Το “Bodies” του Netflix, βασίζεται στο ομώνυμο graphic novel έκδοσης Vertigo/DC. Ειρωνικά, αυτό είναι ήδη πολλά υποσχόμενο στην εποχή του content που διανύουμε. Μια μεταφορά, ενός, όχι και τόσο γνωστού κόμικ, πιθανότατα να κρύβει μεγαλύτερη πρωτοτυπία από το μεγαλύτερο εύρος των παραγωγών της πλατφόρμας.
Αυτό γίνεται ξεκάθαρο από το πολύ θελκτικό trailer. Τέσσερις ντετέκτιβ ερευνούν το φόνο του ίδιου πτώματος σε τέσσερις φαινομενικά ασύνδετες μεταξύ τους δεκαετίες. Στα 1890, 1940, 2020 και 2050. Ίσως μπορείτε να σκεφτείτε ήδη προς τα που πάει το πράγμα, αλλά το trailer αποκαλύπτει ελάχιστα πράγματα.
Μέχρι εκεί θα φτάσουν και τα δικά μου spoiler, γιατί η σειρά έχει πολλά twists, που αξίζει να ειδωθούν όσο πιο παρθένα γίνεται. Ένα άλλο στοιχείο, που δίνει το τρέιλερ, είναι ο χαρακτήρας του Stephen Graham. Φαίνεται ως εξουσιαστής στο δυστοπικό μέλλον και λέει πως θα μας τα εξηγήσει όλα. Οπότε, αμέσως, θεώρησα ότι είναι ο κακός της υπόθεσης.
Ένα άλλο στοιχείο του τρέιλερ, που επιβεβαιώνεται από τα πρώτα επεισόδια κιόλας, είναι το επίπεδο της παραγωγής. Δε φαίνεται σαν prestige σειρά πλατφόρμας, αλλά σαν μια καλή παραγωγή του SyFy, του Starz ή του FX. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, γιατί αναγνωρίζεται η ταυτότητά της. Ένα μυστήριο που θα βασιστεί στην πλοκή κι έχει και το “βάρος” να αναπαράγει πιστά τέσσερις διαφορετικές εποχές.
Πράγμα που πετυχαίνει αρκετά καλά, χωρίς να μας “πετάει έξω” σε καμία από αυτές. Μικρές συνήθειες, αλλαγές στο λόγο, στοιχεία που πυκνώνουν και γίνονται μέρος της πλοκής. Κάτι που δεν με “χάλασε” καθόλου, επίσης, ήταν η ποιότητα των εφέ. Χρησιμοποιήθηκαν εκεί που χρειάζεται, και ψηφιακά και αναλογικά, με αρκετή πειστικότητα. Μέχρι εδώ καλά, αλλά σε κάθε μυστήριο, το βάρος πέφτει στην πλοκή.
Κι εκεί είναι η πρώτη μεγάλη κατάκτηση του “Bodies”, αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από άλλες σύγχρονες παραγωγές. Επεισόδιο το επεισόδιο, έχει έναν αψεγάδιαστο ρυθμό. Εντός τους και σαν σύνολο, σε παίρνει από το χεράκι με τις αποκαλύψεις και τα plot twists. Εκμεταλλευόμενο τις τέσσερις χρονολογίες, δημιουργεί cliffhangers μέσα στα επεισόδια και, φυσικά, καταλήγει σε μια μεγάλη αποκάλυψη στο τέλος καθενός.
Έχουμε διαρκώς κάποια αποκάλυψη, υπάρχει συνέχεια κάτι καινούργιο να μάθουμε, μέχρι το τελευταίο επεισόδιο. Η μέγιστη αγωνία, ένα αίσθημα ότι δεν ξέρεις τι θα γίνει, αλλά και μια ροή που βγάζει νόημα. Ένα απόλυτα binge–worthy σύνολο. Ταυτόχρονα, ο τόνος και το περιεχόμενο, το κάνουν προσβάσιμο σε ένα μεγάλο εύρος κοινού.
Ούτε πολύ σκοτεινό, ούτε πολύ βίαιο, άψογα ισορροπημένο. Γιατί στο κέντρο του, η ουσία του, είναι το ανθρώπινο δράμα. Μια ιστορία που βασίζεται, κατά κόρον, στους χαρακτήρες. Οι συνέπειες και οι προεκτάσεις της μπορεί να φτάσουν πολύ ψηλά για τον κόσμο της, όμως, πάντα γειωνόμαστε από τις προσωπικές ιστορίες. Θυμίζει λίγο την πραγματικότητά μας. Συμβαίνουν πράγματα, που επηρεάζουν τις ζωές όλων μας και είναι πέραν από τον έλεγχο μας. Ενδιάμεσα, όμως, από αυτά, έχουμε να ζήσουμε.
Αντίστοιχα και οι χαρακτήρες του Bodies. Μέσα στη λύση του μυστηρίου ανακαλύπτουν την ανθρωπιά τους και τα όρια της αγάπης. Τι είναι η αληθινή αγάπη; Τι θα έκανες για αυτή; Και ποιες οι συνέπειες των πράξεών σου; Κάθε ένας από τους βασικούς χαρακτήρες έχει να παίξει το ρόλο του ως γρανάζι της πλοκής. Από τη στιγμή που το καταλαβαίνουμε κι έπειτα, νοιαζόμαστε και πονάμε για αυτούς.
Πράγμα, που δεν θα λειτουργούσε χωρίς το σωστό casting. Αντικατοπτρίζοντας τους χαρακτήρες, κάθε ηθοποιός εκπληρώνει το ρόλο του ιδανικά. Βοηθάει το γεγονός, βέβαια, ότι δεν υπάρχουν πολλά μεγάλα ονόματα στο καστ. Βλέπουμε περισσότερο το χαρακτήρα παρά τον ηθοποιό.
Ακόμα και για τους μικρότερους ρόλους, επιλέχθηκαν ιδιαίτερες φυσιογνωμίες και δόθηκαν στους χαρακτήρες πράξεις και συμπεριφορές που μας κάνουν να τους θυμόμαστε. Συν τις σωστές ερμηνείες τους, όλα μαζί κάνουν τον κόσμο ακόμα πιο τρισδιάστατο και πειστικό. Λες και θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε τον καθένα τους στη ζωή του.
Ακόμα και το μεγαλύτερο όνομα, ο σπουδαίος πλέον Stephen Graham, όσο κι αν ξεχωρίζει, μοιάζει να ανήκει μαζί τους. Αυτή η ισορροπία δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Ο Graham είναι μια αναγνωρίσιμη φάτσα από τότε που ξεχώρισε στο “Snatch” του Guy Ritchie. Σε δεύτερους αλλά σημαντικούς (συνήθως) ρόλους, έχει παίξει σε σειρές, όπως το “Band Of Brothers”, το “Boardwalk Empire” και το “Peaky Blinders”.
Επίσης, έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες, όπως ο Scorsese, ο Mann και ο Alfredson. 120 ρόλους μετά, υποδύεται έναν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, που λίγοι θα μπορούσαν να εκτελέσουν όπως αυτός. Εκμεταλλευόμενος, ταυτόχρονα, την – εργατικής τάξης – φάτσα του μαζί με την τεράστια παρουσία, που φέρνει στην οθόνη, παρά το μικρό ύψος του. Μέσω του ευθύ λόγου και της σίγουρης κινησιολογίας του Stephen Graham, ο Commander Manix του, γίνεται ένας μνημειώδης χαρακτήρας, πρώτος μεταξύ ίσων στο μωσαϊκό του Bodies.
Μου έλειψε κάτι από το “Bodies”; Λίγα πράγματα. Δεν θα μιλήσω καν για plot-holes, γιατί αυτά υπάρχουν πάντα στα πολύπλοκα μυστήρια και είναι απαραίτητα για να συμβεί το δράμα. Ίσως θα ήθελα λίγο παραπάνω χρόνο. Ήθελα να ζήσω περισσότερο στον κόσμο του και ιδίως στη μελλοντική δυστοπία.
Παρόλο που μπορώ να φανταστώ περισσότερα πραγματάκια (και ίσως να υπάρχουν στο graphic novel), δεν μπορώ να κρατήσω την έλλειψή τους εναντίον της σειράς. Μέσα σε επτά ώρες και τριανταπέντε λεπτά, η σειρά είναι πολύ σφιχτή, πολύ λειτουργική, πολύ αποτελεσματική. Μας τραβάει σε έναν κυκεώνα συναισθημάτων, αλλά και σε μια δαιδαλώδη πλοκή. Το σημαντικότερο, εκεί που νομίζεις ότι δεν έχει να δώσει κάτι ακόμα, έρχεται κάτι νέο. Δεν είναι απλά μια binge-worthy limited σειρά. Είναι μια εξαιρετική τεράστια ταινία.
Artist: Morrissey
Album: I Am Not a Dog on a Chain
Label: BMG
Release Date: 20/03/2020
Genre: Indie Rock
Series: Bodies
Season: 1
Episodes: 8
Platfrom: Netflix
Year: 2023
Genre: Crime, Drama, History
Creator: Paul Tomalin
Writers: Paul Tomalin, Danusia Samal, Si Spencer
Starring: Amaka Okafor, Shira Haas, Kyle Soller, Jacob Fortune-Lloyd, Stephen Graham
Bodies
Η πυκνότητα της γραφής στους χαρακτήρες και την πλοκή αλλά και ο τεράστιος Stephen Graham καθιστούν το Bodies μια απόλυτα binge-worth θέαση.