Close Menu
    What's Hot
    6.5

    Benediction: Ravage of Empires | Album Review

    2025-05-12

    Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

    2025-05-11

    Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

    2025-05-11
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Trending
    • Benediction: Ravage of Empires | Album Review
    • Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει
    • Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn
    • Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση
    • Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας
    • A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια
    • Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου
    • Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror
    Δευτέρα, 12 Μαΐου
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
      1. Μουσικά Νέα
      2. Cine/TV
      3. Σε άλλα νέα
      4. Όλα

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09

      Black Soul Horde: Δείτε το lyric video για το νέο τραγούδι “Death’s Parade”

      2025-05-07

      Ανακοινώθηκε ο ΛΕΞ στο ΟΑΚΑ: Η μεγαλύτερη ραπ συναυλία του καλοκαιριού

      2025-04-24

      Οι Alice Cooper επιστρέφουν μετά από 50 χρόνια

      2025-04-22

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09

      TikTok for Artists: Η νέα εποχή της πλατφόρμας και ο εφιάλτης της spotifyοποίησης

      2025-04-11

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

      2025-05-09

      Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

      2025-05-09

      Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

      2025-05-09

      Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

      2025-05-09
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
      1. Δισκοκριτικές
      2. Συνεντεύξεις
      3. Αφιερώματα & Άρθρα
      4. Όλα

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Marina Satti: POP TOO | Album Review

      7.0 2025-04-27

      Behemoth: The Shit Ov God | Album Review

      7.5 2025-04-25

      Machine Head: Unatøned | Album Review

      6.5 2025-04-22

      Venom Inc: «Η ωμότητα δεν είναι στυλ, είναι θέση»

      2025-05-08

      Kaleida: «Η mainstream pop δεν μας συγκινεί»

      2025-05-02

      Venus Effect: όταν το βλέμμα επιστρέφει μέσα από τη μουσική

      2025-04-03

      Dirty Sound Magnet: «H μουσική είναι το φως μετά το σκοτάδι»

      2025-03-27

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Morbid Angel: Altars of Madness | No Order, No Mercy

      2025-05-06

      Iron Maiden: Fear of the Dark | Ένα άλμπουμ ανάμεσα σε δύο εποχές

      2025-05-06

      Benediction: Ravage of Empires | Album Review

      6.5 2025-05-12

      Tool: Lateralus | To άλμπουμ που δεν τελειώνει

      2025-05-11

      Iced Earth: Dark Saga | Η σκοτεινή ιστορία του Spawn

      2025-05-11

      Marva Von Theo: Με το “The Woman I Left Behind” ξεκινά ένα νέο μουσικό κεφάλαιο

      2025-05-09
    • CINEMA
      1. Κριτικές ταινιών
      2. Αφιερώματα & Άρθρα
      3. Midnight Express
      4. Όλα

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Thunderbolts* | Film Review | Υπερήρωες χωρίς λάμψη

      8.0 2025-05-01

      Sinners | Film Review | Ο τρόμος τη βρίσκει με μπλουζ και γκόσπελ

      8.5 2025-04-23

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05

      Star Wars: Πως άλλαξε για πάντα τον κινηματογράφο

      2025-05-02

      Ξαναβλέποντας το “Revenge of the Sith”: Είκοσι χρόνια μετά, τα prequels βρίσκουν τη δικαίωσή τους

      2025-04-27

      The Film Pit x Midnight Express παρουσιάζουν: Ninja Terminator

      2025-03-19

      The Film Pit x Μιdnight Express @ Cinobo Πατησίων present: Miami Connection

      2025-02-20

      Profondo Rosso: Βίαιοι φόνοι στη Ρώμη | Midnight Express

      2025-02-07

      ALIEN | Ένα Ταξίδι Τρόμου, Δράσης και Επανάστασης | Midnight Express

      2025-01-18

      Conan the Barbarian: Η Κιμμέρια καρδιά της φαντασίας

      2025-05-10

      A Working Man | Film Review | Ο Jason Statham σε γνώριμα λημέρια

      6.5 2025-05-10

      Warfare | Film Review | Μια ωμή εμπειρία πολέμου

      9.0 2025-05-10

      Friday the 13th | Ο τρόμος δεν κρυβόταν στη μάσκα, αλλά πίσω από την κάμερα

      2025-05-05
    • POP CULTURE
      1. Σειρές
      2. Netflix
      3. Prime Video
      4. Όλα

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      Daredevil: Born Again | Season 1 Review | Η στροφή του MCU προς την ωριμότητα

      9.0 2025-04-16

      The Last of Us | Season 2 Premiere Review | Ηρεμία πριν τη θύελλα

      8.5 2025-04-14

      The White Lotus | Season 3 Review | Όμορφη αλλά άτονη

      7.0 2025-04-13

      Adolescence | Series Review | Μια ωμή παρουσίαση της πραγματικότητας

      9.0 2025-03-31

      Squid Game | Season 2 Review | Επιστροφή στην αρένα ή στασιμότητα;

      6.0 2024-12-27

      Kaos | Season 1 Review | Μαύρη κωμωδία & Μυθολογία

      7.5 2024-09-09

      Terminator Zero | Season 1 Review | Νέα πνοή στο franchise

      7.0 2024-09-08

      Fallout | Season 1 | Review

      9.0 2024-04-14

      Monarch: Legacy of Monsters | Season 1 – Episodes 1 & 2 | Review

      6.0 2023-11-18

      Lupin | Season 3 | Review

      6.0 2023-11-13

      Onimusha | Season 1 | Review

      7.5 2023-11-12

      Todd McFarlane’s Spawn: Όταν η καταδίκη έγινε τηλεοπτική αφήγηση

      2025-05-10

      Devil May Cry | Season 1 | Δαιμονική δράση, emo αισθητική και nu metal

      7.5 2025-04-19

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      Ο Μιχαήλ Άγγελος και η ιστορία πίσω από την Καπέλα Σιξτίνα

      2025-04-17
    • EVENTS
      1. Ατζέντα
      2. Ανταποκρίσεις
      3. Όλα

      Machine Head και Fleshgod Apocalypse θα βρεθούν στην ίδια σκηνή

      2025-04-14

      Οι Health επιστρέφουν στην Αθήνα με νέο album!

      2025-03-08

      Οι Conifère για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

      2025-02-27

      UP THE HAMMERS FESTIVAL XIX: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ HEAVY METAL ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

      2025-02-26

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15

      Φοίβος Δεληβοριάς Trio, 05/05/2025 @ The Queen’s Hall, Edinburgh UK

      2025-05-08

      Dark Tranquillity, Moonspell, Hiraes 27/04/2025 @Gagarin 205

      2025-05-02

      Blackbraid, Dekadent, Eons Aura 29/04/2025 @Κύτταρο

      2025-05-01

      Graveyard 12/04/2025 @Floyd

      2025-04-15
    • ΘΕΑΤΡΟ
      1. Ανταποκρίσεις παραστάσεων
      2. Επερχόμενες παραστάσεις
      3. Όλα

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Άγουρα Κεράσια του Μανούσου Μανουσάκη @ Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-11-05

      Απολυμένη των Αλέξανδρου Λιακόπουλου και Γιωργή Κοντοπόδη, 13/04/2024 @Θεάτρο Αλκμήνη

      2024-05-09

      Θέλω να σου Κρατάω το Χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη, 02/10/2022 @Θέατρο Άλφα

      2023-04-21

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15

      To Aνθρώπινο Δυναμικό της Νίκης Δουλγεράκη στο ΠΛΥΦΑ

      2023-04-28

      O Γλάρος του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο Άττις

      2023-04-28

      Βραδιάζει…Μια Ροκ Σταρ Εξομολογείται του Αντώνη Μποσκοϊτη στο Θέατρο Μικρό Χορν

      2025-02-18

      Πέντε μικρά έργα του Samuel Beckett στο LOXODOX

      2025-02-10

      Καπούτ του Άλντο Νικολάι @ Θέατρο Αλκμήνη

      2025-01-20

      Χειμωνιάτικο Παραμύθι της Τούλας Ζαχαριουδάκη στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

      2025-01-15
    • DEPARTISTS
      1. Απόψεις
      2. Εκ της διευθύνσεως
      3. Όλα

      Η μουσική της ανεκπλήρωτης επιθυμίας

      2025-02-23

      Από τη φιλολογία στη μυθολογία: Πώς ο Tolkien επανακαθόρισε την έννοια της δημιουργίας

      2024-12-10

      Έχει αξία σήμερα ο βωβός κινηματογράφος;

      2024-11-17

      K-pop: Από Κορεάτικη υποκουλτούρα σε παγκόσμιο φαινόμενο

      2024-11-15

      Άλλο ένα κείμενο για το κοινό του Poor Things του Λάνθιμου

      2024-01-19

      Λεξ όρμα τους, ξεχαρβάλωσε τη νόρμα τους

      2022-07-04

      Dark Tranquillity: It’s a Choice between Heaven & Hell (From good to best)

      2025-04-24

      10 anime αν σας άρεσε το Devil May Cry

      2025-04-19

      David Lynch: 10 εφιάλτες με soundtrack

      2025-04-19

      The Cure: Mια ιστορία σε δεκατέσσερα κεφάλαια

      2025-04-19
    Ό,τι αξίζει να ακούσεις και να δειςΌ,τι αξίζει να ακούσεις και να δεις
    Αρχική » The Cure: A Forest | Ο ψίθυρος που σκίασε μια γενιά
    Αφιερώματα & Άρθρα

    The Cure: A Forest | Ο ψίθυρος που σκίασε μια γενιά

    Το "A Forest" των Cure έδειξε πως το σκοτάδι μπορεί να ψιθυρίζει, αλλάζει το goth rock και σε σημαδεύει για πάντα
    DEPART StaffΑπό DEPART Staff2025-03-26
    Facebook Twitter Copy Link
    The Cure: A Forest | Ο ψίθυρος που σκίασε μια γενιά
    Share
    Facebook Twitter Copy Link

    Πριν ακούσω ποτέ τους The Cure, πίστευα ότι ήξερα τα πάντα για τη «σκοτεινή» μουσική. Ήμουν βουτηγμένος στο black metal – μέσα σε blast beats, tremolo riffs και ανάποδους σταυρούς. Οι Emperor, οι Mayhem και οι Darkthrone ήταν το δικό μου ηχητικό σπίτι. Για μένα, η μουσική έπρεπε να είναι ωμή· αλλιώς, δεν είχε νόημα. Μια μέρα, κάποιος –σχεδόν για πλάκα– έβαλε να παίξει το “A Forest“. Ομολογώ πως περίμενα να ακούσω κάτι δήθεν σκοτεινό και μάλλον αδιάφορο. Αντί γι’ αυτό, ένιωσα κάτι εντελώς διαφορετικό. Μια συνειδητοποίηση που ήρθε σαν ψίθυρος: το σκοτάδι δεν χρειάζεται φωνές για να σε τρομάξει. Μπορεί να σε κυκλώσει αθόρυβα. Μπορεί να είναι υπόγεια σαγηνευτικό. Από τότε, τίποτα δεν ακουγόταν το ίδιο.

    Το “A Forest”, που κυκλοφόρησε στις 28 Μαρτίου 1980, δεν ήταν απλώς ένα ακόμα κομμάτι από το “Seventeen Seconds” — ήταν το κεντρικό του σημείο. Έδειχνε καθαρά ότι το συγκρότημα απομακρυνόταν από τις post-punk ρίζες του. Ταυτόχρονα, έβαζε τις βάσεις για τον ήχο που αργότερα θα χαρακτήριζε το goth rock. Οι στίχοι ήταν λιτοί, αλλά λειτουργούσαν απόλυτα. Η μπασογραμμή είχε κάτι υπνωτικό, σχεδόν μαγνητικό. Η κιθάρα ήταν γεμάτη flanger, με αποτέλεσμα να ακούγεται σαν να στριφογυρίζει στον αέρα — κάτι ανάμεσα σε όνειρο και εφιάλτη. Το κομμάτι μετέδιδε μοναξιά και φόβο χωρίς φωνές ή υπερβολές. Κι αυτό ήταν που το έκανε να ξεχωρίζει.

    Αλλά δεν ήταν μόνο το ύφος που έκανε τη διαφορά. Πίσω από την επιτυχία του τραγουδιού υπάρχει η ιστορία μιας νεαρής μπάντας. Μιας μπάντας που προσπαθούσε να βρει την καλλιτεχνική της ταυτότητα. Παράλληλα, αντιμετώπιζε αλλαγές στη σύνθεσή της και έπρεπε να διαχειριστεί τις ισορροπίες της μουσικής βιομηχανίας. Όλα αυτά επηρέασαν άμεσα τον τρόπο που εξελίχθηκε το κομμάτι.

    Με νέο line-up και σκοτεινότερο ήχο, οι Cure διαμόρφωσαν το “A Forest” ως το πιο σύνθετο κομμάτι τους

    Την περίοδο που ηχογραφούσαν το “Seventeen Seconds”, οι The Cure περνούσαν αλλαγές. Ο αρχικός μπασίστας, Michael Dempsey, είχε ήδη αποχωρήσει. Στη θέση του ήρθε ο Simon Gallup, του οποίου οι μελωδικές και μελαγχολικές μπασογραμμές έδωσαν τον τόνο στο “A Forest”. Το παίξιμό του ήταν πιο ρευστό και βασιζόταν στο συναίσθημα, σε αντίθεση με την ωμή ενέργεια του Dempsey, που είχε φανερές punk επιρροές. Έτσι, ο ρυθμικός χαρακτήρας της μπάντας μετατοπίστηκε προς έναν πιο αφηγηματικό και υπνωτικό ήχο.

    Αργότερα, ο Gallup είπε πως επηρεάστηκε έντονα από τον Jean-Jacques Burnel των Stranglers. Οι επιθετικές αλλά καθαρές μπασογραμμές του Burnel βοήθησαν να διαμορφωθεί ο πιο σκοτεινός ήχος του post-punk. Μαζί με τον Gallup ήρθε και ο πληκτράς Matthieu Hartley. Οι ambient ήχοι του πρόσθεσαν μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα στον ήχο των The Cure. Οι συνθετικές του γραμμές δεν ήταν διακοσμητικές· διαμόρφωναν τον χώρο της μουσικής. Δημιουργούσαν έναν ψυχρό και αποστασιοποιημένο τόνο, γεμάτο ένταση.

    The Cure: A Forest | Ο ψίθυρος που σκίασε μια γενιά

    Ο Gallup και ο Hartley είχαν παίξει μαζί και στο παρελθόν. Είχαν συμμετάσχει σε μπάντες όπως οι Lockjaw και οι Magazine Spies. Αυτά τα πρότζεκτ είχαν μεν punk χαρακτήρα, αλλά έδειχναν ήδη τάσεις προς έναν πιο εσωστρεφή ήχο. Το “A Forest” ήταν το τελευταίο τραγούδι που μπήκε στο άλμπουμ και το μοναδικό που κυκλοφόρησε ως single. Στην παραγωγή συνεργάστηκαν ο Mike Hedges και ο Robert Smith. Ήταν επίσης το πιο πολυεπίπεδο κομμάτι του δίσκου — κάτι όχι συνηθισμένο για μια μπάντα που τότε είχε χτίσει όνομα γύρω από τον μινιμαλισμό.

    Ο Smith επέλεξε μια Fender Jazzmaster για τον καθαρό αλλά και σκοτεινό ήχο της. Χρησιμοποίησε επίσης το Hammond organ της αδελφής του, που είχε ενσωματωμένο drum machine. Επιπλέον, πρόσθεσε πολλά πεντάλ flanger, δημιουργώντας έναν ήχο σχεδόν αφύσικο. Ο Hedges είχε πει κάποτε ότι στη μίξη της κιθάρας μπήκαν πέντε διαφορετικά flanger. Το καθένα πρόσθετε κι από μία νέα στρώση ανησυχίας.

    Το “A Forest” μετουσίωσε έναν αρχέτυπο φόβο σε σκοτεινή τέχνη που μίλησε στο ασυνείδητο μιας γενιάς

    Όταν τον ρώτησαν τι σημαίνει το τραγούδι, ο Smith είπε πως αποτύπωνε «ένα παιδικό όνειρο – ή εφιάλτη – που έγινε πραγματικότητα στην εφηβεία». Σε άλλη συνέντευξη είχε πει ότι, όταν ήταν παιδί, χάθηκε σε ένα δάσος. Αργότερα, όμως, διέψευσε εντελώς αυτή την ιστορία. Όπως και να ’χει, η ασάφεια τελικά λειτουργεί υπέρ του κομματιού. Το τραγούδι μοιάζει προσωπικό, αλλά παραμένει αινιγματικό και λίγο απόμακρο.

    Αυτό που έδωσε στο “A Forest” τόση απήχηση ήταν ο τρόπος που αξιοποίησε ένα γνώριμο σύμβολο. Τα δάση, ειδικά στη δυτική κουλτούρα και λογοτεχνία, σπάνια θεωρούνται ασφαλή μέρη. Από την Κοκκινοσκουφίτσα μέχρι την Κόλαση του Δάντη, συνδέονται με σύγχυση, αλλαγή ή τιμωρία. Σύμφωνα με τη συλλογική μας μνήμη, όποιος μπαίνει σε δάσος δεν βγαίνει ποτέ ο ίδιος. Και μερικές φορές, δεν βγαίνει καθόλου.

    Το 1980, αυτές οι εικόνες δεν ήταν απλώς λογοτεχνικές αναφορές. Ήταν καθρέφτης μιας εποχής γεμάτης αβεβαιότητα. Το νεανικό κοινό ένιωθε τον φόβο του Ψυχρού Πολέμου και απομακρυνόταν από την παραδοσιακή ποπ, που δεν το εξέφραζε πια. Οι The Cure δεν έγραψαν απλώς ένα σκοτεινό τραγούδι. Κατάφεραν να μεταφέρουν ένα αρχέτυπο που οι ακροατές καταλάβαιναν σχεδόν ενστικτωδώς.

    «Come closer and see / See into the trees / Find the girl while you can», τραγουδά ο Smith. Δεν υπάρχει λύση. Ούτε κάποια διέξοδος. Καθώς το κομμάτι φτάνει στο τέλος, καταλαβαίνουμε πως το κορίτσι «δεν ήταν ποτέ εκεί». Και ο πρωταγωνιστής; Παραμένει «χαμένος σε ένα δάσος, ολομόναχος». Μέχρι το 1981, το “A Forest” είχε ήδη γίνει σταθερά στη setlist των The Cure. Εκείνο το καλοκαίρι, η μπάντα έπαιξε στο φεστιβάλ Werchter στο Βέλγιο. Ήταν ένα από τα πιο σημαντικά ευρωπαϊκά events εκείνης της χρονιάς, με ονόματα όπως ο Elvis Costello, οι Dire Straits και ο Robert Palmer.

    Το “A Forest” έγινε σύμβολο στάσης και άνοιξε τον δρόμο των Cure προς την αναγνώριση πέρα από το underground

    Οι Cure ήταν ακόμα σε φάση ανόδου και μακριά από τα φώτα του mainstream. Στο πρόγραμμα εμφανίζονταν τρίτοι, ανάμεσα σε πιο γνωστά ονόματα με μεγαλύτερη απήχηση στο ευρύ κοινό. Καθώς η μέρα είχε ήδη πάει πίσω, η ομάδα του Palmer άρχισε να πιέζει τους The Cure να κόψουν το σετ τους. Όμως ο Smith και η υπόλοιπη μπάντα δεν είχαν καμία διάθεση για συμβιβασμούς.

    Αφού τελείωσαν το “Play for Today“, ο Smith γύρισε στο κοινό και είπε: «Αυτό είναι το τελευταίο τραγούδι, γιατί δεν μας αφήνουν να συνεχίσουμε. Μάλλον όλοι θέλουν να δουν τον Robert Palmer. Λέγεται “A Forest”». Τότε άρχισαν να τραβούν το κομμάτι, ξεπερνώντας τα εννέα λεπτά. Το outro μεγάλωσε επίτηδες, ενώ ο Smith πρόσθεσε αυτοσχέδιους στίχους. Ο Gallup έκλεισε τη βραδιά φωνάζοντας: «Fuck Robert Palmer! Fuck rock and roll!».

    The Cure: A Forest | Ο ψίθυρος που σκίασε μια γενιά

    Το κοινό του φεστιβάλ τους αντιμετώπισε με ενθουσιασμό. Αντίθετα, η ομάδα του Palmer εξοργίστηκε και πέταξε τον εξοπλισμό των Cure από τη σκηνή. Παρ’ όλα αυτά, η στιγμή αυτή έμεινε στην ιστορία του συγκροτήματος. Ήταν μια ξεκάθαρη δήλωση στάσης και προκλητικότητας. Μια goth μπάντα χρησιμοποίησε την ατμόσφαιρα σαν όπλο απέναντι στη λάμψη της showbiz. Και τελικά, το κοινό διάλεξε την ατμόσφαιρα.

    Παρότι ήταν ένα αντισυμβατικό single — με μεγάλη διάρκεια, λιτούς στίχους και μελαγχολική παραγωγή — το “A Forest” τα πήγε εξαιρετικά. Έμεινε για οκτώ εβδομάδες στα βρετανικά charts και έφτασε μέχρι το #31. Χάρη σ’ αυτό, οι Cure εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο Top of the Pops. Έτσι, τους γνώρισαν και ακροατές που δεν παρακολουθούσαν τη σκηνή από κοντά. Ο συγχρονισμός βοήθησε. Εκείνη την περίοδο, οι ραδιοφωνικοί DJs είχαν αρχίσει να ρισκάρουν περισσότερο — κάτι που δεν συνέβαινε συχνά έναν χρόνο νωρίτερα, ειδικά στο post-punk. Το “A Forest” κέρδισε από αυτό το άνοιγμα.

    Tο “A Forest” έγινε δημιουργικό πεδίο για τους Cure, ξεχωρίζοντας με τη διάρκεια, τους πειραματισμούς και την ατμόσφαιρά του

    Το κομμάτι ξεχώρισε γιατί ακουγόταν φρέσκο στον αέρα. Δεν ακολουθούσε τη συνηθισμένη δομή κουπλέ-ρεφρέν και δεν βιαζόταν. Είχε δικό του ρυθμό. Αυτή η διαφορά έκανε αμέσως αίσθηση. Οι κριτικοί, όμως, δεν συμφώνησαν. Η Julie Burchill από το NME χλεύασε τη μιζέρια του Smith, λέγοντας πως ήταν απλώς κενή αυταρέσκεια. Κάποιοι άλλοι θεώρησαν το τραγούδι αδύναμο και χωρίς ουσία.

    Όμως, οι fans και πολλοί μουσικοί είδαν κάτι που οι κριτικοί αγνόησαν. Οι Cure είχαν βρει έναν καινούργιο δρόμο. Έναν ήχο που δεν στηριζόταν ούτε στην ένταση του punk ούτε στην αισιοδοξία της pop. Το “A Forest” δεν ήταν απλώς μια επιτυχία — ήταν και ένα πεδίο πειραματισμού. Η μπάντα το χρησιμοποιούσε για να δοκιμάζει νέες ιδέες στα live. Συχνά, το κομμάτι ξεπερνούσε κατά πολύ τη διάρκεια της στούντιο έκδοσης.

    Στο “The Cure in Orange” (1987), η εκτέλεση έφτασε τα εννέα λεπτά. Στην περιοδεία Wish του 1992, η διάρκεια άλλαζε ανάλογα με τη βραδιά — από 14 έως και 17 λεπτά. Σύμφωνα με το Cure News, η εμφάνιση στο Kilburn έφτασε τα 17 λεπτά. Λέγεται πως στο Long Beach Arena ξεπέρασε τα 20, αν και αυτό μάλλον είναι υπερβολή. Κάποιες φορές ο Smith αυτοσχεδίαζε ολόκληρα τμήματα. Στο Barrowlands της Γλασκώβης, το 1984, ξέχασε τους στίχους και τους αντικατέστησε με σκόρπιες φράσεις.

    Το 1998, στο Bizarre Festival, η μπάντα έπαιξε μια πιο ροκ εκδοχή του τραγουδιού. Ο ρυθμός ήταν σταθερός 4/4, κάτι που ξέφευγε από τον χαρακτηριστικό, ακανόνιστο βηματισμό του πρωτότυπου. Με τα χρόνια, οι φαν άρχισαν να μετρούν πόσες φορές θα πει ο Smith τη λέξη “again”. Έτσι, οι live εκτελέσεις πήραν τον χαρακτήρα παιχνιδιού προσμονής. Ακόμα και η κουλτούρα των remix δεν κατάφερε να το αγνοήσει. Το 1990, οι Cure χρειάστηκε να το ηχογραφήσουν ξανά για το “Tree Mix” στο Mixed Up, αφού είχαν χάσει τις αρχικές master κασέτες.

    Το “A Forest” όρισε τους Cure, επηρέασε δεκάδες καλλιτέχνες και μου άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι το σκοτάδι

    Αυτή η εκδοχή δίχασε τους ακροατές, αλλά δείχνει ξεκάθαρα τη διαχρονική δύναμη του κομματιού. Το “A Forest” έχει διασκευαστεί ή επανερμηνευτεί δεκάδες φορές — από τον Steven Wilson μέχρι τους Behemoth. Αν το “Seventeen Seconds” ήταν το σημείο καμπής για τους The Cure, τότε το “A Forest” ήταν η πόρτα που τους πέρασε απέναντι. Δεν ήταν απλώς ένα καλό τραγούδι. Ήταν η πρώτη ξεκάθαρη έκφραση αυτού που θα γίνονταν οι Cure.

    Ένα συγκρότημα που μπορούσε να συνδυάζει τον μινιμαλισμό με τη συναισθηματική ένταση. Τη μελωδία με την ατμόσφαιρα. Και την ποπ επιτυχία με μια εντελώς δική του, outsider φωνή. Για κάποιον σαν εμένα — που μεγάλωσε με την ένταση και τη βία του black metal — ήταν η απόδειξη πως το σκοτάδι δεν χρειάζεται να ουρλιάζει για να σε αγγίξει. Μπορεί να είναι αργό, λεπτό και, με έναν παράξενο τρόπο, όμορφο. Το “A Forest” δεν μου άλλαξε απλώς την εικόνα για τους The Cure. Μου άλλαξε την εικόνα για το τι μπορεί να κάνει η μουσική.

    Info ⓘ

    Artist: Sober On Tuxedos

    Album: Good Intentions

    Label: Heaven Music

    Release Date: 11/12/2020

    Genre: Nu Metal, Metalcore

    Info

    Artist: The Cure

    Single: A Forest

    Label: Fiction

    Release Date: 28/03/1980

    Genre: Post Punk, Gothic Rock

    Personnel

    Producer: Mike Hedges, Robert Smith

    The Cure: Robert Smith (Φωνή, κιθάρα), Simon Gallup (Μπάσο), Matthieu Hartley (Πλήκτρα), Lol Tolhurst (Τύμπανα)

    Follow the Cure

    The Cure (OW) | Facebook | X/Twitter | Instagram | YouTube | Spotify

    Gothic Rock Post Punk The Cure
    Follow on Google News Follow on Facebook Follow on Instagram Follow on X (Twitter) Follow on Threads Follow on Spotify
    Share. Facebook Twitter Copy Link
    ΠροηγούμενοDeafheaven: Lonely People with Power | Album Review
    Επόμενο Suicidal Angels: Φιλικό αντίο στον Gus Drax

    ΣΧΕΤΙΚΑ ME AYTO

    Killing Joke: Night Time | Το άλπουμ που δεν ήθελα, αλλά είχα ανάγκη

    2025-02-07

    Haunted Horses: Dweller | Album Review

    9.0 2025-01-16

    The Cure: Songs of a Lost World | Album Review

    8.5 2024-11-18

    The Awakening: The Awakening | Album Review

    8.0 2024-10-16

    Robert Smith: Η επόμενη ημέρα των The Cure και οι σκέψεις για το τέλος

    2024-10-14

    She Wants Revenge | ‘Cause we need red flags and long nights

    2023-09-04
    Our Picks

    Sepultura: Roots | Από τις ζούγκλες της Βραζιλίας στη νέα εποχή

    2025-02-16
    7.0

    Blink-182: One More Time… l Album Review

    2023-11-04
    9.5

    Psychonaut: Violate Consensus Reality | Album Review

    2022-10-28

    Lebanon Hanover, Selofan, 14/02/2015 @Floyd

    2025-02-16
    Stay In Touch
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Threads
    • Spotify
    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
    Cine/TV

    Together: Η Alison Brie και ο Dave Franco σε ένα εφιαλτικό body horror

    Από DEPART Staff2025-05-09

    Η Alison Brie και ο Dave Franco πρωταγωνιστούν στο “Together”, ένα body horror που εξερευνά μια εφιαλτική υπερφυσική ένωση.

    Duster: Ο Josh Holloway επιστρέφει σε ρόλο ταχύτητας και εγκλήματος στο νέο crime drama του Max

    2025-05-09

    Το Elden Ring γίνεται ταινία από την A24

    2025-05-09

    Echo Valley: Η Julianne Moore βοηθά τη Sydney Sweeney να καλύψει έναν φόνο στο νέο θριλερ του Apple TV+

    2025-05-09
    About Us
    About Us

    Το απόλυτο spot για μουσική, κινηματογράφο και σειρές, με έμφαση στην εναλλακτική σκηνή. Εξερευνούμε κάθε γωνιά του underground, αναδεικνύοντας δημιουργίες που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα.

    Email Us: [email protected]

    Our Picks

    Trio Mandili: Το ταξίδι ενός μουσικού φαινομένου από τη Γεωργία

    2024-08-16

    Kerry King: Η επιστροφή (;)

    2023-11-07

    To Dune: Messiah ξεκινάει γυρίσματα το καλοκαίρι

    2025-02-21
    Facebook X (Twitter) Instagram Spotify Threads
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • CINEMA
    • POP CULTURE
    • DEPARTISTS
    ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

    © 2025 DEPART

    Πληκτρολόγησε παραπάνω και πάτα Enter για αναζήτηση. Πάτα Esc για ακύρωση.