακουστικό υπεθέαμα

    Έτσι δημιουργείται η αίσθηση του μεγάλου πάρτι, με τα πάνω και τα κάτω. Mια συνθήκη όπου οι ήρωες μας λειτουργούν κυρίως ενστικτωδώς μπλεγμένοι στα πάθη τους. Στις ουσίες και στο διαρκές κυνήγι της δόξας. Φυσικά, όπως κάθε τέτοιο πάρτι, οφείλει να έχει και την επόμενη μέρα του που αρχίζει να ξεδιπλώνεται από τη μέση της ταινίας και ύστερα.

    Τα χρόνια προχωράνε, οι συνθήκες αλλάζουν κι όπως έχουμε μάθει το νόμο του Hollywood πλέον, καμία μόδα δεν κρατά και τίποτα δεν μένει ίδιο. Το αγενές ξύπνημα για τους ήρωες μας είναι σταδιακό αλλά εμείς το νιώθουμε στην οπτικοακουστική εμπειρία του Damien Chazelle. Δεν κινούνται πια σαν καλοκουρδισμένα λαγουδάκια γλυτώνοντας θριαμβευτικά από κάθε κατάσταση όσο ακραία κι αν είναι. 

    Η ασχήμια της πτώσης ξεπροβάλει κι η βιωματική μανιέρα τους δεν χωράει στον νέο ηθικοπλαστικό κόσμο του κώδικα Hayes για το Hollywood. Με αυτή την κατασκευή, η ταινία κάνει συνέχεια κύκλους που είναι σαν να μικραίνουν κάθε φορά. Έτσι, η κάθε, πιο, σύντομη και εξίσου δυνατή έκρηξη οδηγεί τους ήρωες σ’ ένα τέλος που μοιραία πάντα βλέπαμε να έρχεται.

    Παρόλα αυτά, μέχρι εκεί, έχουμε γελάσει με την ψυχή μας, έχουμε ανατριχιάσει, όσο προχωράμε. Aρχίζουμε να μελαγχολούμε και να συγκινούμαστε μέχρι την καταληκτική ανασκόπηση/έκρηξη του φινάλε. Εκεί όπου περικλείονται όλα αυτά στην πιο σπαρακτικά θριαμβευτική δήλωση υπέρ της μαγείας του κινηματογράφου. 

    Ο Diego Calva στον ρόλο του Manny Torres στο Babylon του Damien Chazelle
    Ο Diego Calva στον ρόλο του Manny Torres στο Babylon του Damien Chazelle

    Η αναρχία των γεγονότων και των χαρακτήρων του σεναρίου του Damien Chazelle μας έχει οδηγήσει σε μια αναρχία συναισθημάτων μέσα μας αλλά τελικά στην απόλυτη λύτρωση. Συγγραφικά όπως και σκηνοθετικά, όμως, δεν ξεφεύγει ποτέ εντελώς. Είναι σαν να μας τραβάει λίγο πέρα από το όριο διαρκώς αλλά ποτέ να μην σχίζει το πλέγμα του.

    Ο Damien Chazelle μας παρασύρει σε όλο το εύρος των συναισθημάτων

    Κάθε εκφραστικό μέσο με το οποίου παλεύει ο Damien Chazelle, κάνει την ταινία τον οπτικοακουστικό θρίαμβο που είναι. Η κάμερα σπάνια σταματάει να κινείται και συνήθως για κάποιο απότομο κατ του αεροστεγούς μοντάζ. Δεν θα μπορούσε και να γίνει αλλιώς καθώς τα δρώμενα είναι σαν να βλέπουμε αυτοσχεδιαστική τζαζ. Ερμηνείες και κινήσεις των ηθοποιών που κάποιες φορές θα είναι είτε πολύ ψηλά στην κλίμακα της έντασης. Άλλες πάλι θα βρίσκονται είτε πολύ χαμηλά, σαν αντίστιξη αυτής.

    Το αριστοτεχνικό μουσικό σκορ του Justin Hurwitz για το οποίο η ταινία έχει κερδίσει και τα περισσότερα βραβεία της μέχρι στιγμής, δίνει τον ρυθμό. Αυτό το πετυχαίνει κυρίως μέσω του βασικού μουσικού θέματος του.

    Αυτού που εμφανίζεται στο πάρτι της αρχής και διασκευάζεται για όλη την ταινία ακόμα και στις πιο γλυκά μελαγχολικές στιγμές της πτώσης. Περιττό να σας πω, ότι είναι κολλημένο στο κεφάλι μου τις τελευταίες ημέρες, από όταν είδα την ταινία.

    Παράλληλα, ο συνδυασμός φωτογραφίας, κοστουμιών και σκηνικών, φτιάχνει έναν κόσμο τόσο ανάγλυφο, τόσο οικείο και τόσο ξένο ταυτόχρονα. Ενώ εννοείται πως η αναπαράσταση της εποχής είναι ακριβέστατη, στο συνδυασμό της με την ποιότητα της εικόνας. Tης δράσης και των επιλογών του Damien Chazelle στην κάμερα φτιάχνουν ένα σύνολο τόσο πιστό στην εποχή αλλά και τόσο σύγχρονο που η εμπειρία καταλήγει άχρονη. Θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει σαν να συμβαίνει σε ένα παράλληλο σύμπαν.

    Όλα είναι μεγαλύτερα στο Hollywood του Damien Chazelle, ο οποίος δείχνει εκ νέου πόσο δυνατός είναι στο casting. Σαν να έχει διαλέξει ηθοποιούς για μια ταινία της εποχής. Τα αρχέτυπα που ξυπνάνε οι φυσιογνωμίες τους παίρνουν τον πρώτο λόγο.

    Στο Babylon συναντούμε ένα cast ηθοποιών αντάξιο του όλου εγχειρήματος

    Άμα δεις τους τρεις πρωταγωνιστές στην πρώτη σκηνή, έχεις δει μόνο από τα πρόσωπα τους την υπόλοιπη ταινία. Φυσικά, το εύρος των συναισθημάτων που θα αποτυπώσουν έχει ανάγκη και τα μεγάλα υποκριτικά ταλέντα τους. Είναι όμως σαν να συμβαίνει το καλύτερο typecasting που έχουμε δει ποτέ.

    Σίγουρα, η Margot Robbie παίζει για άλλη μια φορά μια απόχρωση της Harley Quinn. Όμως, αυτόν τον ρόλο δεν θα μπορούσε να τον ερμηνεύσει καμία άλλη καλύτερα. Το μοτίβο του καρατερίστικου ταιριάσματος με το ρόλο αλλά και της υποκριτικής δεινότητας, ακολουθούν κι οι άλλοι τρεις ηθοποιοί με τους μικρότερους βασικούς ρόλους που ανέφερα στην περιγραφή της πλοκής. Δηλαδή, η Jean Smart, η Li Jun Li και ο Jovan Adepo.

    Στο Babylon ο Damien Chazelle επιλέγει τους ηθοποιούς σαν να πρόκειται για ταινία εποχής
    Στο Babylon ο Damien Chazelle επιλέγει τους ηθοποιούς σαν να πρόκειται για ταινία εποχής

    Αυτοί μάλιστα, λόγω της χαμηλότερης υπόστασης τους στη σκάλα της δόξας έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν ένα διαφορετικό, πιο υποτονισμένο φάσμα συναισθημάτων. Ένα φάσμα που προκύπτει από τον καταπιεσμένο πυρήνα που επιβάλει το χαμηλότερο στάτους τους.

    Όλοι λειτουργούν εξαιρετικά όπως και οι ακόμα μικρότεροι ρόλοι. Το μωσαϊκό της ανθρωπότητας που έχει κατασκευάσει ο Damien Chazelle λειτουργεί σαν οργανικό μέρος ενός αδιάκοπα κινούμενου καμβά.

    Θεοί και Δαίμονες αλλά τελικά, απλά και μόνο άνθρωποι

    Αυτής της ανθρωπότητας που είναι βία και της τέχνης της που είναι αποτύπωση, αντίδραση σε αλλά και εξύψωση από αυτή τη βία. Σαν δράση ανθρώπων, όμως, είναι ξεκάθαρα κι αυτή σε μεγάλο βαθμό βία. Ο Damien Chazelle είναι στοργικά αδυσώπητος σε αυτό που θέλει να πει. Ο κόσμος είναι βρώμικος κι εμείς είμαστε πάντα διατεθειμένοι να χαθούμε στα πάθη. Nα κυλιστούμε στα κόπρανα άμα η ματιά μας είναι σε έναν χρυσαφένιο ορίζοντα.

    Οι άνθρωποι είναι θνητά κι αδύναμα πλάσματα αλλά χτίζουν Θεϊκά και αθάνατα μνημεία. Η τιθασευμένη απόλυτη αναρχία που βλέπουμε σε όλη τη διάρκεια της ταινίας αντικατοπτρίζει με τον πιο υπερβολικό τρόπο. Αυτόν τον απλό νόμο της ανθρώπινης φύσης. Αλήθεια πού θα ήταν αυτό πιο έκδηλο από τη βιομηχανία των ονείρων του Hollywood. Όλοι και όλα θα χαθούν μια μέρα, θα είναι σαν να μην έχουν υπάρξει. Παρόλα αυτά, όσο υπάρχει μνήμη η τέχνη θα μένει όπως έμειναν και οι πυραμίδες.

    Κάποιος θα ανασύρει τα καρέ κι ό,τι αποτυπώνεται εκεί θα ζει πάλι. Το προαναφερθέν φινάλε βρίσκει τον Manny σ’ ένα σινεμά κι εμάς να βιώνουμε ένα ψυχεδελικό μοντάζ σινεφιλικών εκρήξεων. Το κάθε βήμα έχει σημασία. Αξία έχει το και το κάθε λάθος που θα κάνεις. Φυσικά, και η επιτυχία, και ακόμα κι οι θάνατοι.

    Το Baylon κάνει σμπαράλια τον mainstream καθωσπρεπισμό

    Ο Damien Chazelle λατρεύει το σινεμά σαν κάτι μεγαλύτερο απ’ τη ζωή την ίδια. Είναι ένας αυθεντικά τρελός δημιουργός, όπως είναι κι ο Takashi Miike ή ο Alejandro Jodorowsky. Φαίνεται κι από τη συνέπεια των αναφορών του μέσα στην ταινία.

    Γνωρίζει ό,τι έχει προϋπάρξει και θέλει να αφήσει το δικό του στίγμα, ακριβώς όπως κι οι ήρωες του χωρίς να τον νοιάζουν καθόλου οι προσδοκίες της βιομηχανίας από αυτόν. Μας δίνει αυθεντικό ελεύθερο κινηματογράφο που δεν συνάδει με την αποστείρωση του σύγχρονου Hollywood.

    Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία πως ήξερε από την πρώτη στιγμή πως θα διχάσει με αυτό που πήγαινε να κάνει. Αλλά το έκανε όπως και να ‘χει. Η ταινία όντως διχάζει πλέον σε παγκόσμια κριτική και κοινό αλλά, επιτρέψτε μου να πω κάτι.

    Στο Babylon ο Damien Chazelle κάνει σμπαράλια των μοντέρνο καθωσπρεπισμό του Hollywood
    Στο Babylon ο Damien Chazelle κάνει σμπαράλια των μοντέρνο καθωσπρεπισμό του Hollywood
    Ναι, θέλω τους μεγαλύτερους αστέρες να λούζονται με απεκκρίματα και κάτουρα, να ξερνάνε, να σκοτώνονται. Nα παλεύουν με φίδια κι αλιγάτορες σε μπουντρούμια με φρικιά και να γλεντάνε δίχως όρια σαν κακομαθημένα παιδιά. Θέλω κινηματογράφο που να μην νοιάζεται για συμβάσεις είτε στο περιεχόμενο είτε φορμαλιστικά. Θέλω κινηματογράφο που να είναι σεξ, βία και αναρχία. Εάν θέλετε κι εσείς, τότε το Babylon του Damien Chazelle είναι εδώ για σας.
    Rating:
     10/10
    Info ⓘ

    Artist: Morrissey

    Album: I Am Not a Dog on a Chain

    Label: BMG

    Release Date: 20/03/2020

    Genre: Indie Rock

    Info ⓘ

    Movie Name: Babylon

    Country: USA

    Duration: 198′

    Year: 2022

    Genre: Comedy, Drama, History

    Personnel 🎬

    Director: Damien Chazelle

    Starring: Diego Calva, Margot Robbie, Brad Pitt

    Links 🔗

    Babylon (OW) | IMDB | Rotten Tomatoes

    Ακολούθησε το DEPART στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος όλες τις επερχόμενες συναυλίες, καθώς και τα τελευταία νέα για μουσική, ταινίες, σειρές και θέατρο. Ακολουθήστε το DEPART σε Facebook, Instagram, Twitter, Mastodon, Pinterest, Spotify και YouTube.

    Babylon

    10.0
      Babylon Brad Pitt Comedy Diego Calva Drama History Margot Robbie
      Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
      Share. Facebook Twitter Copy Link
      ΠροηγούμενοΈκθεση Κάμπος/Πεδίο: η ενέργεια του κενού @Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης | Report
      Επόμενο Tο Μαράκι Έκλασε της Γιώτας Σερεμέτη, 25/01/2023 @Faust Bar Theater Arts

      ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

      The Promised Land | Movie Review

      7.0 2024-03-03

      House of Ninjas | Season 1 | Review

      8.0 2024-02-18

      Bodies | Series Review

      9.0 2023-10-24

      Oppenheimer | Movie Review

      10.0 2023-08-28

      Gremlins | Το χάος τρέφεται μετά τα μεσάνυχτα

      2022-12-20

      Malcolm Χ | 30 χρόνια κραυγής ελευθερίας

      2022-11-18
      Our Picks

      Kings of Thrash, Dieth, Andry, 11/11/2024 @ Κύτταρο

      2024-11-19
      8.0

      Queens of the Stone Age: In Times New Roman… | Album Review

      2023-08-23
      8.0

      Groove Therapist: Monologue | Album Review

      2024-02-25
      8.5

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      2025-04-14
      Stay In Touch
      • Facebook
      • Twitter
      • Instagram
      • Threads
      • Spotify
      ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
      Μουσικά Νέα

      Parkway Drive: Tο “Sacred” ανοίγει τον επετειακό κύκλο

      Από DEPART Staff2025-05-19

      Οι Parkway Drive επιστρέφουν με το “Sacred” και ετοιμάζονται για συναυλίες σε Αμερική, Ευρώπη και Sydney Opera House

      O Rambo επιστρέφει με prequel από τον σκηνοθέτη του “Sisu”

      2025-05-17

      Νέο trailer για το “Superman”

      2025-05-17

      Underground ή απλώς πρώιμο mainstream;

      2025-05-15
      About Us
      About Us

      Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

      Email Us: [email protected]

      Our Picks
      8.5

      Yoth Iria: Blazing Inferno | Album Review

      2024-12-30

      Οι Kiasmos έρχονται στην Αθήνα

      2025-02-26

      Midnight Express | Belladonna of Sadness: Ένα σκληρό μινιμαλιστικό υπερθέαμα

      2023-05-12
      Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
      • ΜΟΥΣΙΚΗ
      • CINEMA
      • POP CULTURE
      • DEPARTISTS
      ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

      © 2025 DEPART

      Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.