Close Menu
    What's Hot

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!
    • Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα
    • Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem
    • Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»
    • The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»
    • Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review
    • Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    Τετάρτη, 14 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

      2025-05-13

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

      2025-05-13

      The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

      2025-05-12

      Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

      9.0 2025-05-12
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

      2025-05-13

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

      2025-05-13

      Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

      2025-05-12

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » Ηλεκτρική κιθάρα: Πώς ένα τηγάνι με χορδές έφτασε να γεμίζει στάδια
    Αφιερώματα & Άρθρα

    Ηλεκτρική κιθάρα: Πώς ένα τηγάνι με χορδές έφτασε να γεμίζει στάδια

    Από τον George Breed έως τη Stratocaster, η ιστορία της ηλεκτρικής κιθάρας είναι μια διαδρομή καινοτομίας, πειραματισμού και ήχου
    DEPART StaffΑπό DEPART Staff2025-04-23
    Facebook Twitter Copy Link
    Ηλεκτρική κιθάρα: Πώς ένα τηγάνι με χορδές έφτασε να γεμίζει στάδια
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Η ηλεκτρική κιθάρα δεν γεννήθηκε από μία μόνο εφεύρεση. Αντιθέτως, εξελίχθηκε σταδιακά, μέσα από πειραματισμούς, διαφορετικές προσεγγίσεις και την έντονη ανάγκη για δυνατότερο ήχο. Η ιστορία της δεν αρχίζει με ροκ σταρ, αλλά με μηχανικούς και μια εντυπωσιακή χρήση αλουμινίου.

    Πολύ πριν η μουσική ακουστεί σε γεμάτα στάδια, ένας αξιωματικός του αμερικανικού ναυτικού, ο George Breed, κατοχύρωσε το 1890 μια ασυνήθιστη συσκευή. Επρόκειτο για έναν μαγνητικό μηχανισμό που είχε στόχο να δονεί τις χορδές μέσω ηλεκτρισμού. Η εφεύρεση δεν ενίσχυε τον ήχο, αλλά παρουσίαζε ενδιαφέρον ως τεχνολογικό πείραμα. Ο σχεδιασμός του λειτούργησε ως αφετηρία για τη σκέψη ότι μια κιθάρα μπορούσε να συνδεθεί με την ηλεκτρική ενέργεια.

    Τρεις δεκαετίες αργότερα, ο ενισχυμένος ήχος άρχισε να εντάσσεται στη δημόσια ζωή μέσω των ραδιοφώνων και των συστημάτων ανακοινώσεων. Τα μουσικά όργανα, και ιδιαίτερα οι κιθάρες, δυσκολεύονταν να ακουστούν στα σύνολα της τζαζ και των big band της δεκαετίας του 1920 και του ’30. Οι μουσικοί χρειάζονταν περισσότερη ένταση στον ήχο. Η απάντηση ήρθε μέσα από τη χαβανέζικη μουσική.

    Ο George Beauchamp, μουσικός που έπαιζε κιθάρα τύπου steel (δηλαδή σε οριζόντια θέση με χρήση μεταλλικού slide) και δραστηριοποιούνταν στην ψυχαγωγία τύπου vaudeville (ποικιλία παραστάσεων που συνδύαζαν μουσική, χορό και κωμωδία), αναζητούσε μια κιθάρα ικανή να ξεχωρίζει πάνω από την μπάντα. Συνεργάστηκε με τον Paul Barth και τον μηχανικό Adolph Rickenbacker για να αναπτύξει μια καθοριστική καινοτομία: ένα μαγνητικό pickup που συνέλεγε τις δονήσεις των χορδών και τις μετέτρεπε σε ηλεκτρικά σήματα. Το αποτέλεσμα, που ολοκληρώθηκε το 1931, ήταν η Rickenbacher A-22 Electro Hawaiian – γνωστή ως “The Frying Pan”, εξαιτίας του σχήματός της που θύμιζε τηγάνι.

    Από τη Frying Pan μέχρι την Telecaster, η ηλεκτρική κιθάρα εξελίχθηκε για να ακουστεί πιο δυνατά από ποτέ

    Αυτή η lap steel κιθάρα, σχεδιασμένη για το δημοφιλές χαβανέζικο στυλ της εποχής, αποτέλεσε την πρώτη εμπορική ηλεκτρική κιθάρα. Κατασκευάστηκε από χυτό αλουμίνιο και διέθετε μαγνητικό pickup σε σχήμα πετάλου, προσφέροντας αξιοσημείωτο sustain και υψηλή ένταση. Μέχρι το 1932, οι Beauchamp και Rickenbacker την κυκλοφορούσαν με το εμπορικό σήμα Electro String, γεγονός που σηματοδότησε την απαρχή της ηλεκτρικής κιθάρας ως λειτουργικού μουσικού οργάνου.

    Το Frying Pan αντιμετώπισε τα προβλήματα έντασης για τους μουσικούς της lap steel, όμως οι παραδοσιακές κιθάρες «ισπανικού τύπου» συνέχιζαν να δυσκολεύονται. Η ανατροφοδότηση αποτελούσε σοβαρό ζήτημα για τις ηλεκτρικές με κοίλο σώμα, ιδιαίτερα σε υψηλές εντάσεις κατά τις ζωντανές εμφανίσεις. Ο τζαζ μουσικός Charlie Christian συνέβαλε στη διάδοση της ES-150 της Gibson στα μέσα της δεκαετίας του 1930 — μιας κιθάρας τύπου archtop, δηλαδή με κυρτή επάνω επιφάνεια και f-οπές όπως στα βιολιά, σχεδιασμένη για καλύτερη ακουστική απόδοση.

    Ηλεκτρική κιθάρα: Πώς ένα τηγάνι με χορδές έφτασε να γεμίζει στάδια

    Η επόμενη εξέλιξη σημειώθηκε το 1941, όταν ο Les Paul παρουσίασε το “The Log” — μια πρόχειρη, αλλά λειτουργική κιθάρα τύπου solidbody, δηλαδή με συμπαγές, μη κοίλο σώμα, που δεν αντηχεί ακουστικά. Κατασκευάστηκε από ένα ξύλινο μπλοκ διαστάσεων 4×4. Το όργανο μείωσε σημαντικά την ανατροφοδότηση και προσέφερε καλύτερη διατήρηση του ήχου από κάθε προηγούμενη κατασκευή. Αρχικά, οι κατασκευαστές κιθαρών ήταν δύσπιστοι· η Gibson την απέρριψε περιγράφοντάς τη ως “ένα σκουπόξυλο με pickup”. Παρ’ όλα αυτά, η εξέλιξη είχε ήδη ξεκινήσει.

    Παράλληλα, ο Leo Fender — ραδιοεπισκευαστής που εξελίχθηκε σε κατασκευαστή ενισχυτών — ακολούθησε διαφορετική πορεία. Μέχρι τα τέλη του ‘40, προσανατολιζόταν στην πρακτικότητα. Επιδίωξε να δημιουργήσει μια κιθάρα που θα μπορούσε να παράγεται μαζικά, να επισκευάζεται εύκολα και να αποδίδει σε υψηλή ένταση. Το αποτέλεσμα ήταν η Fender Esquire (1950), την οποία διαδέχτηκε η Broadcaster. Μετά από εμπορική διαμάχη για την ονομασία, το 1951 η κιθάρα μετονομάστηκε σε Telecaster.

    Από την Telecaster στη Stratocaster και τη Frankenstrat, η ηλεκτρική κιθάρα ακολούθησε τη ροή της σύγχρονης μουσικής

    Με βιδωτό λαιμό, συμπαγές σώμα από ξύλο φράξου — ένα ελαφρύ και ανθεκτικό ξύλο που προέρχεται από το δέντρο Fraxinus και χρησιμοποιείται συχνά στην κατασκευή οργάνων — και απλό σχεδιασμό, η Telecaster έγινε σημείο αναφοράς. Η κυκλοφορία της έδειξε πως οι solidbody κιθάρες μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν επαγγελματικά και να παράγονται σε μεγάλη κλίμακα. Η Gibson παρουσίασε το 1952 το μοντέλο Les. Η κιθάρα διέθετε σκαλιστή επάνω επιφάνεια από σφενδάμι (maple) και ζεστό ήχο, ο οποίος ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο το 1957 με την προσθήκη των humbucker pickups. Ο κομψός σχεδιασμός και ο γεμάτος ήχος της την καθιέρωσαν ως εναλλακτική λύση σε σχέση με τον πιο φωτεινό ήχο της Fender.

    Το 1954, η Fender παρουσίασε τη Stratocaster. Διέθετε ανάγλυφο σώμα, τρία pickups και πλωτή γέφυρα με σύστημα tremolo, που επέτρεπε τη μεταβολή του τονικού ύψους των χορδών. Το μοντέλο αυτό αποτέλεσε σημείο τομής για τις ηλεκτρικές κιθάρες του ροκ, υιοθετημένο από καλλιτέχνες όπως ο Jimi Hendrix και ο Eric Clapton.

    Μέχρι τις δεκαετίες του 1970 και του ’80, η ηλεκτρική κιθάρα εξελισσόταν παράλληλα με τη μουσική. Καλλιτέχνες όπως ο Eddie Van Halen τροποποιούσαν τα όργανά τους για μεγαλύτερη ταχύτητα και ισχύ. Η Frankenstrat του — ένα υβρίδιο Strat και Gibson — ενσωμάτωνε τεχνικές καινοτομίες και πιο επιθετικό ήχο. Οι κατασκευαστές ανταποκρίθηκαν, παρουσιάζοντας σχέδια με έντονη αισθητική, όπως το μοντέλο Jackson Randy Rhoads.

    Το 1994, η ηλεκτρική κιθάρα απέκτησε πιο βαθύ ηχητικό εύρος. Ο Steve Vai και οι Korn συνέβαλαν στην καθιέρωση των επτάχορδων κιθαρών, διευρύνοντας τις εκφραστικές δυνατότητες του οργάνου. Είδη όπως το nu-metal και το progressive metal αξιοποίησαν αυτές τις κιθάρες, ενώ το mainstream rock παρέμεινε πιστό στις κλασικές εξάχορδες.

    Όταν το “Guitar Hero” μπήκε στα σαλόνια, η κιθάρα βρήκε νέα ζωή

    Το 2005, ένα πλαστικό χειριστήριο συνέβαλε στην αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την ηλεκτρική κιθάρα. Το βιντεοπαιχνίδι “Guitar Hero” σύστησε σε μια νέα γενιά τα θρυλικά riffs, με τρόπο απρόσμενο. Την ίδια περίοδο, οι τεχνολογικές εξελίξεις σε ενισχυτές μοντελοποίησης, ψηφιακά εφέ και όργανα με δυνατότητα αφής άρχισαν να επεκτείνουν τις δυνατότητες του οργάνου.

    Ηλεκτρική κιθάρα: Πώς ένα τηγάνι με χορδές έφτασε να γεμίζει στάδια

    Σήμερα, η ηλεκτρική κιθάρα εμφανίζεται σε κάθε μορφή — από χειροποίητες αναλογικές κατασκευές υψηλής ποιότητας έως ψηφιακά όργανα που λειτουργούν ως ελεγκτές MIDI για υπολογιστές και λογισμικά ήχου. Ορισμένα μοντέλα είναι ακέφαλα, άλλα ασύρματα. Κι όμως, η ουσία παραμένει ίδια: ατσάλινες χορδές, μαγνητικά pickups και το ανθρώπινο χέρι που μετατρέπει το συναίσθημα σε ήχο.

    Η ηλεκτρική κιθάρα, τελικά, δεν είναι έργο ενός και μόνο δημιουργού. Προέκυψε μέσα από συλλογική προσπάθεια. Γεννήθηκε από ανάγκες, πήρε μορφή χάρη σε μηχανικούς ήχου και ερμηνευτές και εξελίχθηκε από καλλιτέχνες που την είδαν όχι μόνο ως εργαλείο, αλλά και ως έκφραση. Έχει ακουστεί σε τζαζ κλαμπ, έχει γεμίσει αρένες και έχει παιχτεί σε στούντιο υπνοδωμάτια. Θα συνεχίσει να εξελίσσεται, τροφοδοτούμενη από όσα ονειρεύονται οι μουσικοί για το μέλλον της.

    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοSinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ
    Επόμενο Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    2025-05-13

    Cube 2: Hypercube | O τρόμος όταν καταρρέει η πραγματικότητα

    2025-05-13

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Part of the Theory: «Ό,τι γράφουμε, μας οδηγεί — εμείς απλώς ακολουθούμε»

    2025-05-13

    The Ruins of Beverast: «Δεν βλέπω την τέχνη ως αποστολή αυτοβελτίωσης»

    2025-05-12

    Stygian Path: The Lorekeeper | Album Review

    9.0 2025-05-12
    Our Picks

    Γιορτάζοντας τη μουσική κληρονομιά της Sinead O’Connor

    2023-07-28
    9.0

    My Dying Bride: The Ghost Of Orion | Album Review

    2020-03-06

    Δέκα Β’ Ανδρικοί ρόλοι σε ταινίες που επισκίασαν τους πρωταγωνιστές.

    2024-12-01

    King Diamond: Ο καλύτερος σκηνοθέτης τρόμου στο heavy metal

    2025-01-05
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Events

    Μια υπέροχη βραδιά metalcore έρχεται 31 Μαΐου στο An Club!

    Από DEPART Staff2025-05-13

    Το An Club υποδέχεται το Σάββατο 31 Μαΐου τέσσερα σχήματα από κάθε γωνιά της χώρας,…

    Motörhead: Άγαλμα του Lemmy αποκαλύφθηκε στο Burslem

    2025-05-13

    Death Disco Open Air Festival 2025: Δύο ημέρες γεμάτες σκοτεινή μουσική στην καρδιά της Αθήνας

    2025-05-12

    Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

    2025-05-09
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Οι Wolfheart επιστρέφουν στην Ελλάδα

    2024-02-23

    Ploho live: H σιβηρική μελαγχολία συναντά τα Βαλκάνια

    2025-02-26

    RATM: Killing in the Name | Το mantra της αντίστασης

    2024-10-27
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.